• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei 400 e. parduotuvių, beveik penktadalis jų skirtos drabužiams ir avalynei, apytikriai 15 proc. prekiauja buitine technika ir elektronika, rodo mokėjimo internetu būdo „Sving“ surinkti duomenys. Šias dvi populiariausias kategorijas vejasi sveikatos ir grožio (~10 proc.) bei mamoms ir mažyliams (~7 proc.) skirtos prekės. Nuo 2007 metų bendras e. parduotuvių skaičius Lietuvoje išaugo apie 10 kartų, tačiau jau keletą metų augimas yra sustojęs.

Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei 400 e. parduotuvių, beveik penktadalis jų skirtos drabužiams ir avalynei, apytikriai 15 proc. prekiauja buitine technika ir elektronika, rodo mokėjimo internetu būdo „Sving“ surinkti duomenys. Šias dvi populiariausias kategorijas vejasi sveikatos ir grožio (~10 proc.) bei mamoms ir mažyliams (~7 proc.) skirtos prekės. Nuo 2007 metų bendras e. parduotuvių skaičius Lietuvoje išaugo apie 10 kartų, tačiau jau keletą metų augimas yra sustojęs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos e. prekybos asociacijos duomenimis, 2007 m. e. parduotuvių Lietuvoje buvo kiek daugiau nei 40. Iki 2011 m. šis skaičius kasmet išaugdavo beveik dvigubai: 2008 m. siekė apie 90, 2009 m. – 130, 2010 m. – 270.

REKLAMA

„Šiemet atlikę analizę lietuviškame internete radome daugiau nei 400 minimalius kriterijus atitinkančių e. parduotuvių. Įdomu, kad šis skaičius beveik nebeauga jau keletą metų. Konkurencija dalį parduotuvių privertė nutraukti veiklą, rinka tapo brandesnė, į ją įžengti reikia didesnių žinių ir investicijų nei prieš 3–4 metus“, – sako Simona Bagdonaitė, mokėjimo internetu būdo „Sving“ rinkodaros vadovė Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA

Duomenys apie e. parduotuves surinkti 2013 m. liepos mėn. Į statistiką įtrauktos interneto svetainės, kurios ne tik pateikia siūlomų prekių aprašymus, bet ir užtikrina galimybę atsiskaityti už jas tiesiai tinklalapyje (per integruotas e. bankininkystės nuorodas, išsimokėtinai ar pan.).

Anot S. Bagdonaitės, tikslesnį Lietuvos e. prekybos rinkos paveikslą matyti sudėtinga, nes e. parduotuvės neprivalo būti registruojamos, šiai veiklai nebūtini leidimai. Pakanka įsteigti įmonę ar įsigyti individualios veiklos pažymėjimą ir sukurti interneto svetainę. Visas tokias komercines iniciatyvas gana sunku užfiksuoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atliekant analizę mažiausia e. parduotuvių rasta kelionių, knygų, renginių bilietų kategorijose. Taip pat nedaug universalių, įvairias prekes siūlančių prekybos vietų – tokios e. parduotuvės sudaro mažiau nei 2 proc. visos e. prekybos rinkos.

„Knygų, renginių bilietų prekyba internetu išpopuliarėjo jau santykinai seniai, šiose kategorijose rinka brandesnė, yra aiškūs lyderiai. Pagal parduotuvių skaičių gausiausios kategorijos, pavyzdžiui, drabužių, vis dar gyvena „paauglystės“ stadijoje. Tai galima pamatyti ir lankantis pačiose svetainėse: pasirinkimas jose mažesnis, prekių aprašymai neretai skurdesni, pristatymo terminai keletą kartų ilgesni ir pan. Tai lemia ir didelį pačių e. parduotuvių skaičių“, – mano S. Bagdonaitė. Ji prognozuoja, kad rinka visose kategorijose per ilgesnį laikotarpį apsivalys.

„Sving“ – šiemet Lietuvoje pristatytas mokėjimo internetu būdas, suteikiantis galimybę už prekę sumokėti vėliau. Šiuo metu ji siūlomas 9-iose lietuviškose el. parduotuvėse. Perkant su „Sving“ už prekę galima sumokėti per 2 savaites be jokių papildomų mokesčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų