REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujai išslaptintas CŽV dokumentas patvirtina, kad Nevadoje egzistuoja slapta karinė bazė „Area 51“, tačiau sąmokslo teorijų šalininkai nusivils – CŽV nepateikia jokių įrodymų, kad ten, dykumoje, tūpdavo ateivių kosminiai laivai.

REKLAMA
REKLAMA

„Area 51“ ilgą laiką davė peno mokslinės fantastikos filmams ir neįtikėtinoms istorijoms apie ufonautus, kuriose teigiama, kad JAV vyriausybė tą objektą į šiaurės vakarus nuo Las Vegaso įslaptino siekdama nuslėpti įrodymus apie Žemėn atskrendančius ateivius.

REKLAMA

Vietoje susidūrimų su skraidančiomis lėkštėmis ketvirtadienį paskelbtuose dokumentuose minima ne tokia sensacinga „Area 51 istorija – tai Šaltojo karo laikais buvo bandymų poligonas vyriausybės šnipinėjimo lėktuvams U-2.

CŽV vidinėje istorijos versijoje neminimas legendinis "Rosvelo incidentas", kai 1947 metais Naujojoje Meksikoje sudužo meteorologų balionas. Ufonautais tikintys žmonės tvirtina, kad ten nukrito ateivių kosminis laivas ir kad „Area 51“ angaruose yra paslėpti įrodymai, susiję su ateivių lavonais.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau CŽV nurodo, kad slaptumas ryšium su „Area 51“ buvo taikomas ne dėl kokių nors marsiečių, o dėl to, kad buvo siekiama nuslėpti nuo sovietų naują šnipinėjimo lėktuvą.

Žvalgybos lėktuvas U-2 buvo sukurtas tam, kad iš didelio aukščio šnipinėtų Sovietų Sąjungą, o jo kūrimas buvo didžiausia paslaptis.

1955 metų balandį CŽV pasirinko nuošalų išdžiūvusio ežero dugną Nevados dykumoje bandymų poligonu ir žemėlapiuose pažymėjo jį kaip „Area 51“ („51-asis rajonas“).

Bandomieji U-2 skrydžiai buvo vykdomi daug didesniame aukštyje nei komercinių lėktuvų ar kitų karinių lėktuvų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

6-ajame dešimtmetyje komerciniai lėktuvai skraidė 3-6 km aukštyje, o karo lėktuvai, tokie kaip B-47, mažiau nei 12 km aukštyje.

Lėktuvai U-2 skraidė didesniame nei 18 km aukštyje ir tada ėmė rodytis pranešimai apie neatpažintus skraidančius objektus Nevados dykomoje, sakoma pranešime.

"Didelis U-2 bandymų aukštis netrukus sukėlė netikėtą pašalinį poveikį – milžinišką pranešimų apie neatpažintus skraidančius objektus (NSO) padaugėjimą", - sakoma jame.

Pranešimus apie NSO pavakarėmis dažnai siųsdavo komercinių lėktuvų pilotai – kai sidabriniai U-2 sparnai atspindėdavo Saulės spindulius.

REKLAMA

Tie žvalgybiniai lėktuvai aukštai danguje atrodydavo kaip "liepsnojantys objektai".

"Tuo metu niekas netikėjo, kad pilotuojami skrydžiai yra įmanomi aukščiau nei 60 tūkst. pėdų (18 km), tad niekas nesitikėdavo pamatyti kokį nors objektą taip aukštai danguje", - sakoma pranešime.

Komercinių lėktuvų pilotai ir stebėtojai ant žemės rašė laiškus oro pajėgų daliniui Deitone Ohajuje, kuris turėjo tirti tokius pastebėjimus.

Labai norėdami, kad itin slapta U-2 programa neiškiltų į viešumą, oro pajėgų karininkai tuos incidentus aiškindavo paprasčiausiais gamtiniais reiškiniais, nors ir žinojo, kad dideliame aukštyje skraidantys U-2 egzistuoja.

REKLAMA

U-2 ir kiti šnipinėjimo skrydžiai "sudarė daugiau kaip pusę visų pranešimų apie NSO 6-ojo dešimtmečio pabaigoje ir beveik visą 7-ąjį dešimtmetį", sakoma 400 puslapių ataskaitoje pavadinimu "Centrinė žvalgybos valdyba ir žvalgymas iš aukštai: U-2 ir „Oxcart“ programos, 1954-1974 metai".

Ji buvo paskelbta pagal 2005 metais pateiktą Nacionalinio saugumo archyvo George‘o Washingtono (Džordžo Vašingtono) universitete prašymą pagal Informacijos laisvės įstatymą.

1992 metais studija buvo parengta kaip slaptas dokumentas žvalgybos agentūroms, o 1998 metais buvo paskelbta itin cenzūruota jos versija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Area 51“ vieta vieša paslaptis buvo daug metų, bet anksčiau paskelbtuose vyriausybės dokumentuose taip detaliai jos egzistavimas ir vaidmuo nebuvo pripažinti. Pareigūnai tą vietą taip pat vadino "netoli Grumo ežero".

CŽV ataskaitoje sakoma, jog tuo metu pareigūnai nusprendė praminti tą objektą "Paradise Ranch" („Rojaus ranča“), kad pavadinimas būtų patrauklesnis potencialiems darbuotojams.

Vidaus istorijoje „Area 51“ minimas probėgšmais, nes ataskaita daugiausia yra skirta tam, kaip CŽV plėtojo „U-2 Dragon Lady" ir kitas "akis danguje" sovietams šnipinėti.

Tame poligone buvo išbandomi ir kiti slapti lėktuvai, tarp jų – „SR-71 Blackbird“, naikintuvas F-117A ir bombonešis B-2.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų