Dėl sparčiai augančio keleivių į lėktuvą įsinešamų elektroninių prietaisų skaičiaus, gali padaugėti lėktuvų katastrofų.
Nepaisant įgulos įspėjimų išjungti bet kokius elektroninius prietaisus (mobiliuosius telefonus, nešiojamus kompiuterius) skrydžio lėktuvu metu, dauguma keliaujančių žmonių tokius reikalavimus ignoruoja.
Dauguma tokių prietaisų išskiria elektromagnetinių bangų signalą, kuris trikdo lėktuvo elektroninę sistemą.
Keleivių elektroninių įtaisų naudojimą tyręs inžinierius Billas Straussas tvirtina, kad dabartinė situacija kelia susirūpinimą.
Dienraščiui „New York Times“ inžinierius teigia: „Lėktuvas yra sudarytas pagal tam tikrą specifiką, ir niekas kiekvieną kartą netikrina, ar ta struktūra vis dar taip pat puikiai veikia.“
„Yra tokių pašalinių dalykų, kaip mobiliojo telefono baterijos, kurios dažnai yra mėtomos ir sugadinamos, vienkartinio naudojimo elementai, kurie yra naudojami daugiau nei reikėtų. Ir štai dėl tokių pašalinių elementų, jautri trikdžiams aviacijos elektronikos įranga yra pažeidžiama. Jei lėktuve vienu metu atsirastų daug tokių elementų, visi kartu jie sukeltų lėktuvo katastrofą“, – teigia B. Straussas.
Mobiliųjų telefonų daroma žala lėktuvo elektroninei sistemai buvo įvardyta kaip pagrindinė 2003 metais įvykusios lėktuvo katastrofos Christchurcho mieste Naujojoje Zelandijoje priežastis.
Naujojoje Zelandijoje įvykusią nelaimę tyrę pareigūnai savo galutinėje išvadoje paskelbė, kad lėktuvo pilotas skrydžio metu su savimi turėjo mobilųjį telefoną, kuris paveikė lėktuvo navigacinę sistemą.
Didžiosios Britanijos civilinės aviacijos ekspertai nustatė, kad iš mobiliųjų telefonų sklindantys elektroniniai trukdžiai gali paveikti stebėjimo prietaisų veiklą bei sukelti triukšmą pilotų radijo ryšyje.