REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

10 000 kilometrų į vieną pusę – tokį atstumą neseniai įveikė Vilniuje gyvenantis automobilių entuziastas – Edvinas. Jis praėjusį mėnesį sėdo į sidabrinės spalvos „Audi 80“ ir išsileido į kelionę link Japonijos jūros. 
Automobilis – ekomobilis
10 000 kilometrų į vieną pusę ir 10 000 kilometrų į kitą pusę. Atstumas, kurį kiekvienas vairuotojas norėtų įveikti su kuo naujesniu, patogesniu ir patikimesniu automobiliu, ar ne? Teoriškai – taip, bet atsižvelgiant į Edvinui priklausančios „Audi“ paskirtį – tai buvo idealus pasirinkimas.
„Šį automobilį įsigijau ekonominės krizės metu. Tuomet tiesiog ieškojau pigaus ir ekonomiško automobilio, o „Audi 80“ puikiai atitiko mano poreikius“, – pasirinkimo priežastį įvardina Edvinas.
Pakankamai paprastos konstrukcijos automobilis visuomet atliko darbinio arklio vaidmenį. Kartais vaikinas šį automobilį paskolina savo draugams, kartais su juo išsileidžia į tolimesnę kelionę. Žiūrint į automobilį – akivaizdu, jog „Audi 80“ naudojama pagal savo paskirtį. Ant kėbulo yra keletas randų, tačiau dėl jų Edvinas nesuka galvos. „Man labiau rūpi techninė pusė, kuri leidžia su automobiliu važiuoti.“
Vaikinas prieš kelionę atliko automobilio paruošimo darbus. Buvo įsigytos naujutėlės padangos, apžiūrėti patys svarbiausi komponentai ir ištaisyta didžiausią galvos skausmą kėlusi problema – tepalo slėgio indikacinė lemputė, kuri buvo pradėjusi kelti nerimą.
„Panašu, kad mūsų pastangos nuėjo veltui, nes ta pati lemputė įsižiebę nuvažiavus vos kelias dešimtis kilometrų. Tai buvo ankstus šeštadienio rytas, tad progų ir galimybių sutvarkyti vėl iškilusią problemą nebuvo“, – pasakoja Edvinas.
„Vėliau supratau, jog indikacinė lemputė įsijungia pasiekus 2000 sūkių ribą, tad dėl šventos ramybės, stengiausi, jog tachometro rodyklė neperliptų šios ribos. Iš vienos pusės – tai leido ramiai pasiekti savo tikslą. Žiūrint iš kitos pusės – visos kelionės metu važiavau maždaug 90 km/val. greičiu, nors planavau visą maršrutą įveikti važiuodamas maksimaliu 110 km/val. greičiu, kas būtų padėję atlikti saugesnius lenkimus, kurių dėl eismo intensyvumo buvo šimtai ar net tūkstančiai.“

10 000 kilometrų į vieną pusę – tokį atstumą neseniai įveikė Vilniuje gyvenantis automobilių entuziastas – Edvinas. Jis praėjusį mėnesį sėdo į sidabrinės spalvos „Audi 80“ ir išsileido į kelionę link Japonijos jūros. 
Automobilis – ekomobilis
10 000 kilometrų į vieną pusę ir 10 000 kilometrų į kitą pusę. Atstumas, kurį kiekvienas vairuotojas norėtų įveikti su kuo naujesniu, patogesniu ir patikimesniu automobiliu, ar ne? Teoriškai – taip, bet atsižvelgiant į Edvinui priklausančios „Audi“ paskirtį – tai buvo idealus pasirinkimas.
„Šį automobilį įsigijau ekonominės krizės metu. Tuomet tiesiog ieškojau pigaus ir ekonomiško automobilio, o „Audi 80“ puikiai atitiko mano poreikius“, – pasirinkimo priežastį įvardina Edvinas.
Pakankamai paprastos konstrukcijos automobilis visuomet atliko darbinio arklio vaidmenį. Kartais vaikinas šį automobilį paskolina savo draugams, kartais su juo išsileidžia į tolimesnę kelionę. Žiūrint į automobilį – akivaizdu, jog „Audi 80“ naudojama pagal savo paskirtį. Ant kėbulo yra keletas randų, tačiau dėl jų Edvinas nesuka galvos. „Man labiau rūpi techninė pusė, kuri leidžia su automobiliu važiuoti.“
Vaikinas prieš kelionę atliko automobilio paruošimo darbus. Buvo įsigytos naujutėlės padangos, apžiūrėti patys svarbiausi komponentai ir ištaisyta didžiausią galvos skausmą kėlusi problema – tepalo slėgio indikacinė lemputė, kuri buvo pradėjusi kelti nerimą.
„Panašu, kad mūsų pastangos nuėjo veltui, nes ta pati lemputė įsižiebę nuvažiavus vos kelias dešimtis kilometrų. Tai buvo ankstus šeštadienio rytas, tad progų ir galimybių sutvarkyti vėl iškilusią problemą nebuvo“, – pasakoja Edvinas.
„Vėliau supratau, jog indikacinė lemputė įsijungia pasiekus 2000 sūkių ribą, tad dėl šventos ramybės, stengiausi, jog tachometro rodyklė neperliptų šios ribos. Iš vienos pusės – tai leido ramiai pasiekti savo tikslą. Žiūrint iš kitos pusės – visos kelionės metu važiavau maždaug 90 km/val. greičiu, nors planavau visą maršrutą įveikti važiuodamas maksimaliu 110 km/val. greičiu, kas būtų padėję atlikti saugesnius lenkimus, kurių dėl eismo intensyvumo buvo šimtai ar net tūkstančiai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Edvino kelionės automobilis - Audi 80 (5)


Į kelionę išvažiavo vienas
Į netradicinę kelionę išvykęs Edvinas sako, jog vairavimas ir kelionės automobiliu teikia didžiulį malonumą, ypač jeigu sąlygos yra sunkesnės. „Iš tiesų, kuo sunkiau vairuoti, tuo didesnį malonumą vairavimas teikia, labai nemėgstu autostradų“, – priduria Edvinas.
Mums didžiausią nuostabą sukėlė tai, jog vaikinas į šį žygį išsileido vienas. Žinoma, Edvinas iš pradžių išsiuntė kelis kvietimus artimiausiems draugams, tačiau ne vienas iš jų nepasiryžo vykti į Rusiją, į Vladivostoką, kuris nuo Vilniaus yra nutolęs daugiau kaip 10 000 kilometrų.
„Esu įsitikinęs, jog ši kelionė su kompanija būtų truputėlį kitokia negu buvo dabar. Važiuodamas vienas visą dėmesį sutelki į vairavimą, retkarčiais atrašai į draugų žinutes ir vakare pasiekęs poilsio stotelę pasišnekučiuoji su vietiniais gyventojais.“

REKLAMA

Akimirka iš kelionės


Kaip bebūtų keista, tačiau Edvinas ir lietuviškais valstybiniais numeriais padabinta „Audi 80“ milžiniškose Rusijos platybėse sulaukė pakankamai mažai dėmesio. Edvinas prisimena tik vieną, smulkų atvejį, kuomet jį sustabdė policijos pareigūnas.
„Tą akimirką pagalvojau – velniai ratų, kaip aš nusikaltau? Važiavau tinkamu greičiu. Buvo akivaizdu, jog policijos pareigūnas pamatęs valstybinius numerius pašoko ir nusprendė mane sustabdyti. Ačiū dievui, jog pokalbis su policijos pareigūnų užtruko vos keletą akimirkų. Parodžiau dokumentus, pasakiau kur keliauju, sulaukiau palinkėjimo saugiai nuvykti į galutinį tašką ir viskas“, – pasakoja Edvinas.
Vienintelis maršrutas
Lietuvos kelių infrastruktūra yra pakankamai aukšto lygio. Norimą tašką dažniausiai pasiekiame asfaltuotais keliais, galime be didelių problemų nuvykti į bet kurią Europos Sąjungos šalį. Rusijoje kelių infrastruktūra ne iš tolo neprimena Europos Sąjungos. Vis dėlto, mažais žingsniais Rusijos žvyrkelius keičia asfaltuoti ruožai.
„Europietiška šalies dalis – europietiška. Maskva iščiustyta ir blizganti, visur keliai asfaltuoti ir geros būklės. Situacija pradeda keistis, kuomet išvažiuoji iš Maskvos ir pajudi už Irkutsko, kuris yra prie Baikalo ežero, nuo Lietuvos nutolęs maždaug 6000 kilometrų.“

REKLAMA
REKLAMA

Akimirka iš kelionės


„Kelių būklė – vidutiniška. Nėra nei labai gera, nei labai bloga. Kelionės pradžioje galvojau, jog pati blogiausia kelio atkarpa bus Vilnius–Utena. Nuomonė labai greitai pasikeitė, kai pasiekiau Sibirą. Tada teko pamatyti visko: nuo remontuotinų ruožų, asfaltuotų ruožų ir labai duobėtų ruožų. Pastarieji leido teigiamai įvertinti „Audi“ pakabos minkštumą. Važiuojant Lietuvos keliais norisi „Audi 80“ pakabą peikti dėl stabilumo trūkumo, vangumo ir tingumo“, – su šypsena veide pasakoja Edvinas.
„Blogiausia dalis Rusijos keliuose yra sunkvežimiai – jų kasdien sutinki tūkstančius, dalis jų važiuoja 70 km/val. greičiu, kita dalis – 90 km/val. , o dar kita – 100 km/val. Kadangi greičiai skiriasi, taip ir lipa jie vieni kitiems per galvas.“
Automobilių parko įvairovė
Daugelis automobilių entuziastų turėtų prisiminti džiaugsmą ir nusivylimą, kuomet išgirdome, jog Lietuvoje bus leidžiama registruoti automobilius su vairu dešinėje. Taip pat turėtumėte atsiminti, jog reikalavimai skirti automobiliams su vairu dešinėje pusėje yra neįgyvendinami.
Tuo tarpu Rusijos vairuotojai gali laisvai naudoti ir eksploatuoti automobilius iš Japonijos – šalies, kurią rusai gali laikyti savo kaimyne, todėl nenuostabu, jog transporto priemonių su vairu dešinėje netrūksta, ypač rytinėje Rusijos dalyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akimirka iš kelionės


„Vakarinėje šalies dalyje automobilių su vairu dešinėje nėra labai daug. Galima pamatyti vieną, kitą, bet didžiąją daugumą sudaro automobiliai su kairėje pusėje esančiu vairu. Situacija pradeda keistis vis giliau neriant į rytus. Automatiškai didėja automobilių su vairu dešinėje pusėje procentas. Sibire tokių mašinų yra labai daug, maždaug kas antra, o tolimuosiuose rytuose – beveik visi.“
„Tolstant į rytus smarkiai pasikeičia ir automobilių parkas. Didžiąją daugumą sudaro japoniški automobiliai, kuriuos lengva eksploatuoti ir kurie visame pasaulyje garsėja patikimumu“, – pastebėjimais apie Rusijos automobilių parką dalinasi Edvinas.
Vairavimo kultūra
Interneto platybėse netrūksta vaizdo įrašų, kuriame matyti Rusijoje įvykstantys juokingi ir tuo pačiu kraupūs eismo įvykiai. Prie neigiamo Rusijos vairuotojų įvaizdžio prisideda kitų pasakojimai, tad kaip yra iš tikrųjų?
Į Rusiją su didžiuliu stereotipų bagažu išvykęs Edvinas buvo labai maloniai nustebintas kaimyninės šalies vairuotojų vairavimo kultūra ir elgesiu. Žinoma, kaip ir bet kurios šalies vairuotojai, rusai nėra šventieji, bet tam tikrų įdomybių ir malonių siurprizų būta.
„Sunku būtų apibrėžti tipinį Rusijos vairuotoją, bet didžioji dauguma vairuotojų elgiasi pakankamai tvarkingai. Visi rodo posūkius, specialiai neužlenda. Žinoma, ne visi tokie mandagūs ir sumanūs, tačiau labiausiai įstrigo nuolatinis Rusijos vairuotojų elgesys.“
„Kuomet važiuoji užmiestyje, susiduri su milžiniška vilkikų gvardija, kurią anksčiau ar vėliau reikės apsilenkti. Rusijos vairuotojai lenkimus atlieka drąsiai ir užtikrintai, tačiau išvydę ištisinę liniją savo manevrą užbaigia greičiau arba jo neatlieka visai, iki tol, kol baigiasi ištisinė linija.“
„Puikiai prisimenu, kai paskui mane važiavęs vairuotojas, net ir turėdamas labai daug erdvės aplenkti mane ir užbaigti lenkimą, pamatęs artėjančią ištisinę liniją kirto per stabdžius ir sugrįžo į savo eismo juostą. Nors statistiškai didesnioji dalis vis tiek apsilenkia per ištisinę jei saugu“, – prisiminimu dalinasi pašnekovas.
„Vilkikų lenkimai – kiekvieno vairuotojo kasdienybė. Greičiausiai todėl daugelis vairuotojų į kitų eismo dalyvių lenkimo manevrus žiūri atlaidžiau. Esant reikalui – įspėja arba pasitraukia į kelkraštį. Toks elgesys Lietuvoje – retenybė.“
„Vis dėlto, pusiaukelėje vairuotojų vairavimo kultūra tapo agresyvesnė. Dažniau lenkiama per ištisinę, vairuotojai nepadėkoja už pagalbą lenkiant kitą eismo dalyvį“, – priduria Edvinas.



Planai ateityje
Į susitikimą su Edvinu atvykome pačiu laiku. Sekančią dieną keliauti mėgstantis vaikinas su savo „Audi“ išvyko į Kauną, kuriame bus atliekama išsami automobilio techninė apžiūra. Bus siekiama sutvarkyti neveikiančius valytus, surasti pagrindinės ligos – tepalo įspėjamosios lemputės įžiebimo priežastį ir kruopščiai įvertinti likusius komponentus. Vien dėl smalsumo ir noro įvertinti ištvermingai tokį atstumą įveikusią „Audi“.
Vis dėlto, daugelį metų pakaitinio ir pagalbinio automobilio funkciją atliekanti „Audi 80“ artimiausiu metu naujų namų neieškos. Visų pirma – automobilio išliekamoji vertė minimali. Visų antra – Edvinui iki šiol nesinori atsisveikinti su automobiliu-suvenyru, kuris jam leido patirti daugybę nuotykių.
Išbandęs save ir šį automobilį tokioje tolimoje kelionėje, sekantis Edvino žingsnis – sekančios kelionės planavimas. Šiuo metu vaikinas nėra iki galo nusprendęs kur ir kada norėtų nukeliauti. Vis dėlto, kartu su šeimos nariais Edvinas yra šnekėjęs apie galimybę keliauti į Armėniją. Su tuo pačiu automobiliu – „Audi 80“.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų