REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nėra labai įprasta, kad kompanijoms, gaminančioms didelio pasisekimo sulaukusius produktus, neliktų prekių atsargų, rašo portalas „24/7 Wall St.“ Neretai kompanijoms tenka susigriebti paskutinę minutę, kad patenkintų netikėtai išaugusią prekių paklausą.

REKLAMA
REKLAMA

Kai kurie analitikai spėja, kad kompanijos specialiai „sukuria“ pasiūlos trūkumą, kad sukeltų vartotojų ir žiniasklaidos susidomėjimą. Sklido gandai, kad „Apple“ taip darė su „iPad“ ir „iPhone“, nors tai ir nebuvo įrodyta. „Apple“ pasisekimas yra toks didelis, kad niekam net neįdomu, ar pasiūlos trūkumas buvo dirbtinas ar ne.

REKLAMA

Problemas dėl produkcijos trūkumo kai kuriose kompanijose gali dar labiau apsunkinti Japoniją nusiaubęs žemės drebėjimas. Dėl automobilių dalių trūkumo kai kurios automobilių gamintojos jau sulėtino savo gamybos tempus. Artimiausiomis savaitėmis Japonijos automobilių gamintojos „Honda“ ir „Toyota“ ketina uždaryti kai kurias savo gamyklas.

Vis dėlto, kompanijos nuolat susiduria su panašaus pobūdžio problemomis. Žaislų gamintoja „Mattel“ buvo priversta atšaukti dalį savo pardavimų po to, kai paaiškėjo, kad Kinijos gamintojai juos buvo padengę švino dažais. Po jūrose praūžusių uraganų, kurių metu padaroma žala naftos platformoms, tam tikruose regionuose atsiranda naftos trūkumas.

REKLAMA
REKLAMA

Vartotojai retai kada susimąsto, kodėl negali įsigyti tam tikrų prekių ar paslaugų. Paprastai jie nebūna atlaidūs ir dėl to kompanijos turėtų susirūpinti dėl galimų pasiūlos trūkumų. Vartotojas visada gali pasirinkti konkurentų gaminamą prekę arba nuspręsti apskritai jos nepirkti.

Portalas „24/7 Wall St.“ apžvelgia kai kurias kompanijas, kurios susidūrė su pasiūlos trūkumu. Šios kompanijos netinkamai apskaičiavo savo produktų paklausą ir tai joms kainavo pelną.

1. BMW

2010 metų birželio mėnesį BMW jau buvo išpardavusi populiarųjį 5 serijos sedaną. Nors kompanijos pardavimo vadovas Ianas Robertsonas yra teigęs, kad „5 serijos automobiliai yra BMW prekės ženklo pagrindas“, tačiau kompanija nebuvo pasirengusi atlaikyti stiprios šio automobilio paklausos. Prabangių automobilių pardavimas smarkiai krito po finansų krizės 2008–2009 metais, tačiau 2010 metų viduryje atsigavo – vien per gegužės mėnesį BMW pardavimas išaugo 11 proc. Šis pakilimas užklupo kompaniją nepasiruošusią ir visi 5 serijos sedanai buvo išpirkti jau birželio mėnesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. „Apple“

Nuo savo pasirodymo 2011 metų kovo 11 dieną „Apple“ „iPad 2“ atsargos nuolat mažėjo. Daugelyje parduotuvių naujasis produktas buvo išgraibstytas per pirmas valandas. „iPad 2“ tiekimas gali būti dar labiau apsunkintas dėl žemės drebėjimo Japonijoje, kuris sumažino šiam kompiuteriui reikalingų dalių gamybą. „Apple“ kompanijos tai neturėtų labai stebinti, kadangi ji nuolat susiduria su tokiais produkcijos pasiūlos trūkumais.

3. „Microsoft“

2010 metais, neskaitant švenčių laikotarpio, kompiuterinių žaidimų pardavimai nuolat krito. Buvo išparduotas vienas populiariausių produktų – „Microsoft“ kompanijos „Xbox 360“ žaidimų konsolė bei valdymo priedas „Kinect“. Tai privertė kompaniją naudoti produkciją, kuri buvo skirta šių metų sausio ir vasario mėnesiams.

REKLAMA

4. „Amazon“

Po to, kai „Amazon“ kompanija sumažino „Kindle 2“ kainą nuo 359 iki 299 JAV dolerių, šios prekės pardavimas sparčiai išaugo. Netrukus užplūdę pirkėjai išgraibstė visus elektroninius knygų skaitytuvus dar liepos mėnesį. Tai jau ne pirmas kartas, kuomet išsenka „Amazon“ prekių atsargos. 2007 metais pasirodęs pirmasis „Kindle“ buvo išpirktas per kelias valandas ir dėl to 2008 metais buvo nuolat jaučiamas šios prekės trūkumas.

5. „Target“

Praėjusį atostogų sezoną populiariųjų žaislų „Squinkies“ paklausa pranoko juos gaminančios bendrovės „Target“ pasiūlą. Kompanija staiga sureagavo į išaugusią paklausą ir užsakė pagaminti dar daugiau žaislų. Tačiau šiuos žaislus gaminanti gamykla, kurioje dirba vos 16 žmonių, nespėjo vykdyti užsakymų ir dėl to prekių pristatymas vėlavo beveik du mėnesius.

REKLAMA

6. „Lululemon Athletica“

Kanados jogos aprangos gamintoja „Lululemon Athletica“ per pastaruosius dvejus metus smarkiai išpopuliarėjo. Per šį laikotarpį kompanijos akcijos išaugo daugiau kaip 1000 proc. Kompanija išplėtė savo veiklą Šiaurės Amerikoje ir Australijoje, tačiau jai vis tiek nepavyko patenkinti augančio klientų poreikio. Pagrindinė to priežastis yra inventoriaus trūkumas. Kompanija taip pat buvo priversta padidinti išlaidas oro transportavimui, norėdama užtikrinti, kad jos produkciją visada būtų galima atrasti parduotuvių lentynose. Paskelbus apie senkančias prekių atsargas kai kurie investuotojai pradėjo nerimauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

7. „Toyota Prius“

Recesijai pamažu nykstant ir dujų kainoms pasiekus naujas aukštumas, smarkiai išaugo elektrinių ir hibridinių automobilių paklausa. „Toyota Prius“ užsakymams įvykdyti jau yra naudojamos kelių mėnesių atsargos. „Prius“ yra geriausiai parduodamas tokio tipo automobilis, kurio iki šiandien iš viso yra parduota per 3 mln. vienetų. Šio automobilio paklausos nesumažino JAV automobilių gamintojos „General Motors“ ir kitų kompanijų sukurti elektromobiliai.

8. „Johnson & Johnson

„Johnson & Johnson“ kompanijai atšaukinėjant vieną produktą po kito, nenuostabu, kad šios kompanijos prekių parduotuvių lentynose lieka vis mažiau. Kalbant apie „Pepsid Complete“ tabletes, niekas negali apsakyti, kodėl per kelis mėnesius jų neliko parduotuvių lentynose. Praėjusių metų rudenį buvo atšaukti keli tūkstančiai „Pepsid“ tablečių buteliukų, tačiau tai nepaaiškina masiško šių vaistų išpirkimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų