REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

„Ferrari“ ar „LaFerrari“?

Specialiai Balsas.lt iš Ženevos

Italų superautomobilių gamintojo flagmanas netgi greta tokių šiaip jau įspūdingų, pastebimų, svarbių modelių kaip naujasis britų pasaulio užkariautojas „McLaren P1“ ar itin reto ir labai brangaus „Lamborghini Veneno“ visgi buvo dar savame išskirtinumo lygyje, kurį galbūt būtų galima pavadinti „Ferrari“ kategorija.

REKLAMA
REKLAMA

Patirtis automobilių sporte, kurios netrūksta „McLaren“ arba rimtas užnugaris ir kone neriboti inžineriniai resursai, kuriais gali naudotis „Lamborghini“ yra svarbūs ingredientai kuriant greitą automobilį, tačiau kuomet kalbame apie modelius, dėl kurių suaugę vyrai kraustosi iš proto ir kurių plakatais paaugliai puošia savo kambarių sienas reikia kažko daugiau.

REKLAMA

Kai kas tai vadina aistra automobiliams, kiti sako, kad šio paslaptingo ingrediento apskritai neįmanoma įvardinti žodžiais. Vos Ženevos automobilių parodoje buvo atidengtas naujasis „Ferrari“ flagmanas, visi likę modeliai tarsi pasislinko į antrą planą. Po gamintojo stendą einantys žurnalistai tarsi užhipnotizuoti čia užstrigdavo ganėtinai ilgam.

Konstrukcijos požiūriu naujasis superautomobilis seka hibridinių pavarų tendencijas. „Ferrari“ konstruktoriai parengė savo sistemą, kurią darydami užuominą į kinetinės energijos regeneracijos technologiją pavadino „Hy-Kers“.

REKLAMA
REKLAMA

Pagrindinį darbą čia atlieka 6,3 litro darbo tūrio V12 tipo motoras, išvystantis maksimalią 800 AG galią ties įspūdingais 9000 aps./min. sūkiais. Elektros motoras prideda papildomus 160 AG. Kuomet abu varikliai dirba kartu bendra galia siekia 960 AG, o didžiausias sukimo momentas – 900 Nm.

Superautomobilis yra ganėtinai greitas – sprintą nuo 0 iki 100 km/h baigia greičiau nei per tris sekundes, o nuo 0 iki 300 km/h įsibėgėja per 15 sekundžių. Maksimalus išvystomas greitis siekia 350 km/h, taigi akivaizdu, kad modelis buvo kuriamas žvalgantis per petį ką tuo metu daro kolegos iš „McLaren“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Elektros motorus maitinančių akumuliatoriaus baterijų komplektas sveria vos 62 kg, taip pat jis buvo patalpintas centre, todėl svorio konstruktoriams į galinę ašį orientuotą svorio pasiskirstymą (41 proc. – priekinei ir 59 proc. – galinei ašiai) pavyko ganėtinai lengvai. Bendras elektros motoro ir baterijos svoris – siekia tik 120 kg, o tai leido išlaikyti automobilio masę ties 1255 kg.

Kaip ir galime tikėtis, automobiliai bus gaminami ribota serija, konkrečiai – 499 egzemplioriai ir nei vieno daugiau. Kiekvienas iš jų kainuos mažiausiai 1,3 mln. eurų (4,5 mln. litų).

REKLAMA

Vienintelis trūkumas, kuris mums šiek tiek trukdo, tai automobilio pavadinimas. Jei idėjinis modelio pirmtako „Enzo“ pavadinimas turėjo stiprų istorinį paveldą, tai flagmano išskirtinumą pabrėžiantis žodelis „La“ šiuo atveju kelia asociacijas, susijusias su animaciniais filmais apie prancūzišką virtuvę ir senais anekdotais.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų