• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prancūzų gamintojas Renault 1972 m. į pasaulį paleido savo kūrinį - modelį R5. Nekuklu būtu pasakyti, kad šis automobilis paliko ryškią žymę automobilizmo istorijoje. Ir kaip nepaliks, kai beveik 5,5 mln. vairuotojų pasaulyje tarė - "Man patinka!" ir jį įsigijo. Kad šis automobilis patiktų daugeliui, gamintojas pasistengė vystydamas įvairas jo versijas. Būtent apie jas ir pakalbėsime šiame straipsnyje.

Pradžia


R5 I karta




Renault 5 (pirmos kartos)
Pirmoji Renault “5”, arba kitaip “R5” karta debiutavo 1972 metų sausio mėnesį, kaip pirmasis Renault supermini klasės automobilis ir buvo tiesioginis Fiat 127 konkurentas. Automobilio mechaninės dalies pagrindas buvo Renault 4 modelis, varikliai panaudoti iš Renault 4, 8 ir 16 modelių. R5 buvo vienas iš pirmųjų automobilių, kuriuose pradėti montuoti plastikiniai bamperiai- vėliau tai tapo automobilių pramonės standartu. Amerikos rinkoje šis automobiliukas debiutavo 1976 metais subkompatinių automobilių klasėje ir buvo pavadintas “Le Car”. Šioje rinkoje pagrindiniai konkurentai buvo Honda Civic ir Volswagen Rabbit. Pirmosios kartos gamyba nutraukta 1985 metais, tačiau, pagal licenziją, Irano “Pars Khodro” gamykloje, šie automobiliai gaminti iki pat 2002 metų.

R5 II karta



Renault 5 (antros kartos)
Antroji R5 antroji karta pradėta gaminti 1985 metais. Automobilio kėbulas ir važiuoklė buvo visiškai nauji, sukurti panaudojant Renault 9, 11 modelių platformą. Panaudojant šios kartos Renault 5 automobilį kaip pagrindą, buvo gaminamas furgonas Renault Express, dar žinomas kaip Renault Extra (JK) ir Renault Rapid (pagrinde vokiškai kalbančiose šalyse). Antrosios kartos R5 gamyba baigėsi 1996 metais.

Express




Renault Express

Karštosios ir retos versijos


Renault “5 Alpine” arba Renault “5 Gordini” (JK) pradėtas gaminti 1976 metais, aplenkiant kultinį VW Golf GTi metais. Automobilis buvo varomas 1,4 litro atmosferiniu varikliu išvystančiu 93 AG – tai dvigubai daugiau nei standartinis 1,1 litro R5 variklis. Mažas svoris (850 kg) ir nemažas galingumas leido iki 100km/h įsibėgėti per 9,8 s ir pasiekti maksimalų 168,5 km/h greitį. Gamyba nutraukta 1982 metais.
1982 metais Renault siekdama atsakyti į Vw “Golf Gti” keliama konkurenciją išleido “R5 Alpine Turbo” (“Gordini Turbo” Jungtinėje Karalystėje). Šį kartą automobilis buvo apginkluotas visų 4 ratų diskiniais stabdžiais ir 1,4 litro darbinio tūrio varikliu su turbina, išvystančiu 110 AG ir 147 Nm sukimo momentą. Tai R5 leido iki 100km/h įsibėgėti per 8,8 s ir pasiekti maksimalų 179,9 km/h greitį. Šio modelio gamyba nutraukta 1984 metais.

Gord turbo




Renault 5 Gordini Turbo
Praėjus vos metams po ankstesniojo modelio gamybos nutraukimo buvo pradėtas gaminti antrosios kartos Renault “5 GT Turbo” modelis, kitaip dar vadinamas “R5 GTT”. Šį kartą automobilis buvo varomas taip pat 1,4 litro turbiniu varikliu, tačiau išvystančiu kiek daugiau galios – 115 AG ir 164 Nm sukimo momentą. Tai 820 kg sveriančiam automobiliui leido puikuotis 7,1s įsibėgėjimu iki 100 km/h ir 198 km/h maksimaliu greičiu.

Phase I




Renault 5 GT Turbo (iki atnaujinimo)
1987 metais šiam modeliui atlikti atnaujinimai: pakeisti bamperiai, ratų arkų forma, taip pat atnaujintame modelyje buvo montuojama patobulinta uždegimo sistema, kuri leido varikliui išvystyti 500 apsukų daugiau nei senesniajame modelyje. Taipogi modifikuota turbinos aušinimo sistema. Visi šie pakeitimai leido varikliui pasiekti 118 Ag ir 167 Nnm sukimo momentą, tačiau 100km/h šiam “R5 GTT” pasiekti prireikė 0,4 s daugiau nei senajam modeliui, tai yra - 7,5 s. Maksimalus automobilio pasiekiamas greitis 204 km/h. 1991 m. šio modelio gamyba nutraukta, o jį pakeitė naujasis Renault “Clio 16v”

Ph II



Renault 5 GT Turbo (po atnaujinimo)
Pati karščiausia Renault 5 versija vadinosi “Turbo” arba “Maxi Turbo” ir buvo gaminama 1980-1984 metais. “R5 Turbo” ir “R5 Maxi Turbo” tiek technine dalimi, tiek išore labai skyrėsi nuo kitų “R5” modelių. Šie modeliai turėjo “pūstas” ratų arkas, oro paėmimo angas galiniuose sparnuose, platesnę tarpvėžę, galingesnį variklį sumontuotą viduryje bei galinius varomuosius ratus. Jo 1,4 litro darbinio tūrio variklis išvystydavo nuo 150 AG, “Turbo” modelyje iki 350 AG ar dar daugiau “Maxi turbo” versijoje. Pagrinde šis modelis buvo skirtas ralio lenktynėms, tačiau buvo parduodamas ir kaip kasdieniam naudojimui tinkama transporto priemonė. Vairuojamas Jean Ragnotti šis automobilis jau pirmajame savo ralyje (“Monte Carlo”) užėmė pirmą vietą. Net pasirodžius 4 varomųjų ratų ralio automobiliams, ši, tik galu varoma, kišeninė raketa dar kurį laiką išliko greičiausia asfalto dangą turinčiuose greičio ruožuose.

Renault5turbo



Renault 5 Turbo
1989 metais Belgų kompanija “EBS” pagamino 1400 Renault “5” kabrioletų, kurių pagrindas buvo antros kartos atnaujinti Renault “5” automobiliai. Didžioji dalis šios serijos modeliu turėjo kairėje pusėje sumontuotą vairą, o 14 iš jų pagrindas buvo Renault “5 GT Turbo” modelis.

Cabrio



Renault 5 GT turbo cabrio

Karštieji Renault 5 šiais laikais


Šiais laikais šie automobiliai (nesvarbu kuri versija), yra labai geidžiami ir mėgiami dėl lengvo modifikavimo, savito stiliaus. Tačiau net 20 metų ir senesni automobiliai išlaiko savo kainas pakankamai aukštas, ypač “R5 Turbo” ir “R5 Maxi Turbo” versijos. Pastaruju kainos siekia nuo 30 000Lt už prastos būklės ir nuo 60 000Lt už puikios buklės egzemplioriu. Pirmosios kartos karštajį hečbeką galite įsigyti nuo 1 000-2 000Lt už restauracijos reikalaujanti modelį ir nuo 15 000Lt už puikios buklės automobilį. Antrosios kartos turbininiai “R5” kainuoja kiek pigiau, tačiau net už tokį teks pakloti nuo 800-1500Lt už prastos buklės ir nuo 12 000Lt už idealaus techninio stovio automobilį.

Maxi



Renault 5 Maxi Turbo
Šiuo metu tarp entuziastų vis populiarėja paprastų “R5” variklių keitimas kitais, gerokai galingesniais. Populiariausi pasirinkimai: Volvo 1,7 l. turbininis variklis (108-120 AG), Renault 1,8l 16V (F7P) variklis (~140AG), Renault 2,0l 16v (F7R) variklis (~150AG) ir net 2,0l 16v (F4R) variklis (140-200AG).

16v Swap



Renault 5 su įmontuotu 1,8l 16v (F7P) varikliu
Autorius: Laurynas Kalašaitis

Prancūzų gamintojas Renault 1972 m. į pasaulį paleido savo kūrinį - modelį R5. Nekuklu būtu pasakyti, kad šis automobilis paliko ryškią žymę automobilizmo istorijoje. Ir kaip nepaliks, kai beveik 5,5 mln. vairuotojų pasaulyje tarė - "Man patinka!" ir jį įsigijo. Kad šis automobilis patiktų daugeliui, gamintojas pasistengė vystydamas įvairas jo versijas. Būtent apie jas ir pakalbėsime šiame straipsnyje.

Pradžia


R5 I karta




Renault 5 (pirmos kartos)
Pirmoji Renault “5”, arba kitaip “R5” karta debiutavo 1972 metų sausio mėnesį, kaip pirmasis Renault supermini klasės automobilis ir buvo tiesioginis Fiat 127 konkurentas. Automobilio mechaninės dalies pagrindas buvo Renault 4 modelis, varikliai panaudoti iš Renault 4, 8 ir 16 modelių. R5 buvo vienas iš pirmųjų automobilių, kuriuose pradėti montuoti plastikiniai bamperiai- vėliau tai tapo automobilių pramonės standartu. Amerikos rinkoje šis automobiliukas debiutavo 1976 metais subkompatinių automobilių klasėje ir buvo pavadintas “Le Car”. Šioje rinkoje pagrindiniai konkurentai buvo Honda Civic ir Volswagen Rabbit. Pirmosios kartos gamyba nutraukta 1985 metais, tačiau, pagal licenziją, Irano “Pars Khodro” gamykloje, šie automobiliai gaminti iki pat 2002 metų.

R5 II karta



Renault 5 (antros kartos)
Antroji R5 antroji karta pradėta gaminti 1985 metais. Automobilio kėbulas ir važiuoklė buvo visiškai nauji, sukurti panaudojant Renault 9, 11 modelių platformą. Panaudojant šios kartos Renault 5 automobilį kaip pagrindą, buvo gaminamas furgonas Renault Express, dar žinomas kaip Renault Extra (JK) ir Renault Rapid (pagrinde vokiškai kalbančiose šalyse). Antrosios kartos R5 gamyba baigėsi 1996 metais.

Express




Renault Express

Karštosios ir retos versijos


Renault “5 Alpine” arba Renault “5 Gordini” (JK) pradėtas gaminti 1976 metais, aplenkiant kultinį VW Golf GTi metais. Automobilis buvo varomas 1,4 litro atmosferiniu varikliu išvystančiu 93 AG – tai dvigubai daugiau nei standartinis 1,1 litro R5 variklis. Mažas svoris (850 kg) ir nemažas galingumas leido iki 100km/h įsibėgėti per 9,8 s ir pasiekti maksimalų 168,5 km/h greitį. Gamyba nutraukta 1982 metais.
1982 metais Renault siekdama atsakyti į Vw “Golf Gti” keliama konkurenciją išleido “R5 Alpine Turbo” (“Gordini Turbo” Jungtinėje Karalystėje). Šį kartą automobilis buvo apginkluotas visų 4 ratų diskiniais stabdžiais ir 1,4 litro darbinio tūrio varikliu su turbina, išvystančiu 110 AG ir 147 Nm sukimo momentą. Tai R5 leido iki 100km/h įsibėgėti per 8,8 s ir pasiekti maksimalų 179,9 km/h greitį. Šio modelio gamyba nutraukta 1984 metais.

Gord turbo




Renault 5 Gordini Turbo
Praėjus vos metams po ankstesniojo modelio gamybos nutraukimo buvo pradėtas gaminti antrosios kartos Renault “5 GT Turbo” modelis, kitaip dar vadinamas “R5 GTT”. Šį kartą automobilis buvo varomas taip pat 1,4 litro turbiniu varikliu, tačiau išvystančiu kiek daugiau galios – 115 AG ir 164 Nm sukimo momentą. Tai 820 kg sveriančiam automobiliui leido puikuotis 7,1s įsibėgėjimu iki 100 km/h ir 198 km/h maksimaliu greičiu.

Phase I




Renault 5 GT Turbo (iki atnaujinimo)
1987 metais šiam modeliui atlikti atnaujinimai: pakeisti bamperiai, ratų arkų forma, taip pat atnaujintame modelyje buvo montuojama patobulinta uždegimo sistema, kuri leido varikliui išvystyti 500 apsukų daugiau nei senesniajame modelyje. Taipogi modifikuota turbinos aušinimo sistema. Visi šie pakeitimai leido varikliui pasiekti 118 Ag ir 167 Nnm sukimo momentą, tačiau 100km/h šiam “R5 GTT” pasiekti prireikė 0,4 s daugiau nei senajam modeliui, tai yra - 7,5 s. Maksimalus automobilio pasiekiamas greitis 204 km/h. 1991 m. šio modelio gamyba nutraukta, o jį pakeitė naujasis Renault “Clio 16v”

Ph II



Renault 5 GT Turbo (po atnaujinimo)
Pati karščiausia Renault 5 versija vadinosi “Turbo” arba “Maxi Turbo” ir buvo gaminama 1980-1984 metais. “R5 Turbo” ir “R5 Maxi Turbo” tiek technine dalimi, tiek išore labai skyrėsi nuo kitų “R5” modelių. Šie modeliai turėjo “pūstas” ratų arkas, oro paėmimo angas galiniuose sparnuose, platesnę tarpvėžę, galingesnį variklį sumontuotą viduryje bei galinius varomuosius ratus. Jo 1,4 litro darbinio tūrio variklis išvystydavo nuo 150 AG, “Turbo” modelyje iki 350 AG ar dar daugiau “Maxi turbo” versijoje. Pagrinde šis modelis buvo skirtas ralio lenktynėms, tačiau buvo parduodamas ir kaip kasdieniam naudojimui tinkama transporto priemonė. Vairuojamas Jean Ragnotti šis automobilis jau pirmajame savo ralyje (“Monte Carlo”) užėmė pirmą vietą. Net pasirodžius 4 varomųjų ratų ralio automobiliams, ši, tik galu varoma, kišeninė raketa dar kurį laiką išliko greičiausia asfalto dangą turinčiuose greičio ruožuose.

Renault5turbo



Renault 5 Turbo
1989 metais Belgų kompanija “EBS” pagamino 1400 Renault “5” kabrioletų, kurių pagrindas buvo antros kartos atnaujinti Renault “5” automobiliai. Didžioji dalis šios serijos modeliu turėjo kairėje pusėje sumontuotą vairą, o 14 iš jų pagrindas buvo Renault “5 GT Turbo” modelis.

Cabrio



Renault 5 GT turbo cabrio

Karštieji Renault 5 šiais laikais


Šiais laikais šie automobiliai (nesvarbu kuri versija), yra labai geidžiami ir mėgiami dėl lengvo modifikavimo, savito stiliaus. Tačiau net 20 metų ir senesni automobiliai išlaiko savo kainas pakankamai aukštas, ypač “R5 Turbo” ir “R5 Maxi Turbo” versijos. Pastaruju kainos siekia nuo 30 000Lt už prastos būklės ir nuo 60 000Lt už puikios buklės egzemplioriu. Pirmosios kartos karštajį hečbeką galite įsigyti nuo 1 000-2 000Lt už restauracijos reikalaujanti modelį ir nuo 15 000Lt už puikios buklės automobilį. Antrosios kartos turbininiai “R5” kainuoja kiek pigiau, tačiau net už tokį teks pakloti nuo 800-1500Lt už prastos buklės ir nuo 12 000Lt už idealaus techninio stovio automobilį.

Maxi



Renault 5 Maxi Turbo
Šiuo metu tarp entuziastų vis populiarėja paprastų “R5” variklių keitimas kitais, gerokai galingesniais. Populiariausi pasirinkimai: Volvo 1,7 l. turbininis variklis (108-120 AG), Renault 1,8l 16V (F7P) variklis (~140AG), Renault 2,0l 16v (F7R) variklis (~150AG) ir net 2,0l 16v (F4R) variklis (140-200AG).

16v Swap



Renault 5 su įmontuotu 1,8l 16v (F7P) varikliu
Autorius: Laurynas Kalašaitis

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų