REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Tesla“ paskelbė atšaukianti daugiau nei 2 mln. automobilių po to, kai JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija nustatė, kad į šios markės elektromobilius diegiama pagalbinė vairavimo sistema „Autopilot“ neužkerta kelio nuo netinkamo sistemos naudojimo. 

„Tesla“ paskelbė atšaukianti daugiau nei 2 mln. automobilių po to, kai JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija nustatė, kad į šios markės elektromobilius diegiama pagalbinė vairavimo sistema „Autopilot“ neužkerta kelio nuo netinkamo sistemos naudojimo. 

REKLAMA

Šis atšaukimas – tai daugelį metų trukusio JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija tyrimo pasekmė, o ir vadovaujantis administracijos atstovų pareiškimais, „Tesla“ toliau bus stebima po padidinamuoju stiklu ir nuolatos stebės kaip bendrovė sugeba pašalinti įvardintus trūkumus. Teoriškai, didžiąją dalį problemų turėtų išspręsti programinės įrangos atnaujinimas, kuris „Tesla“ automobiliuose vykdomas nuotoliniu būdu, tačiau gali pasitaikyti atvejų, kuomet „Tesla“ automobilių savininkai gali būti pakviesti atvykti į artimiausias dirbtuves. 

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracijos atstovas teigė, jog tyrimo metu nustatyta, jog „Tesla“ įdiegtos priemonės užtikrinti saugų naudojimąsi „Autopilot“ sistema nėra pakankamos. Trumpai tariant – skirtingai nei kituose automobiliuose, kuriuose diegiamos adaptyvios eismo, atstumo ir greičio palaikymo sistemos, į „Tesla“ diegiama sistema ganėtinai atsainiai žiūri į vairuotojų sprendimą užsiimti kitomis veiklomis negu vairavimas. Vairuotojai dažnai perleidžia automobilio kontrolę „Autopilot“ sistemai, nepagalvodami apie šios sistemos netobulumus, tikėdami, jog dabar gali mėgautis autonominio automobilio privalumais. 

REKLAMA
REKLAMA

Tai jau yra antrasis „Tesla“ automobilių atšaukimas šiais metais, susijęs su autonominio vairavimo sistemomis, kurių veikimo ypatumai vis dažniau kelia abejonių JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugumo administracijos pareigūnams. 

REKLAMA

Administracijos tyrimo metu nustatyta, jog „Tesla“ automobiliai su įjungtomis „Autopilot“ sistemomis dalyvavo ne mažiau kaip 50 avarijų, kurios pasibaigė žmonių žūtimi.

Ištirti „Autopilot“ sistemos efektyvumą ir veikimą paskatino dar 2016 metais įvykusi avarija, kuomet „Autopilot“ valdomas automobilis įsirėžė į sunkvežimio puspriekabę. Tuo tarpu paskutinis įvykis buvo užfiksuotas šių metų kovą. 

Tuomet, automobilis su įjungta „Autopilot“ sistema nesugebėjo sumažinti greičio ir, policijos teigimu, važiuodamas maždaug 70 km/val. greičiu partrenkė iš mokyklinio autobuso išlipusį paauglį. 

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų