Galaktika atsidūrė „kanibalės“ kelyje: ilgainiui mus tiesiog praris

Galaktikai, kurioje mes gyvename ir kuri vadinasi Paukščių Taku, kilo anksčiau nežinota grėsmė. Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad mes atsidūrėme didelės Andromedos galaktikos kelyje. Pastaroji jau yra „prarijusi“ kelias mažesnes galaktikas, skelbia mokslininkai.

Andromedos galaktika (nuotr. SCANPIX)

Australijos nacionalinio universiteto mokslininkas Dougalas Mackey’us, vienas iš šio tyrimo vadovų, pažymėjo, kad Andromedos galaktika „kanibalizmu“ gali užsiimti jau labai seniai: „Tarptautinė tyrėjų grupė taip pat aptiko labai silpnus mažųjų galaktikų, kurias Andromeda prarijo anksčiau, pėdsakus. Tikėtina, labai labai seniai. 10 mlrd. metų, kuomet ji tik pradėjo formuotis“.

Tačiau panikuoti neverta – Andromeda mūsų galaktiką galėtų praryti ne anksčiau nei po 4,5 mlrd. metų.

Andromedos galaktika

Paukščių Takas atsidurs Andromedos kelyje apytikriai po keturių milijardų metų. Žinojimas, su kokiu monstru teks susidurti mūsų galaktikai, leidžia išsiaiškinti galutinį Paukščių Tako likimą“, – „New Science“ cituojamas mokslininkas.

D. Mackey’aus manymu, Andromedos dydis ir daug sudėtingesnė struktūra rodo, kad ji sunaikino daugiau ir, tikėtina, didesnių galaktikų.

Tyrimo metu mokslininkams pavyko patikti buvusių galaktikų, kurias per milijardus metų įtraukė į save Andromeda, pėdsakus. Astronomai taip pat tikisi, kad šis atradimas padės mums daugiau sužinoti apie mūsų pačių galaktiką, kaip ji toliau evoliucionuos.

„Viena iš didžiausių mūsų, astronomų, motyvacijų yra suvokti mūsų vietą Visatoje. Vienas būdų, kaip sužinoti apie mūsų galaktiką, yra tyrinėti panašias į ją, ir pabandyti išsiaiškinti, kaip tokios sistemos susiformavo ir išsivystė“, – „The Independent“ cituojamas D. Mackey’us.

tv3.lt anksčiau rašė apie išsilaipinimo Mėnulyje pagrindinius atsakymus į žmonių klausimus, kurie vis dar kažkam kyla.

Rašyti komentarą...
A
Aišku
2019-10-11 22:23:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
Dabar tai garantuotai įpis nekilnojamo turto mokestį.
0