REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Pranešama, kad mažiausiai šeši žmonės žuvo, kai Italijoje daugiau nei 4 tūkst. žmonių gabenantis kruizinis laivas užplaukė ant seklumos, informuoja BBC.

REKLAMA
REKLAMA

Po Viduržemio jūrą kursuojantis kruizinis laivas „Costa Concordia“ penktadienį prie Džiglio salos užplaukė ant seklumos ir pasviro maždaug 20 laipsnių. Įvykus nelaimei žmonės žemę bandė pasiekti gelbėjimosi valtimis arba tiesiog plaukdami.

REKLAMA

Tarp 3 tūkst. 200 keleivių buvo 1000 italų, 500 vokiečių ir 160 prancūzų. Be to, laive buvo dar maždaug 1000 įgulos narių.

(Papildyta 10:50) Pakrančių apsaugos tarnybos kapitonas Luciano Nicastro pareiškė, jog oficialiai patvirtintas žuvusiųjų skaičius yra trys, o ne šeši ar aštuoni, kaip anksčiau skelbė Italijos žiniasklaida.

Laivas „Costa Concordia“ plaukdamas po Viduržemio jūrą užplaukė ant rifo netoli Džiljo salos ties Toskanos krantais penktadienį vakare apie 22 val. vietos (23 val. Lietuvos) laiku, kai keleiviai buvo pradėję vakarieniauti. Staiga laive dingo šviesa, dėl ko kilo panika. Ištikti siaubo kai kurie keleiviai iššoko už borto į šaltą vandenį ir bandė gelbėtis plaukdami savo jėgomis.

REKLAMA
REKLAMA

„Panikos scenos buvo kaip „Titanike“. Užplaukėme ant uolų netoli Džilijo salos. Nežinau, kaip tai galėjo nutikti. Kapitonas pamišęs“, – Italijos žiniasklaida citavo keleivę Marą Parmegiani.

„Buvome labai išsigandę ir sušalę, nes tai nutiko per vakarienę, todėl visi vilkėjo vakarinius drabužius. Tikrai neturėjome laiko susirasti ką nors kita. Mums išdalijo antklodžių, tačiau jų neužteko“, – skundėsi moteris.

Šoką patyrę keleiviai naktį praleido susispaudę keliuose salos viešbučių kambariuose ir vietos bažnyčioje. Šimtai jų buvo išplukdyti keltu į Toskanos pajūrio kurortą Porto Santo Stefaną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vietos Pakrančių sargybos pareigūnas Francesco Paolillo pasakojo, kad laive atsirado 30 metrų ilgio skylė, tačiau kol pas neįmanoma tiksliai pasakyti, kas nutiko. „Manome, kad plaukta per arti  rifo“, – nurodė jis.

Bendrovė „Costa Crociera“, kuriai priklauso šis kruizinis laivas, nurodė esanti „priblokšta“ šių naujienų ir pareiškė užuojautą žuvusiųjų šeimoms.

(Papildyta 20:19 val.) Vykdant gelbėjimo darbus pasigesta 70 žmonių. Gelbėjimo tarnybos tikrina vandenis aplink „Costa Concordia“ laivą, tačiau neberanda nei daugiau gyvų žmonių, nei žuvusiųjų palaikų.

REKLAMA

Kruizinio laivo „Costa Concordia“ savininkų duomenimis,  jame buvo 4 234 keleiviai ir įgulos nariai.

„Mes radome 4165 žmones, taigi skirtumas – apie 70 žmonių“, –  aiškino pareigūnas Giuseppe Linardis.

Vis dėlto tikimasi, kad bent daliai šiuo metu dar ieškomų žmonių pavyko pasiekti artimiausią Džilijo (it. Giglio) salą, tad pareigūnai paieškos teritoriją išplėtė ir taip pat apklausia pakrantės gyventojus, kurie savo namuose galėjo priglausti laivo avarijos aukas.

(Papildyta 22:20) Vakare, gelbėjimo darbams aprimus, buvo apklaustas laivo kapitonas Franco Schettino. Jis teigė, kad katastrofą nulėmė laivo užplaukimas ant uolų, kurios nebuvo pažymėtos žemėlapyje. „Mes laikėmės maršruto, nuo kurio tikrai nebuvo nukrypta“, – pasakojo jis.

REKLAMA

Kompanijos „Costa Crociera“, kuriai priklausė laivas, generalinis direktorius Gianni Onorato teigė, kad laivas plaukė įprastu maršrutu, kuriuo kruizinė kelionė vykdoma kiekvieną savaitę.

„Kapitonas turi vienuolikos metų stažą, laikėsi visų taisyklių “, – tikina G. Onorato, todėl paaiškinti, kodėl įvyko tokia katastrofa tiksliai negalėjo nei jis, nei kapitonas.

Po susidūrimo su uola laive liko 70 metrų ilgio skylė.

(Papildyta 23:10) Kruizinio laivo katastrofoje aiškėja nauji faktai: pasirodo, likus kelioms valandoms iki paskutinės laivo kelionės, technikai pranešė kapitonui, kad laineryje pastebėtos rimtos elektros sistemos klaidos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau kapitonas, nusprendęs nebetęsti patikrinimų, kelionės neatšaukė. Laivas pajudėjo iš uosto.

Liudytojų teigimu, katastrofa prasidėjo nuo to, kai susirinkus vakarieniauti dingo šviesa. Dėl to kai kurie keleiviai pradėjo panikuoti. Netrukus laivas užplaukė ant povandeninės uolos.

Aiškinamasi, ar elektros dingimas galėjo tai nulemti.

(Papildyta 23:30) Kruizinio laivo „Costa Concordia“ katastrofa priminė jo pranašingą praeitį. Laivas, dalyvaujant didžiulei žmonių miniai ir garbingiems svečiams, pristatytas 2006 m. liepos 7 dieną. Tuomet susirinko beveik 2000 tūkst. žmonių, įskaitant garsius Vyriausybės atstovus, VIP svečius bei žurnalistus.

REKLAMA

Visame pasaulyje žinoma manekenė Eva Herzikova turėjo atlikti garbingą tradiciją - sudaužyti butelį šampano į laivo šoną - tikima, kad tai lemia sėkmę. Tačiau, visų nuostabai, butelio sudaužyti jai nepavyko, o tai laikoma itin blogu ženklu.

Būtent tada pirmąkart imta kalbėti apie laivo nenusisekimą.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų