REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas bendru sutarimu pritarė po svarstymo Loretos Graužinienės inicijuotam Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo projektui, kuriuo siekiama patikslinti aukos dydžio apribojimus, nustatyti paprastesnę mažų aukų priėmimo tvarką, patikslinti aukotojo pajamų ir turto deklaravimo reikalavimus bei nustatyti atsakomybę telekomunikacijų bendrovėms, teikiančioms mažų aukų surinkimo paslaugą.

REKLAMA
REKLAMA

Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo 10 ir 11 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 10(1) straipsniu įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad didžiausias fizinio asmens aukos savarankiškam politinės kampanijos dalyviui dydis ribojamas ne 10 procentų deklaruotų praėjusių metų pajamų, tačiau 10 procentų deklaruotų praėjusių metų pajamų ir deklaruotų paskutinę praėjusių metų dieną turėtų piniginių lėšų sumos. Taip pat siūloma fizinio asmens, savarankiško politinės kampanijos dalyvio, auką savo kampanijai riboti tik 20 VMDU dydžiu.

REKLAMA

Projekte taip pat siūloma aiškiai įstatymu reglamentuoti mažų (iki 40 litų) aukų supaprastintą priėmimo, apskaitos ir paviešinimo tvarką, numatant įvairius leistinus būdus tokioms aukoms priimti, taip pat nustatant kontrolės mechanizmus.

Siūloma tikslinti aukotojų turto ir pajamų deklaravimo tvarką, nustatant, kad asmuo turto ir pajamų deklaraciją teiktų tik iki aukos suteikimo, tam, kad iždininkas galėtų įsitikinti, ar aukos dydis atitinka įstatyme nustatytus apribojimus, ir panaikinant papildomą pareigą deklaruoti turtą ir pajamas už tuos metus, kai auka buvo suteikta, kaip perteklinį ir neproporcingą reikalavimą.

REKLAMA
REKLAMA

Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo projekte numatoma atsakomybė telekomunikacijų bendrovėms, teikiančioms mažų aukų surinkimo paslaugą, jeigu bendrovė neužtikrina, kad aukos dydis atitiktų įstatymo reikalavimus arba politinių kampanijų kontrolę vykdantiems subjektams nepateikia aukotojų sąrašų su aukotojus identifikuoti leidžiančiais duomenimis.

Įstatymo pataisa įtinka ne visiems

Teisės ir teisėtvarkos komiteto (TTK) pirmininkas Stasys Šedbaras savo ruožtu perskaitė komiteto pastabas šio įstatymo pakeitimo projekto atžvilgiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Siūlomas teisinis reguliavimas įvertintas kaip neišbaigtas, nevienareikšmis ir stokojantis teisinio aiškumo, t.y. normos, reglamentuojančios reikalavimus aukoms ir mažoms aukoms vertintinos kaip prieštaringos ir sudarančios prielaidas teisinėms kolizijoms.

Neįtvirtintas tinkamas mažų aukų kontrolės mechanizmas, t.y. sudaroma galimybė vienam aukotojui politinės kampanijos dalyviui paaukoti daugiau negu 40 lt, jei aukojama skirtingais būdais, per skirtingų bankų pavedimus, telekomunikacijos paslaugas teikiančią įmonę, grynais pinigais ir pan. Nenustatoma prievolė deklaruoti turtą ar pajamas daugybinio mažų aukų aukojimo atveju. Siūlomas teisinis reguliavimas nesudaro galimybės patikrinti, ar paaukojęs asmuo turi teisę aukoti. Nenustatoma iždininko pareiga nustatyti, ar konkretaus asmens maža auka atitinka įstatymo reikalavimus".

REKLAMA

Agnė Bilotaitė uždavė retorinį klausimą, ar prasidėjus žaidimui, galima keisti žaidimo taisykles.

„Rinkimų kampanija prasidėjo ir įsibėgėjo, jeigu pasirinkome griežtą politinių kampanijų finansavimo modelį, tai siūlau jo ir laikytis, ir prasidėjus šitam politiniam žaidimui, rinkimams, nebekeisti taisyklių ir apsispręsti, kokio mes norime finansavimo ir kontrolės, griežto ir skaidraus, ar norime leisti laisvai elgtis“, - kalbėjo ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų