REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ugdymo programos atnaujintos, tačiau mokytojai neturi net naujų vadovėlių. Pedagogai griebiasi už galvų, kaip nuo rugsėjo reikės mokyti vaikus, nes Švietimo, mokslo ir sporto ministerija sako, kad vadovėlių gali nebūti ir dar keletą metų. Kol kas nežinia ir ko bus reikalaujama vėliau mokinius egzaminuojant.

Ugdymo programos atnaujintos, tačiau mokytojai neturi net naujų vadovėlių. Pedagogai griebiasi už galvų, kaip nuo rugsėjo reikės mokyti vaikus, nes Švietimo, mokslo ir sporto ministerija sako, kad vadovėlių gali nebūti ir dar keletą metų. Kol kas nežinia ir ko bus reikalaujama vėliau mokinius egzaminuojant.

REKLAMA

Apie situaciją TV3 žinių „Dienos komentare“ kalbėjo aukščiausius rezultatus pasiekiančio Vilniaus licėjaus direktorius Saulius Jurkevičius.

Kokia situacija pas jus? Kaip jūs mokote?

Pirmiausia, mes bandome susipažinti su atnaujintomis programomis. Iki rugsėjo 1 dienos mokytojai turėtų pasiruošti savo ilgalaikius planus pagal atnaujintas programas. Jie turi susipažinti, turi susidėlioti ir idėjiškai pasiruošti nuo rugsėjo 1 dienos.

Mokomųjų dalykų programos pasikeitė, bet įvairių mokomųjų dalykų pasikeitimai yra labai nevienodi. Yra iš tiesų probleminių programų, kurios įneša tam tikrų naujovių, kurių mokytojai iš esmės nedarė iki tol – informacinių technologijų, chemijos programos. Toliau yra permėtyta programa iš klasės į klasę. Vienu žodžiu, yra sujaukta tam tikra nusistovėjusi mokymo sistema.

REKLAMA
REKLAMA

Galbūt tai būtų galima pakęsti arba susitaikyti su tais keitimais, jeigu nuo rugsėjo 1-os į mokyklas ateitų ir mokymo priemonės. Aišku, mokymo priemonės vėluos, neaišku, kada jos pasirodys. Kai kurių dalykų mokytojai tarsi atsiduria neapibrėžtoje teritorijoje, kada jie turės kažkokių būdu daryti kažką savarankiškai, improvizuoti, kurti ir taip toliau. Ne kiekvienas mokytojas yra tam pasiruošęs.

REKLAMA

Kitas dalykas – jeigu mes žiūrėtume į perspektyvą ir kalbėtume apie naujųjų programų santykį su egzaminais, mes irgi kol kas nematome tiesioginio ryšio. Matome tik tam tikrus projektinius dalykus, apibendrinimus, o realybėje nei vienas mokytojas nežino, kai bus tikrinamos žinios pagal atnaujintas programas, kuriose ypatingas akcentas dedamas į kompetencijų ugdymą.

Tiek daug naujovių, tiek daug įsivaizduojamų pakeitimų, kurie sukurs tikrai neapibrėžtą situaciją nuo rugsėjo 1 dienos visose Lietuvos mokyklose be išimties.

Ateina nauja ugdymo programa, mokytojai knygų neturi ir ministrė sako, kad gali kelis metus jų neturėti, ką reikės egzaminuose atsiskaityti – jūs nežinote, bet turėsite mokyti. Tai kaip mokytojai dirbs? Vienam gali atrodyti vienaip, kitam kitaip, trečiam trečiaip.

REKLAMA
REKLAMA

Čia ir yra visos situacijos dramatizmas – neapibrėžtumas, kada mes nematome galutinio tikslo, kuris yra neparodomas, nors tarsi bandys iki šių metų pabaigos parodyti pavyzdines užduotis, kurios bus egzaminuose. Bet tas procesas jau judės nuo rugsėjo mėnesio. Dar kartą pabrėžiu – tas neapibrėžtumas yra tikrai didelis iššūkis visai švietimo sistemai.

Kitas dalykas yra tai, kad su viskuo galima susitaikyti, jei jauti kaitos prasmę. Čia turbūt yra pagrindinis dalykas – kai matai, kad yra labai prasminga, tai gali ir pakentėti. Bet tos prasmės visoje šitoje kaitoje didelė dalis nemato, arba mato kaitą dėl kaitos. Idėjiškai reikėtų pasakyti, kad nebuvo taip blogai, kad reikėjo taip kardinaliai viską keisti.

Visą pokalbį žiūrėkite straipsnio pradžioje.

Pokyčiai dėl pokyčių. Paprastai taip nieko vertos organizacijos ir valdininkai sukuria darbo vietų reikalingumo iliuziją. O teisingai tai įvardijima, kaip darbo imitacija už mokesčių mokėtojų pinigus. Šiais metais aukomis taps mokytojai. Kitais - ko gero gydytojai. Kelias į biurokratinę gerovę iš tikro yra Valstybės kelias į niekur.
Manau visas permainas turi pateikti ne tokie tuščiagalviai ministerijų darbuotojai,o mokytojai,profesoriai,mokslo darbuotojai, kartu apsvarstę išnagrinėja visas problemas,pasiūlymus,patirtis
Mokytoja ne iš nuogirdų
Mokytoja ne iš nuogirdų
Apie mokytojų indėlį: faktas yra toks, kad kalbate nežinodamas, jog mokytojai į funkcionierių darbo gupes priimami tik dėl akių(demokratijos iliuzija) ir kuo skubiau išprašomi dėl realybės pojūčio ir siūlomų esminių pokyčių. Funkcionieriaus apatiškam egzistavimui grėsmę kelia aktyvūs mokytojai, į akis sakantys, jog programų perstumdymas ir reikalavimas dirbti be vadovėlių ir be pagalbininkų nėra reforma.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų