• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dabar pabandykite nusikelti į 1973 arba 1979 metų naftos krizių įkarštį. Įsivaizduokite, jog esate automobilių kompanijos vadovas, kuris tik ką sužinojo, jog didžiosios daugumos valstybių vadovai siekia įvesti naujus taršos standartus.
Naujieji taršos standartai buvo sukurti tam, jog automobilių gamintojai pradėtų kurti efektyvesnius variklius, kurie į atmosferą išmeta mažesnį kiekį CO2. Įdomu yra tai, jog naftos krizė paskatino keistis ne tik automobilių gamintojus. Ji paskatino automobilių pirkėjus atkreipti dėmesį į efektyvesnius, ekonomiškesnius ratuočius.
Perskaitę šio automobilio vardą, daugeliui automanų iškart kyla asociacijos su sportišku, dviejų durų kupė, kurį „Ford“ gamino nuo 1989 iki pat 1997 metų.
Vis dėlto, visiems automanams puikiai žinomas vardas pirmą kartą buvo panaudotas aštunto dešimtmečio pabaigoje, kuomet „Ford“ pristatė futuristiškai atrodančią koncepciją - „Ford Probe III“, kuri padėjo labai tvirtus pagrindus vėliau pasirodžiusiai „Ford Sierra“.

Dabar pabandykite nusikelti į 1973 arba 1979 metų naftos krizių įkarštį. Įsivaizduokite, jog esate automobilių kompanijos vadovas, kuris tik ką sužinojo, jog didžiosios daugumos valstybių vadovai siekia įvesti naujus taršos standartus.
Naujieji taršos standartai buvo sukurti tam, jog automobilių gamintojai pradėtų kurti efektyvesnius variklius, kurie į atmosferą išmeta mažesnį kiekį CO2. Įdomu yra tai, jog naftos krizė paskatino keistis ne tik automobilių gamintojus. Ji paskatino automobilių pirkėjus atkreipti dėmesį į efektyvesnius, ekonomiškesnius ratuočius.
Perskaitę šio automobilio vardą, daugeliui automanų iškart kyla asociacijos su sportišku, dviejų durų kupė, kurį „Ford“ gamino nuo 1989 iki pat 1997 metų.
Vis dėlto, visiems automanams puikiai žinomas vardas pirmą kartą buvo panaudotas aštunto dešimtmečio pabaigoje, kuomet „Ford“ pristatė futuristiškai atrodančią koncepciją - „Ford Probe III“, kuri padėjo labai tvirtus pagrindus vėliau pasirodžiusiai „Ford Sierra“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ford (1)


Efektyvumas buvo svarbiausia
„Ford“ inžinieriai ieškodami būdų kaip padidinti automobilių efektyvumą, investavo ne vieną milijoną dolerių ir neįprastų inžinerinių sprendimų paiešką.
Aštuntame dešimtmetyje automobilių aerodinamika buvo svarbi tik keliems gamintojams. Kiti į tai tiesiog nekreipė dėmesio ir kūrė tokius automobilius, kurių kėbulo formas diktavo dizainerio noras išsiskirti. Tuo tarpu „Ford Probe III“ buvo kuriamas tik pagal griežtas formules.
Dabar gamintojai labai dažnai pristatydami naują modelį, išskiria vieną savybę - oro pasipriešinimo koeficientą. Tuomet vidutinis naujo automobilio pasipriešinimo koeficientas siekė 0,50 Cx, tuo tarpu „Ford Probe III“ oro pasipriešinimo koeficientas siekė 0,25 Cx. Pavyzdžiui, modernus „Mercedes Benz CLA“ turi 0,25 Cx.

REKLAMA

Ford (3)


Europiečių įtaka
Didžioji dauguma „Ford“ koncepcinių automobilių buvo kuriami Jungtinėse Valstijose. „Ford Probe III“ buvo labai maloni išimtis, nes visus sprendimus kuriant šį automobilį priėmė „Ford Europe“ padalinio darbuotojai. Būtent senajame žemyne dirbę „Ford“ inžinieriai buvo atsakingi už įspūdingus aerodinamikos pasiekimus.
Kiekviena kėbulo detalė buvo kuriama galvojant apie oro pasipriešinimo koeficientą ir kaip jis važiuos bendro naudojimo keliais su minimaliu vėjo pasipriešinimu.
Pavyzdžiui, priekinis buferis buvo ne atskira detalė, o visos priekinės automobilio dalies dalimi arba specialią sienelę turintys galiniai ratai.
Europietiškasis „Fordas“ naudojo penkerių durų hečbeko kėbulą, o tiksliau - „liftback“ tipo kėbulą, kuris vėliau buvo panaudotas vėliau pasirodžiusioje „Ford Sierra“.
„Ford“ masinėje gamyboje panaudojo ne tik „liftback“ tipo kėbulą, bet ir dar keletą elementų ir sprendimų, kuriuos galime išvysti „Probe III“. Pavyzdžiui, nuožulni stogo linija ir galinis langų profilis buvo panaudotas 1980 metais pristatytame, trečios kartos „Ford Escort“.

GALERIJA


 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų