REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ankstų penktadienio rytą į darbą išsiruošęs Kauno technologijos universiteto (KTU), socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas Ainius Lašas buvo nemaloniai nustebintas – už traukiniu norimą vežti dviratį teko sumokėti papildomai.

Ankstų penktadienio rytą į darbą išsiruošęs Kauno technologijos universiteto (KTU), socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas Ainius Lašas buvo nemaloniai nustebintas – už traukiniu norimą vežti dviratį teko sumokėti papildomai.

REKLAMA

A. Lašas gyvena Vilniuje, tačiau darbo reikalais į Kauną važiuoja dviem transporto priemonėm: dviračiu ir traukiniu. Vyras mieste važiuoja dviračiu, o tarp miestų – traukiniu. Iki šiol dviračio kelionė maršrutu Vilnius-Kaunas-Vilnius ilgą laiką buvo nemokama.

Nuomone pasidalino „Facebook“

KTU fakulteto dekanas savo patirtimi pasidalino savo „Facebook“ paskyroje. A. Lašas svarsto, kad taip Lietuvos geležinkeliai neskatina klientų rinktis alternatyvos automobiliams.

„Šiandien po ilgesnio laiko išsiruošiau sutvarkyti darbo reikalų Kaune. Aišku, su dviračiu, nes taip visada. Tik perkant bilietus laukė nemalonus siurprizas – Lietuvos geležinkeliai apmokestino dviračių vežimą (net perkant bilietą internetu) ir to pasekoje bilietas pabrango beveik 50%. Na, pabrangimas kaip pabrangimas, bet kaip tai dera su Europos žaliojo kurso politika, su sveikos gyvensenos skatinimu“, – klausė A. Lašas.

REKLAMA
REKLAMA

Vyras savo tekste ironizavo, kad galbūt kitas žingsnis būtų taršos mokestis dviračiams:

„Čia tiems piliečiams, kurie yra pasiruošę nepirkti antros mašinos, o vietoje to naudotis dviračiu ir traukiniu važiuojant į darbą uždedamas 50% mokestis? Dar reiktų kiekvieną naują dviratį taršos mokesčiu apmokestinti ir už tą mokestį finansuoti nuolaidą malkoms!“

REKLAMA

Dažna praktika užsienyje

Portalui tv3.lt komentarą pateikusi Lietuvos geležinkelių atstovė spaudai Rūta Atroškaitė teigia, kad toks apmokestinimas yra dažna praktika užsienio šalyse, o išimtis buvo taikoma tik Vilnius-Kaunas maršrutui.

„Dviračių vežimas įprastai apmokestinamas 45 proc. nuo keleivio bilieto kainos (skaičiuojant be nuolaidų ar lengvatų). Vilnius–Kaunas maršrute turėjome kelionių traukiniais skatinimo pasiūlymą – internetu perkant bilietą iš Vilniaus į Kauną ar atvirkščiai, dviračio vežimas buvo nemokamas. Šis pasiūlymas galiojo tik perkant bilietą pilnam maršrutui.

REKLAMA
REKLAMA

Minėtą pasiūlymą ne kartą buvome pratęsę, o neseniai grįžome prie įprastos kainodaros. Neatmetame galimybės ateityje turėti įvairių sezoninių pasiūlymų, kurie vėlgi paskatintų keliones traukiniais.

Taip pat atkreiptume dėmesį, kad dviračių vežimo apmokestinimas yra praktika, taikoma ir kitose ES šalyse – kaip papildoma kelionės paslauga“, – komentuoja R. Atroškaitė.

Paklausta ką mano apie pasipiktinimą, kad su tokiu mokesčiu neskatinama ekologija atstovė svarsto, kad jei nėra akcijos tuo metu kelionė netampa mažiau ekologiška.

„Taip, tam tikri pasiūlymai, sezoninės nuolaidos ir kt. paskatina rinktis keliones gamtai draugiškiausia transporto priemone – traukiniais – bet negalime sakyti, kad nuolaidai baigus galioti, kelionė taps nebe tokia žalia“, – svarsto ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų