REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Statistikos duomenimis, pavojingiausi Lietuvos keliuose yra 18–30 metų vairuotojai. Jų sukeliamų avarijų skaičius vis auga, o šiemet jau siekia 2 tūkst. 671 (tai beveik ketvirtadalis visų eismo įvykių šalyje). Lietuva, kaip ir kitos ES šalys, skatindama ugdyti saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžius, nuo šių metų gruodžio 31 d. oficialiai tikrins naujų vairuotojų žinias tiek teorinio, tiek praktinio vairavimo egzamino metu.

Statistikos duomenimis, pavojingiausi Lietuvos keliuose yra 18–30 metų vairuotojai. Jų sukeliamų avarijų skaičius vis auga, o šiemet jau siekia 2 tūkst. 671 (tai beveik ketvirtadalis visų eismo įvykių šalyje). Lietuva, kaip ir kitos ES šalys, skatindama ugdyti saugaus ir ekonomiško vairavimo įgūdžius, nuo šių metų gruodžio 31 d. oficialiai tikrins naujų vairuotojų žinias tiek teorinio, tiek praktinio vairavimo egzamino metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Europos Komisijos patvirtintoje direktyvoje nurodyta, kad vairuotojai turi važiuoti taip, kad būtų užtikrinta sauga, rūpinantis aplinka mažinamas degalų naudojimas ir išmetamųjų teršalų kiekis įsibėgėjant, lėtėjant, važiuojant į įkalnę ir nuokalnę. Šias žinias turės pademonstruoti būsimi vairuotojai. Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA ir japoniškų automobilių „Toyota“ centras „Tokvila“, rūpindamiesi tais, kurie sėdi už vairo jau ne pirmus metus, su „Valstiečių laikraščio“ skaitytojais dalijasi saugaus bei ekonomiško vairavimo rekomendacijomis.

REKLAMA

Pasak BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio, ekonomiško vairavimo kultūra kilusi iš skandinavų šalių. „Tai – naujas modernus vairavimo būdas, kai siekiama važiuoti taupiai ir saugiai. Taip tausojamas automobilis, taupomi degalai, tausojama aplinka, mažinama eismo įvykio tikimybė, didinamas saugumas keliuose“, – kalbėjo A.Žiukelis.

Pasak specialisto, Lietuvoje vairuotojai degalų taupymą dažnai sieja su ekonomiškesniu varikiu ir retai susimąsto, kad degalų išlaidos priklauso ir nuo vairavimo stiliaus. Skandinavijos ir kitose užsienio šalyse vairuotojai turi išklausyti specialų ekonomiško vairavimo kursą. Lietuvoje ekonomiško vairavimo pradžiamoksliai jau įtraukti į naujų vairuotojų mokymo programą, tačiau didelį vairavimo stažą turintiems vairuotojams teks savarankiškai atsikratyti žalingų vairavimo įpročių.

REKLAMA
REKLAMA

„Tokvila“ techninis konsultantas Šarūnas Stumbras „Valstiečių laikraščio“ skaitytojams, sėdantiems už vairo, pateikia 10 ekonomiško ir saugaus vairavimo patarimų. Jo teigimu, vairuotojas, norintis ekonomiškai ir saugiai vairuoti, turi ne tik tinkamai paruošti automobilį, bet ir deramai nusiteikti.

1. Automobilio priežiūra

Būtina laiku keisti automobilio oro, degalų filtrus ir uždegimo žvakes. Nors iš pirmo žvilgsnio tai atrodo tik smulkmenos, jos labai svarbios automobilio varikliui.

2. Svoris

Kuo mažiau sveria automobilis, tuo jis manevringesnis ir naudoja mažiau degalų, todėl patartina nesivežioti nereikalingų daiktų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Aerodinamika

Transporto priemonių kūrėjai labai daug dėmesio skiria jų aerodinamikai – automobilių gebėjimui įveikti oro pasipriešinimą. Dėl papildomų negamyklinių kėbulo elementų prastėja automobilio aerodinamika, didėja degalų sąnaudos. Todėl patartina nuo automobilio stogo nuimti nenaudojamą daiktadėžę, o vasarą stengtis važinėti uždarytais langais. Jei elgiamasi priešingai, degalų sąnaudos gali padidėti iki 10 proc.!

4. Padangų slėgis

Sumažėjęs padangų slėgis – viena iš dažniausių priežasčių, dėl kurių sunaudojama daugiau degalų. Todėl jį reikia tikrinti bent kartą per mėnesį. Tai daryti patartina, kai padangos būna šaltos: joms įkaitus, slėgis jose padidėja.

REKLAMA

5. Variklio tepalai

Vienas iš paprasčiausių dalykų, kurį galima padaryti nedelsiant, – pasirūpinti, kad automobilio variklis gautų mažesnio klampumo tepalo. Taip galima sutaupyti net iki 6 proc. degalų!

6. Būklės tikrinimas

Atlikti techninę automobilio patikrą patartina bent kartą per metus, o ne vien tik ruošiant jį privalomai techninei apžiūrai. Tokių automobilio dalių, kaip katalizatorius ar liambda zondas, netinkamas veikimas gali būti priežastis, dėl kurios sunaudojama net iki 40 proc. daugiau degalų.

7. Kelionės planavimas

Turbūt nė nereikia sakyti, kad trumpesnis maršrutas padės sutaupyti degalų, tačiau taip būna ne visada. Kartais daug ekonomiškiau važiuoti 200 km autostrada negu 150 km paprastu keliu, kertančiu daug gyvenviečių. Ne mažiau svarbus ir važiavimo laikas: važiuojant piko metu, kai automobilis pradeda judėti ir įsibėgėti, degalų sąnaudos būna didžiausios.

REKLAMA

8. Elektronika

Dėl kondicionieriaus, radijo imtuvo, galinio lango šildymo labai padidėja degalų sąnaudos. Derėtų išjungti tuo metu nenaudojamą įrangą.

9. Vairavimas

Didžiausią įtaką automobilio važiavimui ir jo sunaudojamų degalų kiekiui daro pats vairuotojas! Jei vairuotojai nesistengs įsibėgėti iki leistino greičio kuo sparčiau ar pajudėti iš vietos taip, kad prasisuktų ratai, važiavimas automobiliu bus gerokai ekonomiškesnis. O siekiant dar labiau sumažinti degalų sąnaudas, reikia kuo rečiau naudoti stabdžių pedalą. Be reikalo nederėtų įsibėgėti. Juk daugiausia degalų reikia automobiliui pradėjus judėti ir greitėti. Ypač ramiai reikėtų važiuoti į kalną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

10. Pavaros

Manoma, kad važiuojant laisva pavara automobilis sunaudoja mažiausiai degalų. Tai – mitas! Rekomenduojama riedėti įjungta pavara, nes būtent tada automobiliui degalų beveik nereikia. Važiuoti laisva pavara nesaugus, ypač žiemą. Be to, pavaras reikėtų perjunginėti, kai variklio apsisukimai optimalūs ir kai galima važiuoti įjungus aukštesnę pavarą.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų