REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuviai per pandemiją pinigus leido ne tik namams, butams ar elektronikai, bet prisipirko ir nuosavų laivų. Kai kurie tautiečiai ypač prabangiems kateriams nepagailėjo ir pusės milijono eurų. Tiesa, norintiems įsigyti naują laivą net tenka gerokai palūkėti – dėl paklausos prie prabangių laivų susidarė eilės metams ar net keliems.

Lietuviai per pandemiją pinigus leido ne tik namams, butams ar elektronikai, bet prisipirko ir nuosavų laivų. Kai kurie tautiečiai ypač prabangiems kateriams nepagailėjo ir pusės milijono eurų. Tiesa, norintiems įsigyti naują laivą net tenka gerokai palūkėti – dėl paklausos prie prabangių laivų susidarė eilės metams ar net keliems.

REKLAMA

Lietuvoje pagamintas prabangus kateris iškeliaus į Norvegiją. Svetainė su valgomuoju stalu, virtuvė su dujine virykle ir net gi orkaite.

Klientai pageidauja ne tik prabangių miegamųjų, šildomų grindų ar kelių šaldytuvų. Katerius gaminančios įmonės generalinis direktorius Saulius Pajarskas pasakoja, kad kartą laive teko įrengti net gi vyno saugyklą. Kateryje esantys baldai ir plieninės detalės taip pat pagaminti Lietuvoje. Vyras sako, kad už tokį didžiausią jų gaminamą katerį apvalios sumos negaili ne tik skandinavai, bet ir lietuviai.

„Iki pusės milijono yra turbūt vieni brangesnių. Aišku mūsų didžiausi turbūt laivai ir su galingiausiais varikliais. Gal 450 tūkstančių“, – sako „Marex boats“ generalinis direktorius Saulius Pajarskas.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvoje gaminamais kateriais plaukioja ne tik lietuviai, skandinavai, pietų Europos gyventojai ar įnoringi šveicarai, bet ir žmonės iš Naujosios Zelandijos ar Taivano. Tiesa, šiemet norintys įsigyti tokį laivą to padaryti nebegalės. Laivai išpirkti ne tik šiems, bet ir kitiems metams.

REKLAMA

„Jau 90 procentų gal ir truputį daugiau 22 metų esame išpardavę. Bet čia nėra labai normali situacija, paprastai taip nebūna“, – pasakoja S. Pajarskas.

Metus ar kelis laukti savo katerių reikia ne tik dėl išaugusių žmonių noro įsigyti nuosavą laivą, bet ir dėl tiekimo trikdžių. Laivų statytojams laiku nepavyksta gauti variklių ar kitų detalių.  Kad žmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje perkančių pramoginius laivus ir įvairiausius žvejybinius katerius daugėja, teigia ir „Laivyno“ ekspertas Darius Bublys.

„Nuo naujų metų iškeliavo vien apie 65 kateriai ir didesni laiveliai, kas būdavo anksčiau trečdalis tokio kiekio per metus parduodama. Tai be abejo yra didžiuliai skaičiai“, – teigia „Laivynas“ ekspertas Darius Bublys.

REKLAMA
REKLAMA

Ekspertai sako, kad lietuviai dažniausiai renkasi prabangią, maksimalią komplektaciją turinčius laivus su radarais, televizija, interneto pastiprinimu. Nuosavame laive lietuviai nori leisti laiką su šeima, pramogauti su draugais, o dažnas ryžtasi išplaukti ir į kitus Europos uostus. Dešimčių tūkstančių eurų žmonės negaili ir už katerius skirtus meškeriojimui. Darius Bublys sako, kad susidomėjimas laivais išaugo ir dėl pandemijos.

„Puiki saviizoliacinė priemonė, toks būdas gyventi ir dirbti ir pinigų nuvertėjimo galbūt klausimas. Tai yra priežastys dėl ko vis daugiau žmonių Lietuvoje ir visame pasaulyje įsigyja katerius, laivelius arba net gi prabangias jachtas“, – kalbėjo D. Bublys.

Pasak laivų gamintojų, Lietuvoje daugėjant laivų dėl vietos jį prišvartuoti teks pakovoti, nes uostai Lietuvoje jau yra perpildyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų