REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

JAV nepilotuojamas lėktuvas X-47B pirmąjį skrydį atliko praėjusių metų rugsėjo mėnesį. JAV karinis jūrų laivynas pranešė, kad iki 2014 metų jis galės pats pasipildyti sau degalus.

REKLAMA
REKLAMA

Tai leis X-47B nuskristi daugiau kaip 3 tūkst. jūrmylių, arba 10 kartų daugiau nei bet kuris pilotuojamas naikintuvas. Lėktuvo valdymui nereikia nei piloto lėktuvo kabinoje, nei piloto ant žemės esančiame valdymo centre. Prieš kiekvieną skrydį lėktuvas bus užprogramuotas ir galės skristi savarankiškai.

REKLAMA

„The New York Times“ žurnalisto kalbintas kompiuterių mokslininkas ir robotų ekspertas Noelis Sharkey'us baiminasi, kad mirtini veiksmai, kurie turėtų turėti aiškią atsakomybės grandinę, bus atliekami vien tik robotų.

Robotas negali būti laikomas atsakingu, - sako jis. – Ar tai bus vadas, kuris jį panaudojo? Ar politikas, kuris jį sankcionavo? Kariuomenės įsigijimo procesas? Ar gamintojas, pagaminęs prietaisą su defektais?“

REKLAMA
REKLAMA

Pasak N. Sharkey'aus tai yra labai reikšmingas įvykis karinėje pramonėje ir tokių nepilotuojamų lėktuvų atsiradimą jis prilygina dujų panaudojimui Pirmajame pasauliniame kare ir branduolinio ginklo atsiradime Antrajame pasauliniame kare.

Reikia pažymėti, kad X-47B naikintuvas ilgą laiką bus atsakingas už visus savo veiksmus: jis nustatys, kokius ginklus turi savo dispozicijoje, nuspręs, ar jam kyla pavojus, kada jis turi pasipildyti degalų atsargas ir kur ore surasti degalų lėktuvą.

Nepilotuojamas lėktuvas savarankiškai taip pat atliks sudėtingiausią karinio jūrų laivyno manevrą – nusileidimą ant lėktuvnešio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų