REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
16
Degančioje Rodo saloje įstrigusią Liną šokiravo kelionių agentūros elgesys: perspėja visus (nuotr. skaitytojos, Shutterstock)

Lietuvių pamėgtoje Graikijos Rodo saloje jau savaitę siaučia pavojingi gaisrai, evakuojami žmonės. Šiuo metu Rodo saloje esanti lietuvė Lina papasakojo, kokį siaubą teko išgyventi bėgant nuo gaisrų ir jo padarinių bei kaip nuvylė kelionių agentūros „Novaturas“ veiksmai šioje ekstremalioje situacijoje. Bendrovė komentuoja, kad dabar visi jos klientai dabar saugioje salos dalyje.

16

Lietuvių pamėgtoje Graikijos Rodo saloje jau savaitę siaučia pavojingi gaisrai, evakuojami žmonės. Šiuo metu Rodo saloje esanti lietuvė Lina papasakojo, kokį siaubą teko išgyventi bėgant nuo gaisrų ir jo padarinių bei kaip nuvylė kelionių agentūros „Novaturas“ veiksmai šioje ekstremalioje situacijoje. Bendrovė komentuoja, kad dabar visi jos klientai dabar saugioje salos dalyje.

REKLAMA

Lina pasakojo, kad į Rodo salą atvyko liepos 19-ąją – jau tada vykstant į viešbutį tolumoje buvo matyti dūmai, tačiau apie gaisrus saloje niekas nieko nekalbėjo. 

„Atvykę į užsakytą viešbutį sužinojome, kad trims nakvynėms būsime perkelti į kitą to paties tinklo viešbutį, nes šiame nėra kambarių. Vykome į viešbutį „Rodos Mitsis Village Resort & Spa“. „Novaturo“ atstovas saloje, Jonas, liepos 20 d. patikino, kad gaisrai yra visiškai kitoje salos pusėje, todėl laisvai galime nuomotis automobilį ir važinėtis po salą. 

Liepos 21 d. viešbučio teritorijoje jau jautėsi dūmų kvapas, krito pelenai. Liepos 22 d. grįžome į originaliai užsakytą viešbutį, užsiregistravome. Patekę į savo kambarį iškart susidūrėme su problemomis, dingo elektra. 

REKLAMA
REKLAMA

Išėję į balkoną pamatėme dūmus prie pat viešbučio. Darbuotojai jau šaukė eiti prie jūros“, – siaubingą patirtį prisiminė moteris. 

REKLAMA

Apie gaisrą ir evakuaciją atstovas sužinojo tik iš turistų

Neliko kitos išeities, kaip tik palikti nė neiškrautus lagaminus ir eiti prie jūros. Čia poilsiautojai laukė informacijos, kaip elgtis toliau, tačiau jokių atsakymų nesulaukė: 

„Personalas tik aiškino, kad laukia vyriausybės nurodymų dėl tolesnių veiksmų. Kai dūmai visiškai priartėjo, visi masiškai pradėjo keliu eiti tolyn nuo dūmų. Kai kurie ėjo su visais lagaminais. 

Pakeliui sutikome jų vietines tarnybas, tačiau žmonėmis niekas nesirūpino, neteikė nei informacijos, nei pagalbos. Visi tiesiog ėjo nuo pasirodžiusios ugnies. Taip ėjome iki Gennadi miestelio. Čia visi rinkosi. 

REKLAMA
REKLAMA

Vėlgi, nieks nieko neinformavo, visur informacijos ieškojom patys. „Novaturo“ atstovas tik iš mūsų sužinojo apie evakuaciją ir gaisrą, kurį gesino keli lėktuvai. Praskrisdavo pro mus semti vandens.“

Karštyje teko eiti apie 10 kilometrų iki kito miestelio, pakeliui užsukus į viešbutį nei pavėsis, nei švarus geriamas vanduo nebuvo suteiktas, nes, kaip teigė viešbučio atstovai, ten jau ir taip buvo daug žmonių. „Žmogiškumas – nulinis“, – pridūrė Lina. 

Laimei, jiems pavyko papulti į autobusą, kuris nuvežė į kitą jų pasirinkto viešbučių tinklo viešbutį, kuriame leista naudotis viešbučio paslaugomis, tačiau teko apsistoti vestibiulyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Viešbutis su mase atvykusių žmonių (buvo atvežti 4-5 autobusai iš įvairių viešbučių) susitvarkė puikiai. Didžiausia pagarba viešbučio personalui. Buvo išdalinti čiužinukai, pagalvės, antklodės. Visiems, žinoma, neužteko. Žmonės įsikūrė kas kur. Kai kurie buvo taip, kaip pabėgo tiesiai nuo jūros...“, – kas dėjosi Rodo saloje pasakojo ten atostogauti išvykusi lietuvė. 

Pasiūlymo anksčiau grįžti į Lietuvą nesulaukė

Jos teigimu, daiktus iš viešbučio pasiimti pavyko tik vakar, liepos 23 dieną. „Matant vaizdus užgesinus ugnį apima blogas jausmas. Vakar, nuvykus į viešbutį pasiimti daiktų, tokie viešbučio vaizdai... Pelenai net viešbučio kambaryje“, – pasakojo ji. 

REKLAMA

Tuomet jau ir kelionių agentūros atstovas rūpinosi kitos gyvenamosios vietos paieška, tačiau pasiūlymo grįžti į Lietuvą anksčiau poilsiautojai nesulaukė: 

„Atstovas Jonas jau ieškojo mums vietos persikelti. Pasak jo, mums pasisekė, kad nebuvome nugabenti į mokyklas ar sporto sales. Vakar vakare išvykome (išvykimu pasirūpino viešbutis, nes taksi išsikviesti buvo neįmanoma) į „Novaturo“ parūpintus 2* apartamentukus Lalisos miestuke netoli oro uosto. Čia nors saugu. 

Tik čia per televiziją pagaliau matome realią situaciją. Iki šiol mums buvo sakoma, kad situacija suvaldyta. Turistams saugu. Deja, toli gražu. Gaisrai gal kiek ir apvaldyti, bet, saugodami savo gyvybes, žmonės tegul čia nevyksta.  

REKLAMA

Kalbėjome su kitų agentūrų atskraidintais čia žmonėmis. Kai kurie liko „gyventi“ vestibiulyje, kiti skrenda specialiai atskraidintais agentūrų lėktuvais namo. Kaip informavo „Novaturo“ atstovas, jie tokios praktikos neturi. Turbūt degtų visa sala, patys vandenyje lauktume pagalbos.“

Moteris sako, kad dabar baimė ir panika kiek atslūgusi – baisiausia buvo evakuacijos metu, būnant toliau nuo ugnies, panika dingsta. Be to, vietiniai nerodo panikos, padeda turistams, žmonės padeda vieni kitiems, tačiau dėl gaisrų vis dingsta elektra.

Kelionių agentūra:„Visi šiuo metu Rode esantys mūsų klientai yra saugioje šiaurinėje salos dalyje“

Susisiekus su kelionių agentūros „Novaturas“ atstovais, šie tikino, kad dabar svarbiausias tikslas dėl Rode susidariusios situacijos – užtikrinti saugumą, todėl nuolat palaikomas ryšys su partneriais ir atstovais, sekama oficialių šaltinių informacija ir rekomendacijos, atitinkamai priimami sprendimai, kurie pagal aplinkybes gali būti atnaujinami.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dėl sudėtingų Rodo saloje susiklosčiusių aplinkybių informaciją susirinkti ir pateikti kartais užtrunka ilgiau nei norėtųsi, tačiau tiek savaitgalio eigoje, tiek toliau dedame visas pastangas, kad mūsų klientai gautų ją kuo operatyviau.

Vietoje esantys mūsų įmonės atstovai nuolat stengiasi palaikyti ryšį su Rode esančiais ir į saugią zoną iš gaisrų paveiktų vietų evakuotais klientais. Taip pat tiesiogiai ir per agentūras, su kuriomis dirbame, kontaktuojame ir su keliones į Rodą numačiusiais klientais.

Šiuo metu pagal naujausius duomenis šiaurinė salos dalis yra saugi ir priima turistus. Apgyvendinimo vietos čia veikia, oro uosto veikla nėra sutrikusi ir skrydžiai yra vykdomi, o bendra situacija saloje taip pat labiau stabilizuojasi“, – komentavo kelionių agentūros atstovai.

REKLAMA

Komentuodami, kokia pagalba teikiama Rode esantiems klientams, atstovai teigė: „Visi šiuo metu Rode esantys mūsų klientai yra saugioje šiaurinėje salos dalyje. Iš gaisrų paveiktų regionų persikėlusiems arba evakuotiems klientams savaitgalį suteiktos naujos apgyvendinimo vietos, kurios užtikrinamos iki atgalinio skrydžio.“

„Novaturas“ primena, kad Lietuvos Užsienio reikalų ministerija rekomenduoja įvertinti būtinybę keliauti į Rodo salą. Savo klientams agentūra taip pat primena sekti ministerijos šaltinius bei įvertinti juose pateikiamą informaciją.

Kelionių agentūros teigimu, dedamos visos pastangos, kad keliones į Rodą suplanavę asmenys kuo greičiau gautų aktualią informaciją. Taip pat paaiškinta, kaip turėtų elgtis asmenys, suplanavę kelionę į salą.

REKLAMA

„Įvertindami visas aplinkybes, sudėliojome variantus bei leidžiame jiems pasirinkti. Šiuo atveju svarbu atsižvelgti, kurioje salos dalyje ir kada suplanuota jūsų kelionė  – iki ar po liepos 30 d. – bei atitinkamai pasirinkti. 

Siekdami užtikrinti kuo didesnį saugumą, šiuo metu naujus pardavimus į pietinę salos pusę kelioms savaitėms sustabdėme, toliau vertinsime situaciją. Tiems klientams, kurių kelionės iki liepos 30 d. numatytos į gaisrų paveiktą į pietinę salos zoną, proaktyviai siūlome pasirinkti vieną iš variantų.

Keliautojai gali keisti kelionės kryptį ir datą be jokio papildomo keitimo mokesčio, apmokant tik pačios kelionės kainos skirtumą, jei toks yra. Taip pat suteikiame galimybę atšaukti kelionę be papildomų atšaukimo mokesčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klientai, kurių kelionės į pietinę zoną numatytos vėliau (po liepos 30 d.), vėlgi gali keisti savo kelionės kryptį į alternatyvią. Informaciją jie gaus iš atstovo, su kuriuo derino numatytos kelionės planus iki šiol.

Esant poreikiui kelionės planus jie gali atšaukti. Šiuo atveju sprendimą klientų bus prašoma priimti iki liepos 30 d. Vėliau norint koreguoti kelionės planus tai bus galima daryti pagal sutartyje numatytas sąlygas.

Tie klientai, kurių kelionės iki liepos 30 d. numatytos į šiuo metu saugią šiaurinę salos dalį, gali tęsti savo kelionės planus, pagal dabartinius duomenis jie nėra atšaukiami ar koreguojami. Esant poreikiui suteikiame šiems klientams galimybę pasikeisti savo atostogų kryptį į kitą – dėl to reikėtų kreiptis į agentūros ar mūsų įmonės atstovą, su kuriuo iki šiol derinote kelionės planus.

Taip pat išlieka galimybė atšaukti savo kelionės planus. Klientai, kurių kelionės į šiaurinę zoną numatytos vėliau (po liepos 30 d.), savo kelionės planus gali tęsti, o jei nori juos koreguoti, tai daryti galės pagal sutartyje numatytas sąlygas“, – teigiama „Novaturo“ komentare.

Nesuprantu Graikijoje gaisrai o mūsų tautiečiai lekia tą Graikiją,kaip nuo lenciūgo nutrūkę.Kelionių agentūroms svarbu parduoti keliones,o paskui nors ir tvanas.Kapanokitės kaip norite jei bėda.
žmonių bukumas. Na ko reikėjo toje saloje liepos 19, kai gaisrai jau ten plėtėsi. Ar avino smegenys, ar koks idiotiz\mas tuos žmones vijo ten. O dabar kalčiausia pasirodo agentūra. Juk žmonės patys negeba nei pasidomėti, nei info susirinkti, nei galų gale žinoti, kad kelionėje laukia ne tik malonumai. Gali būti visko. Ir kaip kokie sovietikai pradeda čia inkšti, kad visi kalti, o jie jau matai pasipiktinę.
už savą žioplumą ieškotis kaltų. Nei Razma nei Jovaiša jums smegenų neįkrės, jei negebate prieš kelionę atidžiai sekti situaciją ir laiku jos atsisakyti
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų