• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas svarbiausių raktų į pergalę – efektyvi ir savalaikė logistikos sistema, sugebanti į mūšio lauką pristatyti reikiamą kiekį šaudmenų, maisto, karių ir kitų resursų. Šia kryptimi JAV kariškiai yra padirbėję labai nemažai – jų gamybos karinis visureigis „Humvee“ tapo pasauliniu etalonu. Tad nekeista, jog inžinieriai panoro pakartoti sėkmingą projektą, tik dabar jį padarant dar universalesnį.

REKLAMA
REKLAMA

Karinis visureigis „Humvee“ (jo trumpinys kilo iš  pavadinimo High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle – didelio mobilumo daugiafunkcė ratinė transporto priemonė, nors dažniausiai jis vadinamas tiesiog „Hummer“) jau kuris laikas yra neatsiejama JAV armijos dalis. Visureigis labai plačiai taikomas atsargų ir kareivių transportavimui – net ir aktyvių karo veiksmų zonose.

REKLAMA

Nenuostabu, jog kompanija „Frontline Aerospace“ nusprendė pakartoti „Humvee“ sėkmę, tačiau šike tiek kitaip – naujoji „visureigio“ modifikacija sugebės skraidyti. Tad iš principo tai bus visiškai naujas gaminys, pavadintas V-START, tačiau savo išvaizda, o svarbiausia – atsparumu ir paskirtimi – bus labai panašus į ratuotą pirmtaką.

REKLAMA
REKLAMA



Gamintojų skaičiavimais viena tokia skraidyklė kainuos apie 4 milijonus dolerių

Kompanija jau pagamino V-START prototipą, o pirmasis „darbinis“ modelis testavimui žadamas pateikti 2010 metais. Viena iš įdomiausių naujojo aparato ypatybių yra ta, jog jis bus nepilotuojamas. 6,5 metro ilgio ir 5 metrų pločio skraidyklė sugebės pakilti į 4,6 km aukštį ir išvystyti 530 km/h kreiserinį greitį. Vienu reisu bus galima skraidyti santykinai nedidelės masės krovinį – iki 180 kg, tačiau darbinis nuotolis, kurį aparatas galės sėkmingai įveikti sieks 1000 km. Svarbiausia, jog sistema bus pakankamai nesudėtinga ir kas svarbiausia, nereikalaus daug dėmesio eksploatacijos metu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žiūrint iš techninės pusės, V-START bus greičiau ne „Hummer“, o sraigtasparnio giminaitis. Tai vertikalaus kilimo skraidyklė, kurią į aukštį kels viduryje esantis pagrindinis sraigtas, o horizontalų judėjimą užtikrins galinėje dalyje esantis varantysis sraigtas. Plačiau apie jo konstrukciją galite pasiskaityti oficialiame projekto tinklalapyje.

„Frontline Aerospace“ vadovas Ryanas Woodas papasakojo V-START viziją. Kareivis, įstrigęs pavojingoje ir „karštoje“ vietoje, išsitraukia nešiojamąjį kompiuterį ir suveda pageidaujamų atsargų sąrašą, kuris nusiunčiamas į bazę. Bazėje esantys kariai reikiamas atsargas sukrauna į „skraidantį „Hummer““ – pastarasis savarankiškai pakyla į orą ir keliauja link pagalbos prašančio kareivio. Svarbiausias dalykas, kurį pabrėžia kompanijos vadovas, yra tai, jog tokiu atveju logistika tampa atsieta nuo kareivių – į pavojingą tašką nebūtina siųsti nereikalingų žmonių, kurie rizikuotų savo gyvybėmis. Tad naujoji logistika išsiverstų su mažesniais žmogiškaisiais resursais. Tačiau lieka atviras klausimas, kaip reikės V-START skraidykles apginti nuo priešiškos ugnies arba oro atakų. Tačiau tai jau kariškių reikalas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų