REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Norint gauti nedidelę paskolą, kai kuriose šalyse jau nebereikia eiti į banką - pakanka išsiųsti žinutę mobiliuoju telefonu arba internetu. Tačiau prašant didelio kredito ateityje gali tekti įveikti daugiau kliūčių nei dabar - ne tik užpildyti anketą, bet ir praeiti specialų balso patikrinimą.

REKLAMA
REKLAMA

Specialistų tvirtinimu, bankui raštu pateiktą informaciją pagražinęs žmogus tokios apgavystės nuo technikos nenuslėps. Psichologinis įvertinimas esą padėtų atsijoti nedisciplinuotus ir nepatikimus klientus, rašo naujienų portalas "Delfi".

REKLAMA

Lietuvos bankų atstovai tokią naujovę vertina gana skeptiškai - kol kas esą pakanka tradicinės anketos, kliento pajamų įvertinimo ir vadinamosios jo kreditų istorijos. Tačiau psichoterapeutai pripažįsta, kad neverbalinė žmogaus komunikacija gali atskleisti nemažai naudingos informacijos.

Pasak SEB Vilniaus banko Verslo plėtros departamento direktorės Deimantės Bareikienės, atvejai, kai paskolų prašytojai pateikia neteisingus duomenis apie save, yra pavieniai. Tačiau net tuomet bankai kliento atsakymus gali palyginti su informacija oficialiose "Sodros", gyventojų registro duomenų bazėse.

REKLAMA
REKLAMA

"DnB Nord" atstovas spaudai Andrius Vilkancas prisipažino negirdėjęs apie užmojus tirti klientų balsą, tačiau iš karto pažymėjo, kad mūsų šalyje tokia naujovė nebūtų reikalinga.

"Telefonu paskolos nėra dalinamos. Paskola suteikiama atsižvelgus į nuolatines pajamas, šeimos sudėtį ir panašius kriterijus. Ypatingam paskolų gavėjų atrankos griežtinimui nematome realaus pagrindo", - sakė A.Vilkancas.

Pašnekovų teigimu, papildomas klientų tikrinimas šiuo metu nereikalingas, nes tik labai nedidelė dalis žmonių nesugeba grąžinti kreditų. Anot D.Bareikienės, šiuo metu laiku negrąžintos paskolos sudaro apie 2 proc. nuo visų išduotų kreditų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"DnB Nord" banke, A. Vilkanco tikinimu, vadinamųjų "blogų" paskolų portfelis, lyginant su bendru kreditų skaičiumi, netgi mažėja.

Tuo tarpu Vilniaus psichoterapijos ir psichoanalizės centro direktorius Raimundas Alekna pripažino, kad papildomi tyrimai bankams galėtų atnešti naudos.

"Komunikacija būna verbalinė ir neverbalinė. Žodžiais pasakoma tik 7 proc. informacijos, likusi perduodama kūno kalba, balso tembru, mimika. Balsas yra labai informatyvus, ypač tiems, kurie turi sugebėjimų įsiklausyti, įžvelgti niuansus", - aiškino psichoterapeutas.

REKLAMA

Finansų pasaulyje tokia programinė įranga, padedanti ištirti paskolos siekiančio asmens patikimumą, pasirodė jau praėjusį rudenį. Balso analizavimo programą sukūrusi Izraelio kompanija "Nemesysco" tvirtina, kad vos kelių minučių net ne pačios geriausios kokybės įrašo ir šiek tiek papildomos informacijos apie asmenį pakanka nustatyti jo atsakymų tikrumą.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų