REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo medinių švertbotų iki modernių  lenktyninių, jūrinių jachtų. Nuo galimybės lenktyniniu režimu skersai išilgai raižyti Kuršių marias, iki ribotoje Kuršių marių akvatorijoje įsitenkančio, tačiau dinamiškose, sportiškose distancijose vykstančio varžybų formato. Kur regata randasi šiandien? Kokį jos veidą Lietuvos buriuotojai kuria šiandien?

Nuo medinių švertbotų iki modernių  lenktyninių, jūrinių jachtų. Nuo galimybės lenktyniniu režimu skersai išilgai raižyti Kuršių marias, iki ribotoje Kuršių marių akvatorijoje įsitenkančio, tačiau dinamiškose, sportiškose distancijose vykstančio varžybų formato. Kur regata randasi šiandien? Kokį jos veidą Lietuvos buriuotojai kuria šiandien?

REKLAMA

Pasak pačių buriuotojų, ko gero, didžiausias ir ryškiausias pastarųjų metų „Kuršių marių regatos“ pokytis – tai augantis jos sportiškumas ir profesionalumas. Auga jūrinių jachtų laivynas, tobulėja įgulų meistriškumas, vis daugiau pastangų ir laiko įdedama ne tik kovai lenktynių distancijoje, bet ir išankstiniam pasiruošimui jai.

Tiesa, šie pokyčiai neatėjo staiga. Pirmasis lūžis, pastūmėjęs Kuršių marių regatos formatą link žymiai sportiškesnio, įvyko jau ties antrojo tūkstantmečio slenksčiu, kai buvo sukurtos RS-280 klasės jachtos. 2009 regatoje pereita prie rezultatų skaičiavimo pagal tarptautinėse jūrinėse varžybose šiuo metu dominuojantį ORC balą. Dar vienas didelis žingsnis žengiamas, kai Lietuvoje susiformuoja tarpusavyje itin artimoje kovoje galinti varžytis X-35 klasės laivų grupė. Pirmieji šios klasės laivą įsigyja „Extreme“ komanda su kapitonu Aisčiu Kalanavičiumi, antri – „Keturi vėjai“ su Adomu Janulioniu, tuomet „Nida III“ su Arūnu Burkšu, „Tegu“ su Jurgiu Janulioniu bei „Cool Water“ su Raimondu Šiugždiniu.

REKLAMA
REKLAMA

Įsigijus konkurencingesnius jūrinius laivus, šios įgulos ima drąsiai startuoti ir semtis patirties Pasaulio bei Europos ORC čempionatuose. Sportinė kova motyvuoja atsakingai ruoštis kiekvienoms varžyboms ir nuolat auginti savo meistriškumą.

REKLAMA

„Kuršių marių regata“ augančiam jūriniam laivynui tampa pagrindiniu „treniruočių poligonu“ ruošiantis pasauliniams startams. Buriuotojams norisi vis platesnių horizontų, atidžiai sekamos pasaulinės lenktyninio buriavimo tendencijos, kurios pritaikomos ir čia, namų akvatorijoje. Pastaraisiais metais Lietuvos jūrinio laivyno flotilę papildo dar naujesnės, šiuo metu pasaulyje dominuojančių konstrukcijų jachtos – „Neo 360“ klasės „Dia“,  bei dvi „Italia 11.98“ klasės jachtos – „Arabela“ ir „Rhino“.

Tiesa, greta šio lyg pavėjui lekiančio profesionalumo augimo, regata išsaugo tai, kas joje visuomet, nuo pat pirmųjų regatų „Aplink Kuršių marias“ buvo svarbiausia – komandinę draugystę,  buriuotojiško džentelmeniškumo principus, kranto bendrystės jausmą.

Apie visa tai – paskutinioji istorinių „Kuršių marių regatos“ apybraižų dalis – Nuo 2017: augantis jūrinis laivynas ir beribiai ateities horizontai. Kviečiame pasigrožėti lenktyniniais regatos vaizdais ir išgirsti pačių buriuotojų įspūdžius bei istorijas. Penkių dalių istorines apybraižas 55-osios „Kuršių marių regatos“ proga dovanoja Lietuvos buriuotojų sąjunga ir buriuotojų draugas, įmonė „Volfas Engelman“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų