• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Eberhardas Schulzas – 1940 metais gimęs automobilių dizaineris ir inžinierius iš Vokietijos, kuris tam tikru metu dirbo sportiškų automobilių gamintojoje – „Porsche“.
Turėdamas laisvą akimirką ar porą savaitgalio dienų, Eberhardas keliaudavo į savo garažą, kuriame restauruodavo klasika tapusius modelius arba su užbaigtais projektais dalyvaudavo mėgėjiškose klasikinių automobilių lenktynėse. Vokietis taip pat turėjo dar vieną pomėgį – konstruoti transporto priemones ir eksperimentuoti su įvairiais komponentais.
Imlumas ir sugebėjimas įgyvendinti neįprastus sprendimus labai greitai sudomino „Porsche“, kuri visuomet ieškodavo talentingų specialistų.1971 metais prasidėjusi karjera „Porsche“ kompanijoje truko neilgai – iki 1978 metų, kuomet jis susipažino su užkietėjusiu automobilių entuziastu – Raineriu Buchmannas. Šis verslininkas Eberhardui pademonstravo savo dirbtuves, kuriose įvairiems automobiliams būdavo atliekamos skirtingos modifikacijos: didinama variklio galia, keičiama kėbulo apdaila.
Eberhardas susižavėjęs šiuo procesu, „Porsche“ vadovams įteikė atleidimo iš darbo prašymą ir iškeliavo į naują darbovietę – Rainerio Buchmanno dirbtuves. Vis dėlto, modifikuotų automobilių tvirtovėje Eberhardas išbuvo ne ilgai.
Naujos darbovietės paieškos privertė talentingą specialistą imtis radikalių ir tuo pačiu sveikintinų pokyčių – 1982 metais jis įkūrė savo kompaniją – „Isdera“. Iš pradžių, Eberhardo suburta komanda atlikdavo įvairius automobilių pramonės gigantų užsakymus. Šie pelningi užsakymai leisdavo „Isdera“ specialistams kurti savo gamybos automobilius: „Spyder“, „Imperator 108i“ ir įžymiąją „Commendatore 112i“ – superautomobilis, kuris buvo patekęs į „Need For Speed“ kompiuterinį žaidimą.

Eberhardas Schulzas – 1940 metais gimęs automobilių dizaineris ir inžinierius iš Vokietijos, kuris tam tikru metu dirbo sportiškų automobilių gamintojoje – „Porsche“.
Turėdamas laisvą akimirką ar porą savaitgalio dienų, Eberhardas keliaudavo į savo garažą, kuriame restauruodavo klasika tapusius modelius arba su užbaigtais projektais dalyvaudavo mėgėjiškose klasikinių automobilių lenktynėse. Vokietis taip pat turėjo dar vieną pomėgį – konstruoti transporto priemones ir eksperimentuoti su įvairiais komponentais.
Imlumas ir sugebėjimas įgyvendinti neįprastus sprendimus labai greitai sudomino „Porsche“, kuri visuomet ieškodavo talentingų specialistų.1971 metais prasidėjusi karjera „Porsche“ kompanijoje truko neilgai – iki 1978 metų, kuomet jis susipažino su užkietėjusiu automobilių entuziastu – Raineriu Buchmannas. Šis verslininkas Eberhardui pademonstravo savo dirbtuves, kuriose įvairiems automobiliams būdavo atliekamos skirtingos modifikacijos: didinama variklio galia, keičiama kėbulo apdaila.
Eberhardas susižavėjęs šiuo procesu, „Porsche“ vadovams įteikė atleidimo iš darbo prašymą ir iškeliavo į naują darbovietę – Rainerio Buchmanno dirbtuves. Vis dėlto, modifikuotų automobilių tvirtovėje Eberhardas išbuvo ne ilgai.
Naujos darbovietės paieškos privertė talentingą specialistą imtis radikalių ir tuo pačiu sveikintinų pokyčių – 1982 metais jis įkūrė savo kompaniją – „Isdera“. Iš pradžių, Eberhardo suburta komanda atlikdavo įvairius automobilių pramonės gigantų užsakymus. Šie pelningi užsakymai leisdavo „Isdera“ specialistams kurti savo gamybos automobilius: „Spyder“, „Imperator 108i“ ir įžymiąją „Commendatore 112i“ – superautomobilis, kuris buvo patekęs į „Need For Speed“ kompiuterinį žaidimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Automobilis pirmą kartą buvo pristatytas 1993 metais, Frankfurto automobilių parodoje. Niekam negirdėtas ir nematytas automobilis sulaukė netikėtino spaudos ir potencialių pirkėjų dėmesio.
Parodoje pristatytas modelis buvo prototipo stadijoje ir buvo beveik paruoštas serijinei gamybai. Eberhardas Schulzas parodoje teigė, jog automobilis bus gaminamas tik ribotomis serijomis ir tik pagal užsakymą, todėl nenuostabu, jog vienas „Commendatore 112i“ egzempliorius kainavo maždaug 450 000 tuometinių JAV dolerių.
Daugelis susidomėjusių į aukštą automobilio kainą nekreipė dėmesio. Kodėl? „Isdera Commendatore 112i“ išsiskyrė įdomiais sprendimais. Pavyzdžiui: galinio spoilerio aukštis arba pakrypimo kampas priklausydavo nuo automobilio greičio. Nuo automobilio greičio priklausydavo ir „Isdera“ kėbulo prošvaisa. Važiuojant greičiau, „Commendatore“ šiek tiek arčiau priglusdavo prie žemės.

REKLAMA

isdera_commendatore_112i_prototype_1


Ekstravagancija – prioritetas
2006 metais „Isdera“ pristatė ilgai lauktą, kvapą gniaužiantį projektą – „Autobahnkurier 116i“. Ketvirtą dešimtmetį menantį super-sedaną. Iš tiesų, projekto autoriai ne vieną kartą, įvairioms žiniasklaidos priemonėms teigė, jog „Autobahnkurier 116i“ buvo sukurtas semiantis įkvėpimo iš „Bugatti Royale“ ar „Mercedes Benz 540K Autobahn Kurier“.

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes-Benz 540K Autohahn Kurier


(Įkvėpimo šaltinis – Mercedes-Benz 540K Autohahn Kurier)


Isdera Autobahnkurier 116i (5)


„Autobahnkurier 116i“ kūrimo darbai prasidėjo seniai, labai seniai. Pirmieji brėžiniai buvo pristatyti devinto dešimtmečio pabaigoje, o rimtesni konstravimo darbai prasidėjo tik 1998 metais.
Automobilio pagrindu ir skeletu tapo ne itin nauja, bet inžinierių norus patenkinusi „Mercedes Benz“ S klasė, o tiksliau – „W126“ kartos S klasė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Isdera Autobahnkurier 116i (4)


Po variklio gautu slypėjo milžiniškas vidaus degimo variklis. Projekto autorius į savo dirbtuves atsivežė du 5 litrų, „M117“ vardu pavadintus „Mercedes Benz“ motorus ir juos sujungė. Tiesiogine žodžio prasme.
Varikliai į automobilį buvo sumontuoti taip, jog galėtų veikti lygiagrečiai arba išsijungti, kuomet to panorėdavo vairuotojas. Pavyzdžiui, „NR1“ numeriu pažymėtas motoras sukdavo priekinius ratus, o „NR2“ siųsdavo milžinišką sukimo momentą į galinius ratus.

REKLAMA

Isdera Autobahnkurier 116i (1)


Isdera Autobahnkurier 116i (3)


Du varikliai sudarė 10 litrų darbinio tūrio, 600 arklio galių ir 900 Nm sukimo momentą išvystančios jėgainės tandemą.
Ironiška, tačiau automobilio autorius maksimalų greitį apribojo ties 242 km/val. padala. Kodėl? Pasak „Isdera Autobahnkurier 116i“ autoriaus, maksimalus greitis buvo apribotas dėl pernelyg didelio variklių apetito važiuojant didesniu nei 250 km/val. greičiu.
Nors automobilis turėjo 145 litrų talpos degalų baką, tačiau 40 litrų 100 kilometrų reikalavę benzininiai motorai potencialiems „Isdera Autobahnkurier 116i“ vairuotojams su pilnu „skrandžiu“ leisdavo nuriedėti ne daugiau kaip 350 kilometrų ilgio distanciją.
 
 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų