REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kultinio automobilio statusą turinti „993“ kartos „Porsche 911“ modelių karta šįmet minti 30-ies metų jubiliejų. 1993 metais pristatytas kupė buvo svarbus ne tik dėl reikšmingų technologinių naujovių, bet ir dėl vienos ypatybės, kurios pasiilgsta „Porsche“ purizmo šalininkai.

Kultinio automobilio statusą turinti „993“ kartos „Porsche 911“ modelių karta šįmet minti 30-ies metų jubiliejų. 1993 metais pristatytas kupė buvo svarbus ne tik dėl reikšmingų technologinių naujovių, bet ir dėl vienos ypatybės, kurios pasiilgsta „Porsche“ purizmo šalininkai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„993“ kartos modelis buvo paskutinis „911“ šeimos atstovas, turėjęs oru aušinamu variklius. Nors modernių automobilių amžiuje tokia savybė būtų vertinama kritiškai, tačiau vargu ar tai trukdytų „911“ gerbėjus, kurie nuolatos dievindavo tyrą vokiško kupė charakterį.

REKLAMA

Vertinant vien automobilio stilistinę pusę, „993“ neatrodo it būtų padėjusi pakloti pamatus radikaliems dizaino sprendimams. Nors „Porsche“ sakė, jog tai visiškai naujos kartos modelis, „993“ su savo pirmtaku dalijosi ne viena identiška dalimi. Iš tiesų, „Porsche“ teigia, jog „964“ ir „993“ turi 20 proc. identiškų detalių.

Nepaisant glaudžių sąsajų su „964“, jį pakeitęs įpėdinis buvo gerokai aptakesnis ir aerodinamiškesnis. Tikėtina, jog už šį pokytį labiausiai reikėtų dėkoti iš Jungtinės Karalystės kilusiam dizaineriui Tony Hatteriui, kuris siekė „911“ atvesti į modernių automobilių gretas, tačiau tuo pačiu nepaaukojant kultinių „911“ bruožų.

REKLAMA
REKLAMA

Jeigu „993“ išvaizda labiau priminė švelnią evoliuciją, tai techninė automobilio dalis sulaukė žymiai daugiau pokyčių. Pavyzdžiui, „993“ buvo pirmasis „Porsche“ modelis naudojęs visiškai naują galinę daugiasvirtę ašį, pagamintą iš aliuminio. Šis naujoviškas sprendimas, „Porsche“ specialistų įsitikinimu, suteikė „993“ modeliui sklandumo važiuojant nelygiais paviršiais bei sušvelnino „911“ modeliui būdingą per didelį pasukamumą („Oversteer“).

„993“ taip pat buvo pirmasis „Porsche 911“ šeimos atstovas, standartinėje įrangoje turėjęs 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Toks pokytis „Porsche“ automobiliui buvo ganėtinai reikšmingas, nes iki tol buvo plačiai naudojamos alternatyvos su 4 ar 5 pavaromis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įprastai manoma, jog papildoma pavara padėjo sumažinti „911“ apetitą degalams greitkelyje ir CO2 emisijas, tačiau „Porsche“ inžinieriai neslepia, jog 6 pavara labiausiai pasitarnavo automobilio dinaminėms savybėms.

„Porsche“ kurdama „993“ kartos modelį taip pat suprato, jog išvaizdus kupė (arba kabrioletas) domina ne tik alyvos ir benzino kokteilį gurkšnojančius benzingalvius. „964“ pardavimų statistika parodė, jog automobilį pradėjus siūlyti su automatine pavarų dėže, į „Porsche“ saloną vis dažniau užsukdavo patogumą ir „911“ išvaizdą vertinantys pirkėjai, kurie nenori kalbėti apie pavarų perdavimo skaičius ar riboto praslydimo diferencialo alyvą.

REKLAMA

Būtent dėl šios priežasties „993“ vėl buvo siūlomas su pažangesne automatine pavarų dėže, bei galimybe pasirinkti vieną iš dviejų pavaros sistemų: galinių arba visų varančiųjų.

Kaip ir šiandien, „993“ modelių hierarchija buvo kone identiška. Pigiausia modelio versija buvo žymima „Carrera“ vardu, kuri turėjo 3,6 litro benzininį variklį, mechaninę pavarų dėžę ir galinių varančiųjų ratų pavarą. Pastaroji iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 5,6 sekundės ir pasiekdavo 270 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA

Natūralu, jog sulig kiekviena brangesne versija gerėjo automobilio valdymo savybės, dinamika ir kiti parametrai. Ilgainiui „993“ modelių gamoje atsirado „Carrera S“, „Carrera 4S“, „Turbo“, Turbo S“, „GT2“ ir „Speedster“ versijos.

Vos ketverius metus serijinėje gamyboje išbuvusi „993“ sulaukė nemažai užsakymų iš viso pasaulio. Remiantis „Porsche“ duomenimis, bendrovė pagamino 68 029 „993“ kartos modelio vienetų.

1997 metais „993“ pakeitė įvairiapusiškų įvertinimų sulaukusi „996“ modelio karta. Anuomet „Porsche“ puristus supykdė ne tik automobilio dizainas, bet ir naujos kartos varikliai, kurie buvo aušinami skysčiu, o ne oru.

Nors modernesnė versija buvo techniškai ir dinamiškai pažangesnė, entuziastų tarpe „993“ iki šiol įvardijama kaip viena geriausių „Porsche 911“ šeimos atstovių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų