Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Šis Dodge modelis niekada nebuvo populiarus kelių laivas, tačiau po filmo "Bliuzo broliai" (The Blues Brothers) šio automobilio populiarumas ženkliai padidėjo. Ir daug kas nusipirkę šį automobilį jį tiesiog pamilo.
Monaco nėra toks kietas ir šaunus automobilis, kaip kiti kultiniai to paties laikmečio modeliai. Tačiau jau minėtas filmas be abejonės pavertė ir šį vidutinioką kietu automobiliu. Žinoma buvo ir kitų šaunų dalykų susijusiu su Monaco, pavyzdžiui buvo gaminamos ir bestogės - kabrioleto versijos, vietoj įprasto sėdano. Su galingais 440 V8 varikliais. Dodge Monaco buvo tiesioginis atsakas į Pontiac Grand Prix modelį, kuris debiutavo 1962 metais.
1965 metais Monako buvo pristatytas, tai buvo pirmasis automobilis, kuris leido pasirinkti, visus įmanomus kėbulo tipus savo serijoje. Buvo galima įsigyti kupė, kabrioleta, sedaną arba universalą. Nors tai ir vienintelis modelis siūlantis visus kėbulo tipus iš karto, tai buvo menkas koziris varžantis prieš Grand Prix. O dvidurė kietų stogu Monaco versija buvo pagaminta naudojant Dodge Custom 880 bazę. Ir tik su antrąja Monaco karta 1969 metais kupė versija buvo pilnai pagaminta naudojant Monaco bazę ir kėbulo linijas. Pastarasis modelis vadinosi Monaco 500.
Antros kartos Dodge Monaco buvo atnaujintos išvaizdos ir prisilaikė to meto Dodge "fiuzeliažinio" stiliaus koncepcijos. Tačiau minėtas stilius nesuveikė taip gerai ant gremėzdiško Monaco, kaip ant Dodge Charger. Monaco pardavimai krito iki 1972 metais modelio atnaujinimo (facelift). Kas taip pat leido automobiliui atrodyti ir kiek simpatiškiau. Bet šis Dodge gaminys niekada taip ir nebuvo stiprus savo segmento atstovas, žvelgiant iš pardavimo prizmės. O šio automobilio reikalai suprastėjo ties trečiąją karta 1974 metais. Tais metais itin smarkiai krito "full-sized" automobilių prekyba. Visus paveikusi energetinė krizė, paveikė ir Dodge Monaco.
Žmonės tiesiog apeidavo dideliu ratu aplink Dodge pardavimo salonus ir net neketino dairytis į tokias neekonomiškas mašinas. Tačiau Monaco sugebėjo išlikti gatvėse, o ne metalo lauže, dėka jau minėto, didelio populiarumo susilaukusio filmo. 1980 metais kino juostoje "Bliuzo broliai" pasirodė 1974 metų Monaco modelis. Ir štai kaip Elvudas Bliuzas "Elwood Blues" (pagrindinis filmo personažas) filme apibūdino automobilį: "It's got a cop motor, a 440-cubic-inch plant. It's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. It's a model made before catalytic converters, so it'll run good on regular gas. What do you say? Is it the new Bluesmobile or what?"
Paskutinioji, kiek mažesnė šio automobilio karta buvo išleista 1977 metais ir buvo gaminama tik iki 1978 metų. Tad 1980 metais, filmo dėka, kieto automobilio įvaizdžio pliūpsnis buvo įpūstas kiek per vėlai, ir nepadėjo minėtam modeliui toliau išsilaikyti. Nepaisant visko šis didžiulis amerikietiškas kelių kruizeris sugebėjo, energetinės krizės metu išsilaikyti ilgiau, negu muscle cars.
1990 - 1992 metais Dodge Monaco vardas buvo atgaivintas ant Eagle Premier platformos automobilis. Tai buvo tiesiog amerikietiška Renault 25 versija. Iš garsiojo Monaco, naujoje serijoje buvo likęs tik vardas, visa kita tiesiog prastas, pigus automobilis.
Šis Dodge modelis niekada nebuvo populiarus kelių laivas, tačiau po filmo "Bliuzo broliai" (The Blues Brothers) šio automobilio populiarumas ženkliai padidėjo. Ir daug kas nusipirkę šį automobilį jį tiesiog pamilo.
Monaco nėra toks kietas ir šaunus automobilis, kaip kiti kultiniai to paties laikmečio modeliai. Tačiau jau minėtas filmas be abejonės pavertė ir šį vidutinioką kietu automobiliu. Žinoma buvo ir kitų šaunų dalykų susijusiu su Monaco, pavyzdžiui buvo gaminamos ir bestogės - kabrioleto versijos, vietoj įprasto sėdano. Su galingais 440 V8 varikliais. Dodge Monaco buvo tiesioginis atsakas į Pontiac Grand Prix modelį, kuris debiutavo 1962 metais.
1965 metais Monako buvo pristatytas, tai buvo pirmasis automobilis, kuris leido pasirinkti, visus įmanomus kėbulo tipus savo serijoje. Buvo galima įsigyti kupė, kabrioleta, sedaną arba universalą. Nors tai ir vienintelis modelis siūlantis visus kėbulo tipus iš karto, tai buvo menkas koziris varžantis prieš Grand Prix. O dvidurė kietų stogu Monaco versija buvo pagaminta naudojant Dodge Custom 880 bazę. Ir tik su antrąja Monaco karta 1969 metais kupė versija buvo pilnai pagaminta naudojant Monaco bazę ir kėbulo linijas. Pastarasis modelis vadinosi Monaco 500.
Antros kartos Dodge Monaco buvo atnaujintos išvaizdos ir prisilaikė to meto Dodge "fiuzeliažinio" stiliaus koncepcijos. Tačiau minėtas stilius nesuveikė taip gerai ant gremėzdiško Monaco, kaip ant Dodge Charger. Monaco pardavimai krito iki 1972 metais modelio atnaujinimo (facelift). Kas taip pat leido automobiliui atrodyti ir kiek simpatiškiau. Bet šis Dodge gaminys niekada taip ir nebuvo stiprus savo segmento atstovas, žvelgiant iš pardavimo prizmės. O šio automobilio reikalai suprastėjo ties trečiąją karta 1974 metais. Tais metais itin smarkiai krito "full-sized" automobilių prekyba. Visus paveikusi energetinė krizė, paveikė ir Dodge Monaco.
Žmonės tiesiog apeidavo dideliu ratu aplink Dodge pardavimo salonus ir net neketino dairytis į tokias neekonomiškas mašinas. Tačiau Monaco sugebėjo išlikti gatvėse, o ne metalo lauže, dėka jau minėto, didelio populiarumo susilaukusio filmo. 1980 metais kino juostoje "Bliuzo broliai" pasirodė 1974 metų Monaco modelis. Ir štai kaip Elvudas Bliuzas "Elwood Blues" (pagrindinis filmo personažas) filme apibūdino automobilį: "It's got a cop motor, a 440-cubic-inch plant. It's got cop tires, cop suspensions, cop shocks. It's a model made before catalytic converters, so it'll run good on regular gas. What do you say? Is it the new Bluesmobile or what?"
Paskutinioji, kiek mažesnė šio automobilio karta buvo išleista 1977 metais ir buvo gaminama tik iki 1978 metų. Tad 1980 metais, filmo dėka, kieto automobilio įvaizdžio pliūpsnis buvo įpūstas kiek per vėlai, ir nepadėjo minėtam modeliui toliau išsilaikyti. Nepaisant visko šis didžiulis amerikietiškas kelių kruizeris sugebėjo, energetinės krizės metu išsilaikyti ilgiau, negu muscle cars.
1990 - 1992 metais Dodge Monaco vardas buvo atgaivintas ant Eagle Premier platformos automobilis. Tai buvo tiesiog amerikietiška Renault 25 versija. Iš garsiojo Monaco, naujoje serijoje buvo likęs tik vardas, visa kita tiesiog prastas, pigus automobilis.