• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Fiat“ daugelį metų buvo asocijuojama siu biudžetiniais, kompaktiškais miesto automobiliais. Jiems tai puikiai sekėsi daryti. Tokie modeliai kaip : „Fiat 124“, „Fiat Uno“, „Fiat Panda“ ar „Bravo/Brava“ pelnė daugybę apdovanojimų ir iš „Fiat“ atstovybių išriedėdavo kas keletą minučių. Tačiau atsivertus labai storą „Fiat“  markės istorijos knygą - išvystume ne kompaktiškų automobilių kūrėją, bet inovatyvų, pažangų, didžiulį dėmesį stiliui skiriantį gamintoją. 
Jeigu trumpam persikeltume į šeštojo dešimtmečio pradžioje prasidėjusią Ženevos automobilių parodą ir užsuktume į „Fiat“ stendą, jame išvystume elegantišką, stilingą ir beprotiškai gražų automobilį - „Fiat 8V“. Klasikinės komponuotės sportiškas automobilis, kuris dėl labai, labai mažo susidomėjimo serijinėje gamyboje išbuvo vos dvejus metus. Nepaisant to, automobilis puikiai pasirodė įvairiose autosporto varžybose ir buvo mėgstamas įvairių kėbulų gamintojų, kurios ir padėjo užsitarnauti „Fiat 8V“ legendinio modelio statusą.

„Fiat“ daugelį metų buvo asocijuojama siu biudžetiniais, kompaktiškais miesto automobiliais. Jiems tai puikiai sekėsi daryti. Tokie modeliai kaip : „Fiat 124“, „Fiat Uno“, „Fiat Panda“ ar „Bravo/Brava“ pelnė daugybę apdovanojimų ir iš „Fiat“ atstovybių išriedėdavo kas keletą minučių. Tačiau atsivertus labai storą „Fiat“  markės istorijos knygą - išvystume ne kompaktiškų automobilių kūrėją, bet inovatyvų, pažangų, didžiulį dėmesį stiliui skiriantį gamintoją. 
Jeigu trumpam persikeltume į šeštojo dešimtmečio pradžioje prasidėjusią Ženevos automobilių parodą ir užsuktume į „Fiat“ stendą, jame išvystume elegantišką, stilingą ir beprotiškai gražų automobilį - „Fiat 8V“. Klasikinės komponuotės sportiškas automobilis, kuris dėl labai, labai mažo susidomėjimo serijinėje gamyboje išbuvo vos dvejus metus. Nepaisant to, automobilis puikiai pasirodė įvairiose autosporto varžybose ir buvo mėgstamas įvairių kėbulų gamintojų, kurios ir padėjo užsitarnauti „Fiat 8V“ legendinio modelio statusą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat 8V (3)


„Fiat 8V“ buvo sukurtas Dante Giacosa ir Luigi Rapi. Dviejų talentingų inžinierių, kurie įtikinę tuometinius „Fiat“ vadovus pradėjo darbuotis ties vienu sunkiausių savo projektų. Iš pradžių, automobilio kūrėjai galvojo pasinaudoti kitų „Fiat“ modelių komponentais ir tokiu būdu sumažinti projekto sąmatą, tačiau sukūrus vieną, antrą ir trečią prototipus, Dante GIacosa ir Luigi Rapi nusprendė atsisakyti šios minties ir kartu su „Siata“  (automobilių komponentų gamintoja) sukonstravo 2.0 litrų, 70 laipsnių pakreiptą V formos 8 cilindrų variklį, kuris išvystydavo 105 arklio galias esant 5600 aps/min. Automobilis taip pat gavo „Siata“ specialistų sukurtą keturių laipsnių pavarų dėžę, visi keturi ratai turėjo diskinius stabdžius ir nepriklausomą pakabą priekyje ir gale.
Kadangi tai buvo asmeninis Dante Giacosa ir Luigi Rapi projektas, „Fiat“ vadovybė į „8V“ kupė žiūrėjo kaip į pinigų melžimo mašiną. Jis buvo brangus, jis buvo nepraktiškas ir jis tikrai nebuvo pelningas. Nors „Fiat 8V“ kūrėjai koncerno vadovų spaudimą stengėsi atlaikyti ir nekreipti dėmesio į jų pastabas, tačiau po dviejų metų „Fiat“ vadovams trūko kantrybė. Dante Giacosa ir Luigi Rapi turėjo sustabdyti „8V“ modelio gamybą ir pradėti darbuotis ties svarbesniais, didesnę reikšmę turinčiais projektais.

REKLAMA

Fiat 8V Vignale (1)


Kol šio projekto autoriai kovojo su „Fiat“ koncerno vadovybe, kėbulų gamintojos nėrėsi iš kailio norėdami patobulinti ir taip nepriekaištingą receptą. Tiek „Zagato“, tiek „Ghia“ sukūrė ne vieną puošnesnę „Fiat 8V“ versiją, tačiau daugiausiai grožio konkursų laimėjo „Vignale“ kėbulų gamintojos darbas - „Fiat 8V Vignale“.
Per dvejus metus „Fiat“ pagamino tik 113 „8V“ vienetų, net 68 iš jų turėjo „Zagato“, „Ghia“ arba „Vignale“ įmonių sukurtus kėbulus. „Zagato“ sąskaitoje buvo net trisdešimt modelių, modeliai, „Ghia“ ir „Vignale“ kišenėse buvo po devyniolika modelių.
Įdomus faktas. „Fiat“ nutraukus „8V“ modelio gamybą 1954 metais, automobilio kūrėjai su šiuo modeliu iki pat 1959 metų lenktyniavo Italijos „GT“ čempionate, kuriame net du kartus iškovojo čempionų taurę.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų