• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuva nėra ta šalis, kuri turėtų gilias automobilių pramonės tradicijas, bet link to einame pamažu. Per 27 metus, kuomet bandėme suprasti kas yra ta laisvė ir kaip su ja reikėtų elgtis, Lietuvoje įsikūrė ne viena įmonė, kuri specializuojasi automobilių komponentų gamyba ir bendradarbiauja su didžiausiais pramonės žaidėjais. 
Automobilių pramonę sudaro ne tik didžiulė gamykla, juose esantys robotai ir žmonės, kurie į pasaulį kas 10 minučių išleidžia po naują automobilį. Automobilio sukūrimo procese dalyvauja gausus būrys specialistų, kurie diskutuoja apie įvairiausias smulkmenas, pradedant nuo puodelių laikiklių dydžio iki borto kompiuteryje matomos grafinės sąsajos.
Šarūnas Ramoška patenka į alternatyvios automobilių pramonės kategoriją, kurioje pluša aukšto lygio specialistai, netiesiogiai prisidedantys prie automobilių tobulėjimo. Vilniuje gyvenantis vaikinas ne vienerius metus tobulina savo įgūdžius automobilių dizaino, o tiksliau - transporto priemonių apipavidalinimo dizaino srityje, kuri leidžia kukliausią modelį rinkoje paversti grožio konkurso nugalėtoju.
Nuolatos tobulinti įgūdžiai vaikinui šiemet atsipirko su kaupu. Šarūnas nusprendė sudalyvauti padangų gamintojos „Falken“ paskelbtame dizaino konkurse, kurio dalyviai turėjo sukurti lenktyniniams bolidams skirtus apvalkalus.
„Falken“ paskelbtame konkurse dalyvavo kelios dešimtys talentingų jaunuolių, kurie turėjo tik vieną tikslą - laimėti, tačiau pademonstravęs puikius įgūdžius ir talentą šį konkursą laimėjo Vilniuje gyvenantis Šarūnas. Apie tai ir dar daugiau - mūsų pokalbyje.
Automobilių dizainas – sritis, kuri tau yra labai artima. Kada sukūrei pirmąjį automobilio dizainą?
Šarūnas - Pirmiausia turbūt reikėtų atskirti dvi skirtingas sąvokas – automobilių, tokių kaip transporto priemonių, dizainas, bei dizainas ant automobilių, tai yra grafika (apklijavimas). Kompiuterinėmis programomis kurti automobilių dizainą pradėjau būdamas trylikos metų. Bazėms naudodavau jau esančių automobilių fotografijas, jas apdorodavau „Adobe Photoshop“ programa ir gaudavau norimą rezultatą. Dažniausiai tai būdavo liaudiškai vadinamas ,,tiuningas‘‘, kai yra keičiamos pavienės automobilių dalys, tačiau ištobulinus kompiuterinės programos įgūdžius susidomėjau ir automobilių konceptų kūrimu, kai iš esmės kuriamos naujos automobilio formos. Tuo tarpu pirmąjį dizainą ant automobilio sukūriau būdamas septyniolikos metų. Tai buvo 2007-tieji ir gavau netikėtą užsakymą sukurti dizainą „Porsche 911“ automobiliui, kuris ruošėsi dalyvauti Palangos 1000 kilometrų lenktynėse. Man, septyniolikos metų vaikinui, pirmą kartą prisiliesti prie „Porsche“ buvo kažkas tokio arti svajonės išsipildymo. Dabar šios markės automobilių mūsų šalies keliuose netrūksta, tai jau nebėra kažkas įspūdingo, tačiau tuo metu „Porsche“ buvo pakankamai retas reiškinys.

Lietuva nėra ta šalis, kuri turėtų gilias automobilių pramonės tradicijas, bet link to einame pamažu. Per 27 metus, kuomet bandėme suprasti kas yra ta laisvė ir kaip su ja reikėtų elgtis, Lietuvoje įsikūrė ne viena įmonė, kuri specializuojasi automobilių komponentų gamyba ir bendradarbiauja su didžiausiais pramonės žaidėjais. 
Automobilių pramonę sudaro ne tik didžiulė gamykla, juose esantys robotai ir žmonės, kurie į pasaulį kas 10 minučių išleidžia po naują automobilį. Automobilio sukūrimo procese dalyvauja gausus būrys specialistų, kurie diskutuoja apie įvairiausias smulkmenas, pradedant nuo puodelių laikiklių dydžio iki borto kompiuteryje matomos grafinės sąsajos.
Šarūnas Ramoška patenka į alternatyvios automobilių pramonės kategoriją, kurioje pluša aukšto lygio specialistai, netiesiogiai prisidedantys prie automobilių tobulėjimo. Vilniuje gyvenantis vaikinas ne vienerius metus tobulina savo įgūdžius automobilių dizaino, o tiksliau - transporto priemonių apipavidalinimo dizaino srityje, kuri leidžia kukliausią modelį rinkoje paversti grožio konkurso nugalėtoju.
Nuolatos tobulinti įgūdžiai vaikinui šiemet atsipirko su kaupu. Šarūnas nusprendė sudalyvauti padangų gamintojos „Falken“ paskelbtame dizaino konkurse, kurio dalyviai turėjo sukurti lenktyniniams bolidams skirtus apvalkalus.
„Falken“ paskelbtame konkurse dalyvavo kelios dešimtys talentingų jaunuolių, kurie turėjo tik vieną tikslą - laimėti, tačiau pademonstravęs puikius įgūdžius ir talentą šį konkursą laimėjo Vilniuje gyvenantis Šarūnas. Apie tai ir dar daugiau - mūsų pokalbyje.
Automobilių dizainas – sritis, kuri tau yra labai artima. Kada sukūrei pirmąjį automobilio dizainą?
Šarūnas - Pirmiausia turbūt reikėtų atskirti dvi skirtingas sąvokas – automobilių, tokių kaip transporto priemonių, dizainas, bei dizainas ant automobilių, tai yra grafika (apklijavimas). Kompiuterinėmis programomis kurti automobilių dizainą pradėjau būdamas trylikos metų. Bazėms naudodavau jau esančių automobilių fotografijas, jas apdorodavau „Adobe Photoshop“ programa ir gaudavau norimą rezultatą. Dažniausiai tai būdavo liaudiškai vadinamas ,,tiuningas‘‘, kai yra keičiamos pavienės automobilių dalys, tačiau ištobulinus kompiuterinės programos įgūdžius susidomėjau ir automobilių konceptų kūrimu, kai iš esmės kuriamos naujos automobilio formos. Tuo tarpu pirmąjį dizainą ant automobilio sukūriau būdamas septyniolikos metų. Tai buvo 2007-tieji ir gavau netikėtą užsakymą sukurti dizainą „Porsche 911“ automobiliui, kuris ruošėsi dalyvauti Palangos 1000 kilometrų lenktynėse. Man, septyniolikos metų vaikinui, pirmą kartą prisiliesti prie „Porsche“ buvo kažkas tokio arti svajonės išsipildymo. Dabar šios markės automobilių mūsų šalies keliuose netrūksta, tai jau nebėra kažkas įspūdingo, tačiau tuo metu „Porsche“ buvo pakankamai retas reiškinys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


Kada supratai, jog kompiuterinis automobilių dizainas gali tapti ne tik mėgėjiška veikla sekmadienio popietę?
Šarūnas - Tuomet, kai gavau pirmąjį užsakymą sukurti automobilio dizainą. Man tuo metu buvo penkiolika metų. Puikiai, tai atsimenu. Tai buvo, tuo metu didžiausios tiuningo kompanijos Lietuvoje, užsakymas modifikuoti „Mitsubishi Pajero“ visureigį. Keletas bamperių, bei spalvos pakeitimų, ratlankių modifikacijos ir visa tai atlikus, gavau savo pirmąjį darbo įvertinimą pinigine išraiška. Supratau, jog turiu nesustoti, o mano hobis gali uždirbti pinigus. Tikiuosi mano istorija paskatins ne vieną jauną kūrybininką dirbti iš širdies, kantriai ir nebijoti klysti. Kažkas tai tikrai pastebės ir įvertins.

REKLAMA

2


1


Lietuvoje galėjome pamatyti ne vieną automobilį, kurį puošė tavo sukurtas dizainas. Kuris iš visų tavo kūrinių labiausiai įsiminė?
Šarūnas - Kalbant apie dizainą ant automobilio, negalėčiau išskirti nei vieno labiausiai įsiminusio. Kiekvienas turi savo istoriją. Suskirstyčiau juos į atskiras grupes ir duočiau jiems skirtingas nominacijas. Pavyzdžiui, dizainas ant sportinio automobilio, kuris susilaukė didelio gerbėjų dėmesio užsienyje – tai neseniai sukurtas „BMW M6 GT3 Falken Motorsport“ komandos automobilis. Kitą nominaciją, kaip labiausiai įsiminusio dizaino dėl savo sudėtingumo, duočiau mano ilgamečiam draugui (visus savo klientus vadinu draugais), ralio kroso lenktynininkui Kasparui Navickui ir jo „Škoda Fabia“ automobiliui. Ralis krosas yra labai kontaktinės lenktynės su daug prisilietimų ir avarijų, todėl apklijavimo dizainas turi būti tiek paprastas, jog, bet kuris komandos narys galėtų greitai apklijuoti naują detalę ir montuoti ją vietoj sugadintos. Bet tuo pačiu apklijavimo dizainas turi būti akį traukiantis ir įdomus. Juk tai iš esmės yra pagrindinė dizaino ant automobilio paskirtis. Suderinti paprastumą ir įdomumą tikrai nelengva užduotis.

REKLAMA
REKLAMA

1. VLN Lauf 2017, Nürburgring-Nordschleife - Foto: Gruppe C Photography


Ne ką mažiau įsimintinas yra Antano Juknevičiaus „Toyota Hilux“ dizainas. Tai vienas kruopščiausiai ir labiausiai iki smulkmenų apgalvotas dizainas, kurį kūriau kartu su savo kolegomis iš „WIN WIN“ dizaino agentūros. Tiesą sakant, nors iš pirmo žvilgsnio, pačio tokio kaip dizaino ir nėra daug, bet šiuo atveju dizainas įgauną visiškai kitą prasmę. Bazinės spalvos parinkimas ir logotipų išdėstymas teisingose vietose yra pagrindinis tikslas. Automobilis turėjo būti ryškus, tačiau pirmą kartą jį pamačius prie dirbtinio apšvietimo, šiek tiek buvo nerimo, ar tai tikrai tai, ko mes tikėjomės. Visos abejonės išsisklaidė, kai „Hilux“ pirmą kartą su nauja suknele išvydo dienos šviesą. Tai buvo net geriau! Kalbant apie labiausiai įsimintinus dizainus, esu tikras, jog vietos atsirastų ir visai ne senam projektui – „Boeing 737“ lėktuvo dizainui, kuriuo šiuo metu skraido „BC ŽALGIRIS“ krepšinio komanda. Tai buvo be galo įdomi praktika, kadangi dirbti su lėktuvų išorės išdažymo dizainu ankščiau neteko. Turėjau viziją sukurti visiškai juodą lėktuvą su keletą auksinių grafinių elementų. Kadangi šis orlaivis buvo pritaikytas privatiems skrydžiams, jo išorė turėjo gerokai išsiskirti nuo kitų paprastų keleivinių Boeingų. Tačiau mano vizija jį padaryti visą juodą buvo greitai atmesta technikos direktoriaus. Priežastis labai paprasta – juodas lėktuvo korpusas labai smarkiai įkaista, todėl reikia gerokai daugiau energijos jį vėsinti, ko pasekoje kelis kartus padidėja eksploatavimo kaštai. Buvo nuspręsta lėktuvo apačia palikti juodą, o viršutinę dalį keisti į baltą. Žinoma paliekant tam tikrus grafinius elementus ant šoninės dalies.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3


Ar kurdamas automobilio dizainą vadovaujiesi kokiomis nors taisyklėmis, gairėmis?
Šarūnas - Dizainas ant automobilio yra grafinis dizainas, o jo pagrindinė funkcija kaip ir bet kurio grafinio darbo – komunikacija. Labai svarbu, jog dizainas ant automobilio būtų matomas, bei traukiantis akį. Ne mažiau svarbi ir emocija, kurią nori pabrėžti savo dizainu. Visa kita priklauso nuo to ar tuo automobiliu atstovaujama komanda ar lenktynininkas dalyvauja savarankiškai savo automobiliu. Privatūs pavieniai lenktynininkai, dažniausiai, neturi tokio didelio biudžeto, kokį turi komandos, todėl būtina atsižvelgti į tai, jog dizainas negali būti sudėtingas, kurio apklijavimas kainuos labai brangiai. Tačiau labai dažnai pasitaiko, jog mažos komandos yra atviresnės pasiūlymams ir linkusios rizikuoti vardan išskirtinio ir iššaukiančio apklijavimo dizaino. Tuo tarpu komandos dažniausiai vadovaujasi savo arba pagrindinio rėmėjo firminiu identitetu ir jo nurodytomis gairėmis. T.y. spalvų naudojimas, grafinių elementų naudojimas ir panašiai. Be to, labai svarbu parinkti teisingas vietas rėmėjams. Pvz. ralio, ralio kroso, bekelės lenktynėse kėbulo apačioje esančios pozicijos rėmėjams yra prasčiausiai vertinamos, nes didelis purvo sluoksnis juos tiesiog paslepia.

REKLAMA

Skoda Fabia Kasparas Navickas


Žiedinėse lenktynėse tai ne taip svarbu arba visiškai nesvarbu – apačioje, per vidurį ar viršuje naudojamas rėmėjų logotipas (jeigu kalbame apie šonine automobilio dalį). O kartais net pozicija rėmėjui apačioje yra geresnė, nei per vidurį ar viršuje. Pavyzdžiui, GT serijos lenktyniniuose automobiliuose, kurie dažnai turi lygų šoninį slenkstį, o per vidurį angą variklio, esančio gale, aušinimui. Anga išdarko logotipo struktūra, jis tampa blogiau identifikuojamas, o tai tikrai nėra gerai. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį į pozicijas, kurios geriausiai matomos medijose, pavyzdžiui rengiant reportažus ar imant iš lenktyninių interviu po finišo. Dakaro ralyje pakankamai nebloga pozicija yra stogas ir kapotas, kadangi automobiliai dažnai filmuojami iš malūnsparnio ar nuo aukštų kalnų. Taip pat zona aplink priekinį vairuotojo langą bei veidrodėlis, dėl interviu filmavimo rakursų. Todėl labai svarbu prieš pradedant darbą išsinagrinėti kur ir kokiose lenktynėse automobilis dalyvauja, jog būtų galima gauti efektyviausią rezultatą.
Neseniai sudalyvavai „Falken“ surengtame automobilių dizaino konkurse, kuriame tau pavyko pirmą vietą. Kas tave paskatino dalyvauti šiame konkurse?
Šarūnas - Noras savirealizacijai ir darbas su pasauliniu prekiniu ženklu.
Ar „Falken“ konkurso dalyviams kėlė kokius nors reikalavimus?
Šarūnas - Reikalavimai buvo, tačiau mažai kas jų laikėsi. O kai kas sugebėjo net laimėti jų nesilaikydamas. Dalyviai gavo „Falken“ firminio stiliaus vadovą (knygą aprašanti firminio stiliaus naudojimo galimybes). Kaip ir kiekvienoje didelėje kompanijoje, privalu laikytis tam tikrų įmonės/komandos/klubo gairių kaip spalvinė gama, grafinių elementų naudojimas, tekstūrų naudojimas, logotipų dydžiai ir pozicijos. Visiškai normalu, jog turėjo būti paruoštos vizualizacijos visais rakursais (abu šonai, priekis, galas, stogas). Laimėtojai taip pat turėjo paruošti darbinius failus klijuotojams, nes vizualas peržiūrai ir darbinis failas su tiksliais išmatavimais spaudai yra du skirtingi dalykai.

REKLAMA

22553040_1901206180197586_1500807467719672864_o


Koks buvo šio konkurso tikslas?
Šarūnas - Oficiali „Falken“ komandos versija yra ta, jog šios kompanijos fanams leisti pabūti dalimi šios organizacijos ir įnešti tam tikrą indėlį į jos plėtrą. Tačiau nemažai esu susidūręs su marketingo projektais, todėl mano asmenine nuomone - tai yra prekinio ženklo populiarinimas visuomenėje, bei socialinėje erdvėje. Įdomus faktas tai, jog iš 50-ties dalyvių, net 95% sudarė vietiniai – vokiečiai. Manau tai reklaminė kampanija skirta Vokietijos rinkai.
Ar tavo automobilio dizainas taps realybe?
Šarūnas - Taip, mano sukurtas projektas jau realizuotas ir spėjo sudalyvauti pirmose lenktynėse Niurburgringo lenktynių trasoje.
Pakalbėkime apie maloniausią dalį – prizus. Kokiais prizais tave nustebino „Falken“?
Šarūnas - Didžiausias prizas buvo komplimentai ir pagyrimai iš komandos vadovų. Taip pat buvo labai malonu matyti „ BMW M6 GT3“, kuris lenktynių trasoje skriejo su mano kurtu dizainu.
Buvo labai malonu, kuomet mane užkalbindavo visiškai nepažįstami žmonės ir laužyta anglų kalba dalino komplimentus. Tai buvo kažkas vau!
Iš kur jie žino mano vardą? Tiesą sakant, esu žmogus kuris vengia būti dėmesio centre, bet tai buvo tikrai malonu. Jau nekalbu apie atsiliepimus socialinėje erdvėje. Komandos fanai automobilio dizainą įvertino tikrai labai teigiamai. Taip pat gavau tris „VIP“ lenktynių savaitgalio bilietus, todėl galėjau pasiimti du savo draugus vykti kartu į Vokietiją, Niurburgringą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Servisas aukščiausiame lygyje. Nereikėjo rūpintis nei viešbučiu, nei maistu. Viskuo buvo pasirūpinta. Taip pat mums priklausė lenktynių stebėjimas „VIP“ zonoje, kartu su visa komanda tiesiai virš boksų arba pačiuose boksuose treniruočių dieną. Lenktynių dieną boksuose galima būti tik komandos mechanikams.
Treniruočių dieną gavau galimybe būti pravežtam Niurburgringo trasa, koviniu režimu, kartu su profesionaliu „Falken“ komandos lenktynininku. Trasoje važiavome su „Porsche Cayman GT4 Clubsport MR“ automobiliu. Taip pat gavau „Falken“ padangų komplektą, „Falken“ firminę snieglentę ir daug nepamirštamų emocijų.

GALERIJA


Norėdami pamatyti daugiau Šarūno darbų - keliaukite į
www.sarunasramoska.com

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų