REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tiek vaikinai, tiek merginos jaučia aistrą drabužiams, pasirengę daug investuoti į savo išvaizdą, tačiau visi rengiasi vienodai, rodo Europos jaunimo ir mados tyrimo rezultatai.

REKLAMA
REKLAMA

Prancūzijos mados institutas šią vasarą apklausė 1523 vidurinių mokyklų ir universitetų studentus Prancūzijoje, Italijoje, Britanijoje, Vokietijoje ir Ispanijoje. Respondentų amžius – 15–25 metai.

REKLAMA

Apklausa parodė, kad Europoje jaunuoliai madai pasirengę išleisti daugiau pinigų nei kitų amžiaus grupių atstovai, o jų išlaidos lieka stabilios nepaisant ekonomikos nuosmukio, informuoja naujienų agentūra AFP.

Vaikinai drabužiams išleidžia tiek pat kiek ir merginos. Visiškai priešingai elgiasi daugiau kaip 45 metų sulaukę vyrai, kurių išlaidos drabužiams smarkiai sumažėja.

Prancūzijoje 2011 metais 15–25 metų jaunuolių vidutinės išlaidos drabužiams siekė 622 eurus vyrams ir 630 eurų moterims. Šalies vidurkis – atitinkamai 353 ir 420 eurų.

REKLAMA
REKLAMA

„Mada jauniems žmonėms visuomet buvo labai svarbi, tačiau šiandien tai dar didesnė tiesa nei kada nors anksčiau“, – tyrimo pristatyme jo duomenis komentavo Oliver Rolletas, neseniai pasirodžiusios knygos „Y karta“ autorius.

„Sunkiais ekonominiais laikais jauni žmonės drabužiuose gali rasti nusiraminimą, parodydami, kuriai grupei jie priklauso“, – teigė sociologas Nicolas Divertas.

Europoje tyrimas dėmesį sutelkė į jaunuolius, kurie per metus drabužiams skiria 600 eurų ar daugiau, ir teiravosi apie jų išlaidas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paaiškėjo, kad jaunuoliai biudžete pirmenybę teikia madai, o ne maistui, pramogoms su draugais ar mobiliesiems telefonams.

Visi teigė, kad pirkdami drabužius sulaukia įvairaus dydžio tėvų pagalbos, kol patys įžengia į darbo rinką. Anksčiausiai tai nutinka Britanijoje, vėliausiai – Italijoje, kur net ir trečią dešimtį pradėję žmonės vis dar gyvena tėvų namuose.

Anot O. Rolleto, ekonomikos nuosmukio metu, „tėvai dažniausiai linkę dar daugiau investuoti į savo vaikų sėkmę, o jei vaikai teigia, kad drabužiai jiems gyvybiškai svarbūs, jie investuoja ir į drabužius, ir į papildomą mokymą“.

REKLAMA

Kur jaunuoliai apsipirkinėja? Dažniausiai – drabužių prekybos tinkluose – „Zara“, „H&M“ ar „Topshop“, taip pat internete, prekybos centruose ar mažose parduotuvėse. Ypač retai jie užsuka į dėvėtų ar vintažinių drabužių parduotuves.

„Šie jaunuoliai į madą žiūri kaip į būdą išreikšti save. Tai socialinio gyvenimo dalis, mada yra smagu, tuo galima užsiimti kartu su draugais – ypač merginoms ir ypač mieste“, – kalbėjo tyrimo bendraautorė Patricia Romatet.

Tačiau nors jaunuoliai paprastai didžiuojasi išskirtiniu stiliumi, 82 proc. paprasčiausiai perka tų pačių prekės ženklų drabužius kaip ir draugai.

„Gebėjimas įvaldyti madą pavers tave daugiau ar mažiau populiariu. Taigi turi investuoti į drabužius. Tačiau taip pat egzistuoja baimė padaryti viską ne taip, štai kodėl tiek daug jaunuolių atsigręžia į prekės ženklus“, – aiškino O. Rolletas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų