REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vokiečių BILD animacijos pagalba atkūrė turistinės kapsulės nėrimo link „Titaniko“ nuolaužų katastrofos momentą. Sprendžiant iš anksčiau aptiktų povandeninio aparato „Titanas“ likučių, jo korpusas neatlaikė milžiniško vandens slėgio, – jį faktiškai sudraskė į gabalėlius per kelias akimirkas. Visi penki laivelyje buvę asmenys žuvo akimirksniu.

Vokiečių BILD animacijos pagalba atkūrė turistinės kapsulės nėrimo link „Titaniko“ nuolaužų katastrofos momentą. Sprendžiant iš anksčiau aptiktų povandeninio aparato „Titanas“ likučių, jo korpusas neatlaikė milžiniško vandens slėgio, – jį faktiškai sudraskė į gabalėlius per kelias akimirkas. Visi penki laivelyje buvę asmenys žuvo akimirksniu.

REKLAMA

Svarbūs nežinomi faktoriai šioje viso pasaulio dėmesį prikausčiusioje povandeninėje dramoje – kokiame tiksliai gylyje nutiko nelaimė ir dėl kokios priežasties.

Primename, bendrovei „OceanGate Expeditions“ priklausantis povandeninis aparatas „Titan“ birželio 18-ąją išsiruošė į 10 valandų kelionę vandenyno dugnan, į „Titaniko“ katastrofos vietą. 1912-aisiais susidūrusio su ledkalniu ir nuskendusio „Titaniko“ nuolaužos dūlo 3,8 kilometrų gylyje Atlanto vandenyno šiaurėje.

Ryšys su vos 6 metrų ilgio ir 5 keleivius galinčia talpinti povandenine kapsule nutrūko praėjus 1 val. 45 min. po panirimo į vandenį. Apie nelaimę visuomenė sužinojo tik kitą dieną, kuomet buvo paskelbta oficiali paieška.

REKLAMA
REKLAMA

Nusileisti į beveik 4 kilometrų gylį trunka apie 2 valandas, todėl manoma, kad keliautojai jau galėjo būti netoli savo tikslo.

Tai buvo ne pirma „OceanGate Expeditions“ organizuojama kelionė apžiūrėti „Titaniką“. Per du metus bendrovė saugiai ten nugabeno apie 80 žmonių, tačiau komercinė „Titano“ kelionė, už kurią kiekvienas iš dalyvių turėjo susimokėti po 250 tūkst. dolerių (apie 229 tūkst. eurų),  buvo tik trečioji.

REKLAMA

Implozija (angl. implosion, sprogimas į vidų, – red. past.) galėjo įvykti tuo metu, kai su povandenine kapsule dingo ryšys, mano ekspertai. Tai patvirtina ir JAV karinio laivyno radarai aptiko „anomaliją“ toje vandenyno vietoje. Nepaisant to, Kanados ir JAV valdžios atstovai nusprendė pradėti dingusiųjų keleivių paieškas, kurios truko 4 paras.

„Aš nemanau, kad žmonės gali įvertinti, kokios galios jėga išsiskiria implozijos procesos metu, – „ABC News“ pasakojo 1985-aisiais „Titaniko“ nuolaužas aptikęs Bobas Ballardas. – Ji tiesiog viską išsprogdina į skutelius“.

REKLAMA
REKLAMA

Adelaidės universiteto profesorius Ericas Fusilis pareiškė, kad bet koks įtrūkimas kapsulės korpuse reikštų faktiškai momentalų sprogimą. Jo teigimu, šis implozijos procesas būtų užtrukęs vos 40 milisekundžių. Keleiviai, tikėtina, net nespėjo suvokti, kas nutiko.

Viena iš pagrindinių šiuo metu ekspertų aptariamų versijų – „Titano“ anglies pluošto korpusas neatlaikė kelių dešimčių panirimų į vandenį ir kažkurioje vietoje atsirado įtrūkimas. „OceanGate Expeditions“ kapsulės kūrėjai didžiavosi savo „pigesne ir lengvesne“ korpuso versija iš anglies pluošto, kai dauguma povandeninių laivų yra konstruojami iš daug tvirtesnio titano.

 

Geriau būtų leidęsi į vandenyno gelmes su mano senu traktoriumi, - tikimybė išgyventi būtų išaugusi dešimteriopai, nes mano senasis "Belorus" as- dar nei karto nėra pavedęs...
4 km gylyje slėgis yra 400 bar arba 413 kg į kvadratinį centimetrą arba 4130000 kg į kvadratinį metrą.
Kad būtų įdomiau, 1,80 m ūgio žmogaus, kurio svoris 80 km kūno paviršiaus plotas yra apie 2 kvadratiniai metrai. Taigi, galime įsivaizduoti, kas lieka iš žmogaus, kurį suspaudžia 8.260.000 kg.
Jeigu jūros dugne yra koks 5 barų slegis kodėl nedaro tų laivų kad atlaikytų 15 barų slėgio ir tik tada be baimės būtų galima leisti gilyn į dugną. O ne su kokiais popieriniais laivais leistis kaip atsitiko šįkart.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų