REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
52
„Rally Legend“ varžybose dalyvavęs „Auto Moto Parkas“ komandos  ekipažas (nuotr. komandos archyvo)

„Rally Legend“ – jau tradicija tapusios automobilių sporto varžybos, kuriose kiekvienais metais galima išvysti dešimtis įspūdingų, legendinių ralio automobilių. Tai – didžiulė ralio šventė, kuri kiekvienais metais įvyksta nykštukinėje San Marino valstybėje.

52

„Rally Legend“ – jau tradicija tapusios automobilių sporto varžybos, kuriose kiekvienais metais galima išvysti dešimtis įspūdingų, legendinių ralio automobilių. Tai – didžiulė ralio šventė, kuri kiekvienais metais įvyksta nykštukinėje San Marino valstybėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Į šias varžybas mes vykome kaip į standartines ralio lenktynes, bet dabar, po renginio, supratome, kad „Rally Legend“ yra beprotiškai didelį ralio šventė. Tai – ralio fiesta, į kurią susirenkama uždaryti ralio sezono ir nerealiai gerai pasilinksminti“, – atskleidžia „Auto Moto Parkas komandos vadovas Lukas Perminas.

REKLAMA

„Kadangi dalyvavome „Legend Stars“ klasėje, kurioje greičio ruožų laikas nebuvo skaičiuojamas, mes galėjome nerealiai gerai pasilinksminti“, – įspūdžiais dalinasi L.Perminas.

Šiemet įvykusiose varžybose startavo 180 ekipažų iš visos pasaulio. Visi dalyviai buvo suskirstyti į penkias klases: „Historic“, „Classic“, „WRC“, „Heritage“ ir „Legend Stars“.

„Legend Stars“ – klasė, kurioje startavo lietuviai su pasaulinio lygio žvaigždėmis. Būtent ši automobilių klasė yra sukurta kaip parodomoji, kurioje dalyvauja žinomiausi pasaulio lenktynininkai, vairuodami įspūdingiausius ralio automobilius.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet su lietuviais toje pačioje klasėje startavo Kalle Rovanpera („Toyota Celica GT-Four“), Miki Biasion („Lancia 037“), Jimmy McRae („Subaru Impreza 555“) ir dar daugelis kitų.

Pasak komandos vadovo, L.Permino, dalyvių atranka šioje automobilių klasėje yra ypatingai kruopšti. Norint dalyvauti „ Legend Stars“ automobilių klasėje, reikia turėti išskirtinį automobilį ir šiek tiek sėkmės, todėl lietuvių ekipažas džiaugiasi, jog jų pirmoji pergalė buvo pasiekta gavus kvietimą dalyvauti šiose prestižinėse varžybose su „Toyota Celica GT-Four“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į San Mariną lietuviai iškeliavo su, iš tiesų, unikaliu automobiliu – „Toyota Celica GT-Four ST 185“. Automobiliu, su kuriuo kadaise lenktyniavo Dakaro ralio ir Pasaulio ralio čempionato nugalėtojas Carlosas Sainzas. Šio automobilio išskirtinumą sustiprino ir tai, jog varžybose tokių sportinių bolidų buvo tik du. Vienas iš Lietuvos, o kitas – iš Suomijos. Už suomiško ekipažo vairo sėdėjo Kalle Rovanpera.

„Rally Legend“ renginys buvo kaip spektaklis, kurio aktoriais buvome mes – dalyviai su sportiniais istoriniais automobiliais. Gavome „Rally Legend“ sceną, kurioje galėjome improvizuoti prieš daugiatūkstantines žiūrovų minias, kurių emocijos, palaikymas tiesiog neįkainojami ir priverčia jaustis beprotiškai gerai”, – įspūdžiais po finišo dalinasi vairuotojas Vidmantas Perminas.

REKLAMA

Spalio 13 - 16 dienomis vykusiame ralyje, jo dalyviai turėjo įveikti 230 kilometrų distanciją, iš kurių 71 kilometras buvo greičio ruožai.

Kadangi dauguma greičio ruožų driekėsi serpantinais, tai „Auto Moto Parkas“ komandai buvo visiškai naujovė. Atsižvelgdami į greičio ruožų sudėtingumą, „Auto Moto Parkas“ komanda į pagalbą pasitelkė Aistės Perminaitės žinias.

„Man, kaip ralio lenktynininkei, pačiai buvo įdomu pamatyti visą ralio veiksmą gyvai, o ypatingai, greičio ruožus. Jau pirmi greičio ruožų metrai kėlė nuostabą. Nuo lietuviškųjų juos aišku labiausiai skiria serpantinai ir asfaltinės dangos kiekis“, – įspūdžiais dalijasi A.Perminaitė.

REKLAMA

„Greičio ruožai driekiasi serpantinais, stačiomis įkalnėmis arba stačiais nusileidimais. Manau, kad būtent tai ir pačiam ekipažui kėlė daugiausiai nerimo, nes porą kilometrų be perstojo leistis aštriais posūkiais, stačiais šlaitais varžybiniu ritmu reiškė, kad jie turi labai tiksliai susirašyti stenogramą ir įsivertinti stabdymo kelią, nes viena maža klaida galėjo labai skaudžiai ir brangiai atsieiti“, – pasakoja lenktynininkė.

„Kitas esminis skirtumas – čia didžioji greičio ruožų dalis vyksta mieste ir kaimeliuose, o ne laukuose ir miškuose kaip Lietuvoje. Todėl greičio ruožuose įtraukta daug žiedų, įvažiavimų į tunelius, pervažiavimų per tiltelius, siauras istorines gatves ar tarp kultūrinio paveldo pastatų kolonų. Čia reikėjo galvoti kaip užsirašyti stenogramą kuo aiškiau ir tiksliau“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komandos šturmanas, Mantas Bartkuvėnas, šiemet pradėjęs rimčiau dalyvauti ralio varžybose Lietuvoje, San Marine drąsiai sėdo į šturmano vietą.

„Apibūdinti tokį ralį yra labai paprasta - svajonių išsipildymas. Važiuoti San Marino serpantinais, laukti starto šalia garsiausių ralio lenktynininkų ir mėgautis išprotėjusių sirgalių miniomis yra neapsakomas jausmas. Tai nėra mums įprastas ralis, tai labiau savaitę trunkantis ir dešimtis tūkstančių žmonių pritraukiantis festivalis, kuriame lenktynininkai, komandos nariai bei žiūrovai mėgaujasi bendra meile auto sportui ir ralio istorijai. „Lancia 037“, „Audi Quattro“, „Ford Sierra Cosworth“ – tai tik keletas iš gausybės istorinių ralio automobilių, kurių riaumojantis garsas džiugina visus nuo pat ankstyvo ryto. Dabar, laukdamas skrydžio namo, jau tiksliai žinau jog kitąmet vėl būsiu San Marine.“

Nors „Auto Moto Parkas“ komanda, vis dar, gyvena ką tik pasibaigusio ralio įspūdžiais, tačiau komandos nariai pabrėžia, jog jie po truputį pradeda ruoštis 2023 metais įvyksiančioms „Rally Legend“ varžyboms, kuriose ekipa pasirodys su kitu, neįvardintu automobiliu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų