REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Susisiekimo ministerija žada, kad labiausiai vairuotojų keikiamas kelias Vilnius–Utena iki Molėtų bus rekonstruotas dar iki 2024-ųjų metų. Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos darbai virto šimtmečio statybomis tiek dėl politinių skandalų, tiek ir dėl buvusios valdžios, kuri šio kelio finansavimui nenumatė jokių lėšų.

Susisiekimo ministerija žada, kad labiausiai vairuotojų keikiamas kelias Vilnius–Utena iki Molėtų bus rekonstruotas dar iki 2024-ųjų metų. Kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijos darbai virto šimtmečio statybomis tiek dėl politinių skandalų, tiek ir dėl buvusios valdžios, kuri šio kelio finansavimui nenumatė jokių lėšų.

REKLAMA

Vairuotojui Jonui, važiavusiam iš Utenos, teko išbandyti visai nelinksmuosius kelio Utena-Vilnius betono kalnelius: „Vienoj vietoj parodytas ženklas kelio darbai, bet toks trampliniukas, kad galvojau man mašiniukui gali man net aliuminė pakaba išsiskirti. Yra trūkumas ir ženklų. Nes kadangi daugumoj, kur yra kalniukai. Priekabytė tik dabar susistabilizavo. Per pusmetrį į orą pakilo.“

Vyras pasakoja, kad žmonės, norėdami apsaugoti savo automobilius, dažnai renkasi geriau važiuoti aplinkui, kad ir prasukant papildomų kilometrų, negu važiuoti Vilniaus-Utenos keliu. Pasak vyro, deformavęsis, su įtrūkimais ir plyšiais kelias grėsmę kelia ne tik eismo saugumui.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojas Jonas sako: „Kuo toliau, tuo blogiau. Galima sakyti, reikia taip, kaip per bokso varžybas tarp dantenų įsidėti kažką apsaugos, bo gali ir dantys, ir protezai išbyrėti.“

REKLAMA

Cementbetonio magistralinis kelias paveldėtas dar iš sovietmečio. Ne vienerius metus kalbėta apie šio kelio rekonstrukciją, tačiau Susisiekimo ministerija pagaliau vairuotojams turi ir gerų žinių.

Susiekimo ministras Marius Skuodis teigia: „Iki 24 metų mes galime rekonstruoti visą atkarpą iki pat Molėtų, o dar 25-ųjų metų reikės nuo Molėtų iki Utenos. Šiandien pradedam su maždaug 20 kilometrų atrankos parengiamaisiais darbais būtent nuo šitos atkarpos.“

Lietuvos automobilių kelių direkcija jau paskelbė viešąjį pirkimą kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,5 iki 39,2 km rekonstravimo projekto ir jo priežiūros darbams įsigyti. Pasak ministro, kelio tvarkymo darbai vyks penkiais etapais.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu yra svarstomos keturios šio kelio rekonstravimo alternatyvos: dviejų arba trijų eismo juostų magistralė su jungiamaisiais keliais ar be jų, taip pat įvairaus kelio pločio variantai, o kai kur kelias gali būti ir iki keturių eismo juostų. Kelio rekonstravimo darbai gali kainuoti nuo 150 mln. iki 189 mln. eurų. Tiesa, ministras dėl nerekonstruoto Vilniaus-Utenos kelio kritikuoja ir buvusią valdžią.

M. Skuodis teigia: „Tikrai planų nebuvo. Aš labai džiaugiuosi nuo tos atkarpos, kur mes matom sutvarkytą ir čia baigėsi, bet toliau nebuvo numatytas net joks finansavimas. Tai mums reikėjo iš tiesų perskirstyti lėšas tam, kad mes jų turėtumėm pirminiam projektui. Tai yra ieš tiesų brangus projektas, bet, deja, jau virtęs amžiaus statybomis.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbai užsitęsė ir dėl politinių skandalų. Šis kelio rekonstrukcijos projektas buvo minimas Eligijaus Masiulio ir MG Baltic korupcijos byloje. Kelią iki 2021 metų sutvarkyti žadėjo ir ekspremjeras Saulius Skvernelis.

Iki šiol kelyje A14 Vilnius–Utena, kurio bendras ilgis – 95,6 km, rekonstruoti tik pirmieji 21,5 km – nuo Vilniaus iki Nemenčinėlės. Per artimiausius kelerius metus planuojama rekonstruoti likusius kiek daugiau nei 74 kilometrus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų