REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Alytus tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kuris degindamas atliekas ne tik šildys namus, bet ir prigamins energijos elektra varomiems miesto autobusams. Taip miestas planuoja išleisti tris kartus mažiau pinigų autobusų degalams. Per penkerius metus Lietuvoje turėtų nelikti dyzelinu varomų maršrutinių autobusų, tik ar taip šalis netaps senų autobusų sąvartynu?

Alytus tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kuris degindamas atliekas ne tik šildys namus, bet ir prigamins energijos elektra varomiems miesto autobusams. Taip miestas planuoja išleisti tris kartus mažiau pinigų autobusų degalams. Per penkerius metus Lietuvoje turėtų nelikti dyzelinu varomų maršrutinių autobusų, tik ar taip šalis netaps senų autobusų sąvartynu?

REKLAMA

Alytaus šilumos tinklų katilinėse esantis biokuras nuo šiol ne tik apšildys alytiškių namus, bet ir prigamins elektros autobusams. Miestas nusipirko daugiau elektra varomų maršrutinių autobusų ir jie bus kraunami šilumos tinklų teritorijoje įrengtose stotelėse.

Pigesnė alternatyva

Dabar Alytus turi 7 elektra varomus autobusus, dar 25 yra dyzeliniai. Jie irgi per artimiausius metus bus keičiami į netaršius ir kraunami šilumininkų valdose.

REKLAMA
REKLAMA

„Kadangi miestas, didžiąją dalimi, yra šildomas biokuro katilu, kuris gamina daugiau nei 4 megavatus elektros energijos. Tai mes, norėdami apeiti tuos elektros perpardavėjus, tiesiai nuo biokuro katilo generatoriaus pasijungėme į elektros stoteles ir krausime be perdavimo mokesčio“, – teigė miesto meras Nerijus Cesiulis.

REKLAMA

Dauguma šalies savivaldybių, įsigijusios elektrinius autobusus, energiją perka iš tiekėjų. Alytus skaičiuoja, kad gaudami elektrą tiesiai šilumos tinklų, išleis tris kartus mažiau pinigų, nei kad dabar kainuoja pirkti dyzeliną.

Prieš ketverius metus Alytus nutraukė sutartį su „Litesko“ ir šilumos tinklai priklauso savivaldybei. Degindami biokurą šilumininkai pagamina perteklinės energijos, kurią parduodavo elektros tiekėjų bendrovėms.

„Tai reiškia, kad vasarą arba naktimis mes elektrą parduodavome už labai mažą rinkos kainą, netgi į minusą, tai turėdami savo transportą krausime labai pigią elektros energiją“, – pridėjo N. Cesiulis. 

REKLAMA
REKLAMA

Šilumininkai: biokuro užteks

Šilumininkai sako, kad, kai miestas pakeis visus maršrutinius autobusus iš dyzelinu varomų į elektrinius, energijos neturėtų pritrūkti. Iš viso elektros jie turės pagaminti 32 autobusams. Jie bus kraunami naktimis.

„Priklausomai nuo baterijos dydžio, bet taip kažkur iki 8 valandų. – Biokuro nepritrūksite? – Manau, kad ne. Kaina yra labai gera biokuro, tada ir energijos savikaina yra mažesnė“, – paaiškino Alytaus šilumos tinklų direktorius Mindaugas Neverdauskas.

Alytiškiai kol kas įvairiai vertina naują miesto transportą: sako, svarbu, kad laiku atvažiuotų.

„Kad oras švaresnis būtų, ekologiški daugiau“, – sakė alytiškis.

„Šiaip maloniai, nėra garso visai, patenkintas“, – kalbėjo Alytaus gyventojas. 

Susisiekimo ministerija skelbia, kad iki 2029 metų visas Lietuvos viešasis transportas bus varomas tik alternatyviais degalais. Tai yra elektra arba vandeniliu. Kur verslininkai ir savivaldybės dės dyzelinius autobusus ir ar miestai netaps senų autobusų sąvartynais?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nežino, ką darys su senais

Alytus dar nežino, kaip ir kur panaudos atgyvenusį transportą, kai atnaujins visą autobusų parką.

„Tiek dyzelinu, tiek elektra varomi autobusai dirbs drauge, kadangi transportas yra tvarus, ekonomiškas, tai šitie autobusai bus naudojami maksimaliai, o dyzelinu varomiems autobusams leisime patingėti“, – dėstė „Kautros“ rinkodaros vadovas Gintautas Pakusas.

Susisiekimo ministerija sako, kad savivaldybės ar verslas gali patys spręsti, ką daryti su senais autobusais.

„Konkrečiai yra numatyta virš 2 milijonų autobusų perdarymui – iš taršių į netaršius. Kitaip sakant, dyzelinį perdaryti į elektra varomą autobusą. Seni, taršūs autobusai gali būti utilizuoti, jie taip pat gali būti parduodami į trečiąsias šalis. Na, ir, žinoma, gali būti dovanojami Ukrainai“, – sprendimus siūlė ministerijos atstovė Aistė Gasiūnienė.

Ministerijos duomenimis, šiuo metu Lietuvoje yra užregistruoti maždaug 8 tūkst. autobusų, iš jų 11 proc. yra varomi alternatyviais degalais.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

Mere, kad tuos autobusiukus jau tvarko, nes jie nauji genda, mes tikrai žinom ir net kur, ten tvarko ir jūsų mašinas už mūsų lėšas. Ir kai ateis laikas mes viską parodysim su visais įrašais
Iš Alytaus mero - nieko gero. Jis kaip Alytiškių atlieka.
Alytus virsta sabakstynu pakelese nesugreboti lapai jau 3 metai kai niekas negreboja ir neveza siuksliu is pakeliu o cia tipo nauda tik neaisku kam ir kur kai vejas nesioja po miesta ir visiems dzin
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų