NASA kosminis Keplerio teleskopas atrado 11 naujų planetų sistemų, kuriose yra mažiausiai 26 egzoplanetos. Šis atradimas beveik dvigubai padidina šiuo teleskopu aptiktų už Saulės sistemos ribų esančių planetų skaičių.

„Iki Keplerio teleskopo misijos pradžios iš viso žinojome apie maždaug 500 egzoplanetų, o dabar, beveik po 2 metų stebėjimų, Keplerio teleskopu atrasta daugiau nei 60 planetų ir daugiau nei 2300 kandidačių į egzoplanetas, laukiančių atradimo patvirtinimo. Tai reiškia, kad mūsų galaktikoje yra labai daug įvairiausio dydžio planetų, skriejančių įvairiausiomis orbitomis“, – pareiškė Keplerio teleskopo programos mokslininkas Dougas Hudginsas, kurį cituoja „Space.com“.

NASA praneša, kad naujieji atrasti pasauliai yra labai įvairaus dydžio: mažiausios planetos skersmuo 1,5 karto didesnis už Žemės, didžiausios – didesnis už Jupiterio. 15 iš 26 planetų dydis yra tarp Žemės ir Neptūno. Nors visos atrastosios planetos skrieja aplink savo žvaigždes, prireiks papildomų tyrimų, kad būtų galima nustatyti, kurios iš jų yra akmeningos kaip Žemė, o kurios turi retą atmosferą kaip Neptūne, sakoma pranešime.

Taip pat skelbiama, kad visos 26 atrastos planetos skrieja arčiau savo žvaigždžių, nei Venera aplink Saulę. Tai reiškia, kad jų orbitinis periodas – laiko tarpas, kurio reikia vienam pilnam apsisukimui aplink žvaigždę – svyruoja nuo 6 iki 143 dienų.

Naujosios atrastos egzoplanetos padidina Keplerio teleskopu atrastų svetimų planetų skaičių iki 61. Dar 2 326 egzoplanetos laikomos kandidatėmis, jų egzistavimą mokslininkai turės patvirtinti atlikę papildomus tyrimus.

Šiame vaizdo siužete pasakojama apie svetimų pasaulių paiešką Keplerio kosminiu teleskopu.