REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Toliau tęsiame ir šiuo straipsniu pabaigsime pasakojimų apie investicijas Kinijoje seriją. Šį kartą glaustai apžvelgsime dar keletą anksčiau nepaminėtų sektorių, į kuriuos taip pat vertėtų atkreipti dėmesį investuojant.

REKLAMA
REKLAMA



Kelionių agentūros, Avialinijos, Oro uostai, Viešbučiai

Žinant Kinijos gyventojų skaičių ir tai, kad jų pajamos auga ir tikėtina augs ateityje, nesunkiai galima suprasti, kad turizmo pramonė ir ją aptarnaujantys verslai turėtų sparčiai augti.

REKLAMA

Nepaisant net ir dabartinės krizės, Kinijos turizmo pajamos 2009 metais turėtų augti. „China Daily“ paskaičiavo, kad atvykstantis turizmas turėtų likti nepakitęs, o išvykstamasis ir vidaus kelionių skaičius augs po 9 proc. Prie turizmo skatinimo prisideda ir tai, kad Kinijoje yra daug, gal net perdaug kaip besivystančiai šaliai laisvadienių. Net 144.

Teigiamą įtaką turi ir valstybinis reguliavimas, kaip pavyzdžiui dabar vykdomas šventinių dienų perskirstymas siekiant išdėlioti atostogų laikotarpius per visus metus tolygiai, o ne kelių savaičių laikotarpyje, kaip buvo prieš tai.

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliai

Visai neseniai aplenkusi Japoniją pagal automobilių pardavimus, jau šių metų sausį Kinija aplenkė ir JAV bei tapo šalimi, kurioje automobilių parduodama daugiausiai. Nors šis įvykis didesniąja dalimi buvo JAV ekonominio smukimo pasekmė, tačiau tai vis vien parodo šios sparčiai augančios rinkos svarbą automobilių pramonei. Augimo potencialas neabejotinai didelis nes Kinijoje tūkstančiui gyventojų tenka tik apie 30 automobilių kai Europos vidurkis apie 300.

Teigiamas sąlygas automobilių pramonei sudaro ir gera Kinijos kelių būklė. Kad žmonės daugiau naudotųsi šiais keliais šiuo metu yra mažinami kelių mokesčiai. Automobilių pirkimas ir tuo pačiu kuro naudojimo mažinimas skatinamas mažinant mokesčius, įsigyjant automobilius su mažesniu nei 1,6 litro varikliu, taip pat įvedant subsidijas keičiantiems galingesnius senus automobilius į naujus su mažesniu varikliu. Anot „China Daily“ tai vien 2009 metai padidins automobilių pardavimus apie 300 000 vienetų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kinų automobilių gamintojai 2008 metais sukėlė nemažą sąmyšį, kai BYD Auto (vienas iš akcininkų W. Buffet) gruodžio mėnesį pradėjo pardavinėti ir masinei gamybai paleido pirmąjį pasaulyje „plug-in“ (iš elektros maitinimo tinklo pakraunamą) hibridinį automobilį ir aplenkdama tiek daug reklamuotą „Chevrolet Volt“, kuris rinkoje pasirodys tik 2010 metais. Verta pastebėti, kad BYD automobilis bus pigesnis už „Volt“ beveik 10 tūkst. JAV dolerių. Tai parodo ir kūrybinį kinų automobilių pramonės potencialą.

Mokymai

Nuo neatmenamų laikų kinai stengdavosi užtikrinti savo vaikų ateitį juos siųsdami į mokslus. Kinijoje labiausiai gerbiami žmonės yra išminčiai, poetai ir mąstytojai.

REKLAMA

Nors didžioji švietimo sistemos dalis priklauso valstybei, tačiau vis daugiau atsiranda privačių mokslo įstaigų, paruošiamųjų kursų. Kinai negaili lėšų siekdami išsilavinimo savo vaikams. Augant ekonomikai reikia nuolatinio srauto išsimokslinusių darbuotojų, auga universitetų, mokyklų skaičius. Didelė dalis kinų leidžia savo vaikus į sekmadienines anglų kalbos mokyklas. Paskutiniu metu pradėjo daugėti ir užsienio studentų skaičius Kinijoje.

Šio sektoriaus augimas paskatins mokymo įstaigų, kalbų mokyklų, kompiuterių kursų, vadovėlių leidybos, įvairių technikos mokyklų augimą.

REKLAMA

Draudimo įmonės

Draudimo rinka Kinijoje dar tik vystosi. Pavyzdžiui, Japonijos draudimo kaštai dar yra keturis kartus didesni nei Kinijos. Visos draudimo sritys turi milžinišką potencialą. Ši rinka, kaip ir daugelis kitų, yra daugiau ar mažiau reguliuojama valstybės, siekiant vietiniams žaidėjams suteikti daugiau galimybių, todėl verta investuoti į vietines draudimo įmones.

Įvertinus tai, kad akcijų rinka šiuo metu yra stipriai kritus, tai suteikia „dvigubą“ galimybę investuojantiems į kinų draudimo įmones, kurios nemažą dalį surinktų įmokų investuoja į vertybinius popierius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be aukščiau paminėtų Kinijos pramonės sektorių dar rekomenduočiau atkreipti dėmesį į mažmeninę prekybą, žemės ūkį, žemės ūkio technikos gamintojus, maisto pramonę, sporto inventoriaus gamintojus, investicinius bankus, brokerius, banko kortelių gamintojus, verslo tarpininkus tarp Taivanio ir Kinijos.

Dabartinė krizė suteikia labai gerą progą kantriam investuotojui neskubant išnagrinėti jį dominančius verslus ir įmones veikiančias juose ir suformuoti portfelį iš pačių geriausių akcijų, kurių kainos šiuo metu šturmuoja savo žemumas. O tada ramiai palaukti krizės, kuri kažkada baigsis, pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų