Mokslininkai trečiadienį paskelbė atradę Žemės dydžio planetą, kuri sukasi aplink mūsų Saulei artimiausią žvaigždę ir atveria masinančią gyventi tinkamo pasaulio perspektyvą, tikintis, kad vieną dieną tą pasaulį galės ištirti mūsų robotai.

Minima planeta, Proksima b, yra „nuosaikioje“ zonoje, kurioje gali egzistuoti skystas vanduo – vienas svarbiausių gyvybės ingredientų.

Šios išvados, kurios yra paremtos per 16 metų surinktais duomenimis, buvo paskelbtos mokslo žurnale „Nature“.

„Mums pagaliau pavyko pademonstruoti, kad mažos masės planeta, tikriausiai – uolinga, sukasi aplink žvaigždę, artimiausią mūsų Saulės sistemai“, – sakė vienas tyrimo autorių Julienas Morinas, Monpeljė universiteto Pietų Prancūzijoje astrofizikas.

„Proksima b turbūt bus pirmoji egzoplaneta, kurią aplankys žmonių pagamintas zondas“, – sakė jis AFP.

Egzoplanetomis vadinamos visos planetos, esančios ne mūsų Saulės sistemoje.

Pagrindinis tyrimo autorius Guillemas Anglada-Escude, Londono karalienės Marijos universiteto astronomas, šį atradimą pavadino „kartą gyvenime pasitaikančia patirtimi“.

Dirbdama su Europos pietų observatorijos teleskopais dykumoje Čilės šiaurėje ir pasinaudodama vadinamuoju Dopplerio metodu, jo komanda aptiko Proksimą b ir aprašė jos savybes.

Anksčiau šiais metais profesionalai 60 dienų stebėjo gravitacinį poveikį jos žvaigždei – Kentauro Proksimai.

Reguliarūs žvaigždės spektro pokyčiai, pasikartojantys kas 11,2 dienos, padėjo išsiaiškinti, kad žvaigždė tai juda mūsų Saulės sistemos link, tai tolsta nuo jos, maždaug 5 km per val. – tingaus pasivaikščiojimo – greičiu.

Galiausiai mokslininkai išsiaiškino, kad žvaigždę taip veikia planeta.