REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaip šiais laikais su nostalgija prisimena „Alpine“ ir „Renault“ atstovai, „A110" dar žinomas kaip „Berlinette“ buvo stilingas „grynakraujis“ automobilis, kurį žmonės tiesiog įsimylėdavo. Tai buvo modelis, kuriuo dabar galima įliustruoti septintąjį dešimtmetį, toks pat chrizmatiškas, kaip ir jo kūrėjas Jeanas Redele. „Alpine A110 Berlinette“ ir šiandien yra įkvėpimo šaltinis, įkūnijantis „Renault“ aistrą sportui ir meistriškai pagamintiems varikliams.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip gimė žvaigždė

„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)

1962 m. Paryžiaus automobilių parodoje Jean Rédélé pristatyta „A110 Berlinette“ pažymėjo „Alpine“ nuotykio pradžią varikliui iš „Renault 8“. „Alpine A108“ pagrindu buvo sukurtas stilingesnis ir dinamiškesnis automobilis su dar mažesniu variklio dangčiu, didesniu įstiklintu plotu ir „Renault 8“ užpakaliniais žibintais. Dėl naujojo variklio reikėjo pakeisti oro įsiurbimo angas: kadangi radiatorius buvo įmontuotas užpakalinėje automobilio dalyje, aušinimo angos kėbule buvo įrengtos už galinių ratų arkų ir paslėptos keturiomis chromuotomis juostomis. Šie pakeitimai tik pabrėžė „A110 Berlinette“ eleganciją. Subtilus, subalansuotas siluetas išlaikė savo ypatingai grynas linijas.

REKLAMA

Automobilis entuziastams

„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)

„Berlinette“ vairavimas, pasak „Renault“ atstovų – gyvenimą keičianti patirtis. Pirmiausia šis automobilis buvo sukurtas tam, kad laimėtų automobilių sporto varžybas, todėl nestebina, kad jis – tikras „grynakraujis“; ne neaiški asmenybė, bet tikras personažas. Tu neįlipi į „Alpine“, o įčiuoži į jį. Ryšys užsimezga išsyk, kai tik atsiduri už vairo.

REKLAMA
REKLAMA

„Distiliuotas“ kryptingumas

Varikliai. „Berlinette“ sekė „Renault“ variklių kūrimo tendencijas – atspindint pasitikėjimą, kurį „Renault“, palenkta „Alpine“ darbo kokybės, įdėjo į prekės ženklą. Sekant „Dauphine“ ir „Renault 8“ varikliais, inžinerijos burtų pagrindu buvo pasirinkti varikliai iš „R12“ ir „R16“. Marc Mignotet buvo vienas žymiausių „burtininkų“ – jis sukūrė daug „Renault 8“ variklio versijų: 956, 1 108, 1 255 ir 1 296 kubinių centimetrų talpos. Vadovaujant Amédée Gordini 1 108 kub. centimetro talpos „Renault 8“ variklis pasiekė 95 AG galią dėl dvigubo karbiuratoriaus. Vėliau variklio skyriuje buvo įmontuotas 1 289 kub. cm variklis iš „Renault 12TS“, tada 1 470, 1 565 ir 1 647 kub. cm varikliai iš „Renault 16“ ir 1 605 kub. cm „Renault 17“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)„Alpine A110“ (nuotr. Gamintojo)

Stabilumas. Vairavę „Berlinette“ dažnai sako, kad posūkyje jis stabilesnis nei tiesiame kelyje. Judrumas ir sukibimo jėga – ypač stiprios automobilio savybės dėl gale esančio variklio, kuris sukuria perteklinį pasukamumą, lengvai valdomą naudojant vairo mechanizmą ir droselį. Kartais sudėtingiau automobilį išlaikyti tiesioje linijoje, bet juk gyvenimas – nuolatiniai kompromisai. Tai ne tas automobilis, su kuriuo paprasčiausiai išvažiuoji pasivažinėti – jį reikia tinkamai vairuoti. Jo silpnybės kartu yra ir jo stiprybės.

REKLAMA

Įranga. Už oda apsiūto vairo esantis visapusiškas prietaisų skydelis turi spidometrą ir sūkių skaitiklį. Priklausomai nuo versijos, čia taip pat gali būti tepalų slėgio, vandens temperatūros matuokliai, apermetras ir laikrodis. Bet visa kita įranga – negausi ar net spartietiška. Slankiojančios dirbtinės odos sėdynės turėjo reguliuojamas atramas. Durelės puikavosi langų atidarymo rankenėlėmis. Kartais automobilis turėjo rankeną įsikibimui keleivio pusėje – ypač naudingą tam tikromis aplinkybėmis. Pasirenkamų automobilio ypatybių sąrašas nebuvo trumpas, jame buvo ir papildomos šviesos, didelis degalų bakas, lengvojo lydinio ratai, atskiros sėdynės ir kt. pasirinkimai.

REKLAMA

Gamintas mažomis serijomis

1977 m. liepos mėn. nuo Dieppe įsikūrusios „Alpine“ gamyklos surinkimo linijos nuriedėjo 6 892-asis ir paskutinis Prancūzijoje pagamintas „Berlinette“ modelis. Įdomu tai, kad jis nebuvo mėlynos – ikoninės, ilgai su „A110“ asocijuotos spalvos, o metalinio blizgesio žalia versija.

Mažais kiekiais „Berlinette“ taip pat buvo gaminamas Brazilijoje, Meksikoje (apie 300 automobilių), Bulgarijoje (apie 200 vnt.) ir Ispanijoje, „FASA“ gamykloje (apie 1 500 vnt.). Iš viso automobilis atrado daugiau negu 7 500 laimingų savininkų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų