Gerdos Žemaitės kelionė po Ispaniją (nuotr. facebook.com)

Temperatūrai nukritus žemiau nulio, lietuviai dažnai skuba keliauti į šiltus kraštus. „TV pagalbos“ gelbėtoja Gerda Žemaitė su šeima neseniai leidosi į kelionę po Ispanijos pietus, kuriuose smagiai praleido laiką.

„Karts nuo karto reikia pailsėti ir atsiriboti nuo tų niūrių lietuviškų orų, darganos. Tai labai puikiai pavyko padaryti kelionėje. Mes paprastai renkamės tas kryptis, kur galėtume kažką įdomaus pamatyti, o ne vien tik pagulėti.

Dėl to ir nesirinkome Egipto, kuriame tik saulė degina ir kur žmonės paprastai važiuoja tik pailsėti. Pastaruoju metu renkamės Europą, nes ir čia yra labai daug gražių vietų, o pietinėje pusėje tikrai šilta“, – neslepia Gerda Žemaitė.

Su vyru ir sūnumi Nikolu moteris vyko į Malagą, Ispaniją. Tai uostamiestis, įsikūręs šalies pietuose, netoli Gibraltaro. „Mums labai patiko, Barselonoje esame buvę gal 4 kartus. Šįkart norėjosi giliau pavažiuoti į Ispaniją“, – atvirauja ji.

Pašnekovė papasakojo, kad kadangi turistų šiuo metu Ispanijoje nėra tiek daug, nustebino, su kokiais žmonėmis jiems teko apsistoti.

„Ten ir žmonės, ir oras puikus. Net juokėmės su vyru, nes kartu su mumis viešbutyje buvo apsigyvenę beveik vien tik pensijinio amžiaus senjorai, –  šypteli moteris. – Turbūt jiems tinkamas laikas – ne per karšta, o jaunesni matyt renkasi tą sezoninį įkarštį.

O mes, manau, tikrai pataikėme su laiku, kadangi galėjome daug keliauti, karštis nesvilino. Visai nesigailime, kad rinkomės tokią kryptį.“

Iš vienos pusės Afrika, iš kitos – Europa

Aktyvų poilsį mėgstanti televizijos laidų vedėja tikina, kad kelionėje visko pamatė su kaupu. Didelį įspūdį paliko istoriškai svarbus regionas tarp Afrikos ir Europos esantis Gibraltaras.

„Iš karto norėjome aplankyti Gibraltarą, nes apie jį buvome daug girdėję. Tikrai nenusivylėme. Jį skalauja Afrikos kontinentas – Marokas, kitoje pusėje – Ispanija, kadangi ta teritorija yra Didžiosios Britanijos. Sužinojome ir daug istorinių dalykų – kadangi gidas buvo ispanas, jis netgi pasakojo, kad ta sala jiems net nereikalinga, kad istorine prasme Didžioji Britanija užkariavo tą salą. Vis dėlto nuvykus ten girdi visai kitus dalykus. Supratome, kad tai labai svarbi strateginė vieta, nes tai vartai į Atlanto vandenyną. Buvo labai įdomu pamatyti – sala įspūdinga, labai įsiminė olos, pasirodo, kad jose ir koncertai vyksta“, – sako ji.

Vienas dalykas, kaip sako pašnekovė, paliko daug emocijų jos sūnui Nikolui:

„Buvo labai įdomu, kad tuose kalnuose laisvai gyvena beždžionės, bėgioja ir visai nebijo žmonių. Daviau beždžionei su mažyliu bananą, o tai paliko labai didelį įspūdį mano Nikolui. Ir pats miestas labai gražus – yra ir modernus, bet kartu galima pamatyti ir tą gynybinę sieną nuo karų, nes, matyt, tikisi, kad ispanai bandys atsikariauti tą teritoriją.“

„Aplankėme ir Ronda miestą, ten didelį įspūdį padarė kalvos ir uolienos, architektūra ir tiltai. Pakeliavome labai smagiai – ir maistas, ir pramogos, ir vietos buvo labai smagios, puikiai pailsėjome. Buvome ir Marabeljoje, aplankėme ir bioparką. Tikėjausi, kad čia bus labai daug gyvūnų, bet čia buvo tarsi labai gražus, bet nedidelis botanikos sodas. <...> Dvi dienas nuomojomės automobilį, važinėjome patys po kalnus, o po Gibraltarą keliavome su gidu“, – pridūrė ji.

Paklausta, ar itin stipriai Gibraltaras skiriasi nuo Ispanijos, ji pripažįsta, kad ir jausmas, ir kultūra ten – visai kitokia.

„Jautėsi, kad esame ne Ispanijoje. Tą dieną buvo truputį darganotas oras – pradėjo lyti, tai ispanai suskubo patraukti per dantį, kad va, jau važiuojame į Didžiąją Britaniją, tai ir oras visai kitoks. Šmaikščiai prabilo, bet vieni su kitais jie, liaudiškai tariant, mėgsta pasikapoti. Ispanai dar iki šiol jaučia nuoskaudą.

Skiriasi Gibraltare žmonės, architektūra, maistas, yra ir tos britų telefono būdelės“, – tikina ji.

Pati Gerda pripažįsta, kad kelionei pasirinko jiems tinkamiausią laiką – kadangi keliavo su mažuoju sūnumi Nikolu, nevargi alinantis karštis ir nebuvo itin didelio turistų srauto.

„Visai net nesijautė, kad jie labai karšto būdo žmonės. Aš kaip tik sakyčiau, kad ispanai – lėtesni ir ramesni žmonės. Gal dėl to, kad nuolat buvau tarp tų senolių, - juokiasi ji. – Jautėsi, kad turizmo sezonas eina į pabaigą, nes turistų buvo nedaug, jautėsi ir ramybė. Manau, kad jei nuvyktume ten sezono įkarštyje, pamatytume visai kitą salos pusę – kiek žinau, ten visur diskotekos, moterys deginasi be liemenėlių. Vaizdas tikrai skirtųsi.“

O kaip gi kainos Ispanijoje? „Turistų zonoje kainos praktiškai tokios, kokios ir yra Lietuvoje. Tačiau pavažiavus toliau, kur daugiau vietinių žmonių, kainos iškart ženkliai skiriasi. Jos ir kavinėse, ir restoranuose mažesnės. Bet nėra taip, kad viskas ten labai pigu.“