REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vakar, apie 23.30 val. Lietuvos laiku, „Tūkstantmečio odisėjos“ jachta „Ambersail“ prisišvartavo Las Palmaso uoste (Ispanija) ir baigė pirmąjį odisėjos etapą. Etapo Klaipėda – Kylis – Las Palmasas pabaigoje buriuotojams teko išlaikyti profesionalumo egzaminą - stiprus gūsis nutraukė jachtos vairus ir vairo plunksną jungiančią grandinę. Daugiau kaip valandą jachta plaukė nevaldoma.

REKLAMA
REKLAMA

Vakar laivo įgula prisiminė žodžius, kurių nevalia pamiršti: „Jūroje negalima atsipalaiduoti, jūra klaidų neatleidžia“.  Kaip pranešė įgula, vakar iš ryto apie 8 val. vietos laiku iki Las Palmaso dar buvo likę 120 jūrmylių. Vėjas pradėjo kilti nuo 12 valandos ir buvo labai gūsingas. Gūsiai jau siekė net iki 30 mazgų.

REKLAMA

Užgriuvus staigiam vėjo gūsiui, jachtą pradėjo guldyti ant šono ir „plėšti“ (sukti) prieš vėją. Pasak „Tūkstantmečio odisėjos“ buriavimo programos vadovo Simono Steponavičiaus, vairininkas tokiu atveju turi sureaguoti per sekundės dalį ir „atkristi“, t. y. pasukti laivą labiau pavėjui. Tuo metu vairo mechanizmą veikia didžiulės jėgos. Be to, dėl neveikiančio vandens balasto siurblio nebuvo galima pripildyti jachtos balasto bakų, kurie užtikrina apie 40 proc. jachtos stovumo. Tokiu atveju vėjo jėgos veikiama jachta dar smarkiau pasvyra ir dar sunkiau vairuoti - vairo mechanizmo apkrovimas dar labiau padidėja.

REKLAMA
REKLAMA

Šio išbandymo neišlaikęs nutrūko vairo pasukimo ribotuvas, vairas pasisuko daugiau nei galima, todėl nušoko grandinė, jungianti šturvalą (vairaratį) su vairo „plunksnos“ pasukimo mechanizmu, ir laivas tapo nevaldomas.  

Pirmoji užduotis nuimti genakerį (pavėjinę burę), kad jo nesuplėšytų, buvo įvykdyta puikiai. Likusi ant denio komanda padėjo leisti grotą (pagrindinę burę). Pučiant stipriam vėjui ir jachtai esant nevaldomai, nuleisti tokio dydžio burę buvo ypač sunku. Didelėmis pastangomis ant denio likusi įgula su užduotimi puikiai susitvarkė. Mėtoma bangų jachta pradėjo dreifuoti. Tuo metu kapitonas Saulius Pajarskas ir bocmanas Linas Ivanauskas dirbo prie vairų sistemos. Gedimo priežastys buvo greitai nustatytos, pradėtas jų tvarkymas. Visa tai vyko pučiant daugmaž 32 mazgų vėjui. Per valandą sistema buvo sutvarkyta, jachtos valdymas atstatytas. Kapitono teigimu, visa įgula šauniai bendradarbiavo, su problema susitvarkyta profesionaliai ir nustatytu kursu jachta sėkmingai pasiekė Las Palmasą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiandien 13 val. Lietuvos laiku Las Palmaso uoste įvyks susitikimas su Kanarų salų lietuvių bendruomene. Tuo pat metu Las Palmaso ; marinoje viena šalia kitos stovės jachta „Ambersail“ ir kintiškio buriuotojo Andriaus Varno jachta „Ragainė II“, taip pat plaukianti aplink pasaulį. Šventiniame jachtos sutikime dalyvaus ir Las Palmase poilsiaujantys lietuvaičiai.  14 val. (Lietuvos laiku) įvyks buriuotojų spaudos konferencija.

„Ambersail“ atplaukimas paskatino ispanų dokumentalistus pakeisti savo darbų planus ir jau dabar pradėti kurti filmą apie Lietuvą. Filmo kūrybinė grupė žada įamžinti lietuvaičių atplaukimo ir išplaukimo akimirkas, pakalbinti Lietuvos buriuotojus.

Lietuvos buriuotojai išplaukė į „Tūkstantmečio odisėją“, kad pristatytų pasauliui Lietuvą, švenčiančią garbingą jubiliejų, ir pakviestų viso pasaulio lietuvius švęsti Lietuvos tūkstantmetį vienu metu visuose penkiuose kontinentuose. Per 9 kelionės mėnesius 120 Lietuvos buriuotojų apiplauks 5 žemynus, aplankys 24 pasaulio lietuvių bendruomenes 19 šalių. Per daugiau nei 200 plaukimo parų 11 įgulų įveiks daugiau nei 37 000 jūrmylių

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų