REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidutinį darbo užmokestį gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,7 tūkst. eurų ir pasiekė 16,2 tūkst. eurų, rodo SEB banko apskaičiuotas Lietuvos elektromobilių įperkamumo indeksas.

Vidutinį darbo užmokestį gaunančio ir kitų finansinių įsipareigojimų neturinčio Lietuvos gyventojo lizingu įperkamo automobilio vertė per metus padidėjo 1,7 tūkst. eurų ir pasiekė 16,2 tūkst. eurų, rodo SEB banko apskaičiuotas Lietuvos elektromobilių įperkamumo indeksas.

REKLAMA

Dviejų asmenų šeima šiemet lizingu galėtų įsigyti 32 tūkst. eurų vertės automobilį – 3 tūkst. eurų daugiau negu prieš metus.

„Lizingu įsigyjamų elektromobilių skaičius per pastaruosius metus padidėjo pustrečio karto, panašiu tempu auga ir Lietuvos elektromobilių rinka“, – pranešime sakė SEB Baltijos šalių lizingo vadovas Saulius Mickus.

Anot jo, teigiamiems pokyčiams įtakos turi išmokos sunaikinus taršų automobilį ir parama elektromobilių pirkėjams. SEB duomenimis, kas antras Lietuvoje registruotas elektromobilis buvo įsigytas pasinaudojant parama.

REKLAMA
REKLAMA

„Vis dėlto automobilių kainos Lietuvoje per metus padidėjo sparčiau negu gyventojų galimybės juos įsigyti. Kartu su kylančia infliacija, brangstančiais energetiniais ištekliai ir laukiančia recesija minėtas veiksnys artimiausiais metais gali pristabdyti elektromobilių ir apskritai automobilių pardavimą“, –  teigė SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas.

REKLAMA

Pasak jo, per metus vidutinė svertinė perkamo naujo automobilio kaina padidėjo beveik trečdaliu, o įperkamo dviejų asmenų namų ūkio automobilio kaina didėjo apie 12 procentų.

Apklausos duomenimis, svarbiausias veiksnys renkantis automobilį gyventojams yra jo kaina, antras svarbiausias – mažos eksploatacijos sąnaudos. Kas ketvirtas (24 proc.) prioritetą teiktų elektromobiliui.

Palyginus visas tokio paties modelio automobilio elektrinės ir benzininės eksploatacijos sąnaudas per penkerius metus nuvažiavus 100 tūkst. kilometrų, paaiškėjo, kad pigiausiai kainuotų važinėti elektromobiliu turint saulės elektrinę, šiek tiek brangiau – kraunant jį iš tinklo ar viešose stotelėse, o brangiausiai – benzinu. 

REKLAMA
REKLAMA

Elektromobiliai sudaro apie 0,4 proc. Lietuvos transporto parko. „Regitros“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį užregistruoti 586 nauji elektromobiliai – beveik tris kartus daugiau nei prieš metus, kai užregistruota 210 tokių transporto priemonių.

Automobilių įperkamumo indeksas rodo, kokios vertės automobilį galėtų įsigyti vidutinį darbo užmokestį gaunantis vienas asmuo arba šeima, jei bent 15 proc. automobilio kainos yra padengiama turimomis lėšomis, o lizingo sutartis sudaroma penkeriems metams ir lizingo įmokų bei pajamų santykis neviršija 25 procentų. Atliekant skaičiavimus, taikyta 5 proc. palūkanų norma.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų