REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pandemija, regis, puiki terpė verslams išnaudoti savo komunikacinius ir reklaminius gebėjimus. Dar vakcinacijos pradžioje pasiskiepiję gyventojai buvo kviečiami nemokamam puodeliui kavos ar apsilankymui sporto klube – šitaip verslai ragino nepasiskiepijusius gyventojus tai padaryti. Tačiau kai kurie nauji pasiūlymai socialinėje erdvėje sukėlė ir dvejonių. Gyventojai svarstė, ar ši akcija nepadarys įtakos vakcinacijos tempams?

Pandemija, regis, puiki terpė verslams išnaudoti savo komunikacinius ir reklaminius gebėjimus. Dar vakcinacijos pradžioje pasiskiepiję gyventojai buvo kviečiami nemokamam puodeliui kavos ar apsilankymui sporto klube – šitaip verslai ragino nepasiskiepijusius gyventojus tai padaryti. Tačiau kai kurie nauji pasiūlymai socialinėje erdvėje sukėlė ir dvejonių. Gyventojai svarstė, ar ši akcija nepadarys įtakos vakcinacijos tempams?

REKLAMA

„Senukų“ paskelbta akcija socialinėje erdvėje sulaukė įvairių komentarų – tiek pasipiktinimo, tiek palaikymo. Vieni tikina – akcija skatina nesiskiepyti, kiti – sveikina už šį rinkodaros žingsnį, padedant nustatyti COVID-19 ligos atvejus.

„Atlikite COVID-19 antigenų testą „Antėjos“ procedūrų kabinete arba „Testamidės“ testavimo punkte ir gaukite akcijos kuponą su brūkšniniu kodu. Apsipirkite „Senukų“ prekybos centre už 100 eurų ar daugiau ir pateikite akcijos kuponą kasoje, kurį nuskaitys kasininkė.

REKLAMA
REKLAMA

Po apmokėjimo gausite papildomą kvitą su informacija, kokio dydžio kompensacija Jums priklauso. Su akcijos kuponu bei gautu papildomu kvitu eikite į informacijos centrą ir ten Jums bus išmokėta nurodyta suma grynaisiais“, – tokią veiksmų seką prekybos centro lankytojams, norintiems, kad būtų kompensuotas antigenų tyrimas pasirinktoje klinikoje, pateikė „Senukai“.

REKLAMA

Seimo sveikatos reikalų komiteto narys Linas Slušnys vertindamas „Senukų“ akciją jos peikti neketina, tačiau pabrėžia, kad yra ir kitų būdų, kaip verslas gali prisidėti prie epidemiologinės padėties suvaldymo.

„Aš palaikysiu tuos, kurie skatins skiepytis. Čia be jokios abejonės dėl banalios priežasties – dėl skiepų žmonės mažiau sunkiai serga, mažiau guli reanimacijose ir pati sveikatos sistema tvaresnė, kai yra paskiepyti žmonės. <…> Aš palaikysiu bet kokią akciją, bet kokį veiksmą, kuris nukreipia žmogų į skiepą ir jo tvaresnę sveikatos būklę.

REKLAMA
REKLAMA

O testai yra kaip kritinė išeitis jeigu negali kažko daryti geriau. Tai šiuo atveju gali, nes skiepas yra geriau nei testas“, – teigia L. Slušnys.

Sulaukė įvairių reakcijų

Senukai paskelbė akciją: pas juos apsipirksiantiems vakcinų priešininkams kompensuos testo kainą. Taip gerai pažįstat savo tikslinę auditoriją, kitas logiškas žingsnis būtų į asortimentą įtraukti Uspaskicho vandenį gydant“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašo viena akcija pasipiktinusi gyventoja.

Jam antrina ir kitas gyventojas:„Super! Antivax Senukai pristato puikią akciją. Lengvų jums ten visiems Kalėdų ir šiaip, jei nepasiskiepiję užsilenksit, tai bonusą nemokamai paminėjimą gausite. <…> Nieko asmeniško, tai tik ultra šū…..s verslas“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai kurie komentatoriai giria: „Pagirtina, kad verslas imasi tokių akcijų. Užsifiksuosim daugiau atvejų, ramiau bus“.

Komunikacijos ekspertas Arijus Katauskas vertinti šios „Senukų“ akcijos neigiamai nesuskubtų, tačiau neatmeta, kad šitaip prekybos centras atsirenka klientų srautus.

„Privežti juos prie tų, kurie skatina ar yra vadinami prieš galimybių pasus ar prieš skiepus, ar ragina netikėti kažkokiais dalykais kaip daro kai kurios mūsų pagarsėjusios kavinės, tikrai to nematyčiau.

Ar tai gali būti sėkminga kampanija? Matyt, organizuojant bet kokią kampaniją tokiose organizacijose kaip „Senukai“ įvertina savo klientų srautus, profilius klientų ir taip toliau. Matyt, jų matymu, tai atitinka jų keliamus tikslus“, – sako jis.

REKLAMA

Aistras socialinėje erdvėje, anot eksperto, sukelia bet kas. Verslai, jo teigimu, pasinaudojant proga, tema, kuri visuomenėje yra aktuali, siekiama „pozicionuoti  pačią įmonę, o ne skatinti nesiskiepyti“.

„Aš pats, nors ir pasiskiepijęs, prieš savaitę dariausi PGR testą, nes reikėjo pasitikrinti, ar viskas tvarkoje. Aš manau, kad vienareikšmiškai vertinti juoda balta tikrai nereikėtų. Tai yra reklaminė kampanija, kuri. Manau, kad čia nereikėtų ieškotų paslėptų dalykų“, – sako jis.

„Kesko Senukai Lithuania“ atstovė Elona Uckutė naujienų portalui tv3.lt komentuoja, kad į pandemijos valdymą verslas žiūri atsakingai ir raginama skiepytis ir laikytis visų pandemijos ribojimų.

REKLAMA

„Darbuotojų ir klientų saugumas – šiuo metu svarbiausias mūsų uždavinys. Todėl griežtai laikomės visų Vyriausybės reikalavimų ir rekomendacijų. Tačiau ir patys darome papildomus veiksmus, leidžiančius visiems jaustis saugesniems. Tikimės, kad ši mūsų iniciatyva padės greičiau įveikti pandemiją, nes parduotuvėse ir gatvėse sumažės žmonių, galinčių užkrėsti kitus“, – teigia ji.

Ignoruojančių kvietimą skiepytis keliama grėsmė, anot jos, bent tokiu būdu bus suvaldyta, nes visi testų duomenys suvedami į valstybinę e-sveikatos sistemą: „Tikėtina, kad dalis abejojančių žmonių po kažkelinto testo vis tik ryšis ir skiepui“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Medicinos klinikos – „Antėja“ ir „Testamidė“ nurodo, kad į pandemijos valdymą taip pat žiūri atsakingai.

„Mes visi turime bendrą interesą – užkirsti kelią COVID-19 ligos plitimui. Todėl aktyviai skatiname gyventojus skiepytis, būti atsakingais visuomenės nariais. O tuos, kurie dėl objektyvių priežasčių to padaryti negali, kviečiame testuotis bei taip prisidėti prie viruso plitimo prevencijos, nes besitestuojančiųjų rezultatai patenka į valstybinę „e.sveikatos“ sistemą.

Negalime pamiršti ir to, jog ir pilnai paskiepyti žmonės gali sirgti šia liga bei būti viruso nešiotojais. Tad ši akcija skatina žmonių sąmoningumą bei siekia mažinti žmonių, netyčiomis galinčių užkrėsti kitus, skaičių“, – nurodo „Testamidės“ klinikos atstovai“.

REKLAMA

„Kaip medicinos įstaiga dirbame su visais pacientais ir neskirstome jų pagal įsitikinimus“, – situacija paaiškina „Antėja“.

Sveikatos apsaugos ministerija nurodo vertinanti verslo subjektų iniciatyvas, kurios padeda skatinti gyventojų vakcinaciją: „Kad greičiau įveiktume pandemiją, svarbu sutelkti bendras visuomenės, ūkio subjektų ir valdžios institucijų pastangas. Pasiūlymas kompensuoti klientams laboratorinio tyrimo išlaidas nepažeidžia galiojančių teisės aktų ir neturėtų daryti reikšmingos įtakos vakcinacijos tempams“.

Pasiskiepyti skatino nemokamomis paslaugomis

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad verslai, kad vos tik vasaros pradžioje Vyriausybė pritarė sprendimui taikyti galimybių pasą, vieni verslai paskelbė atsisakantys naudotis galimybių pasu, kiti – ragino žmones pasiskiepyti siūlydami nemokamą ar sporto klubų narystes. 

REKLAMA

Sekdami kitų šalių pavyzdžiu pirmieji paslaugą už skiepą Lietuvoje pasiūlė Vilniuje veikiantys „Plus Plus Plus“ gastrobarai. Įmonės vadovas Aurimas Zimnickas naujienų portalui tv3.lt pasakojo, kad nuo kovo mėnesio iki lapkričio kiekvienas pasiskiepijęs klientas galėjo ateiti į „Plus Plus Plus“ ir nemokamai pasivaišinti kava, jei parodomas skiepų lapelis ar registracijos žinute.

Gegužės 7 d. sporto klubas „Goodlife“ paskelbė akciją „Narystė už skiepą“. Visiems pasiskiepijusiems bent vieną kartą bet kuria COVID-19 vakcina sporto klubas dovanoja 50 eur dovanų čekį, už kurį kiekvienas gali įsigyti 7 dienų narystę ir treniruočių programą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak sporto klubo įkūrėjo Manto Balčiukyno, tokia iniciatyva kilo dėl noro išreikšti savo poziciją dėl skiepų ir tokia akcija paskatinti žmones rinktis ne tik saugesnį gyvenimą, bet ir sportą.

Tuomet Vilniaus pramonės ir verslo asociacijos (VPVA) atstovas komentavo, kad verslų, kurie norėtų skatinti skiepus yra mažai. Jo manymu, verslai netgi labai skeptiškai žiūri į skiepus ir visą verslo  bendruomenė jam yra pasirodžiusi „antivakseriška“. Todėl dažniausiai skiepytis ragina tie verslai, kurie iš to gali gauti tiesioginės naudos.

„Sporto klubai nori, kad pas juos daugiau žmonių ateitų, leistų dirbti viduje, tai galbūt ir tos naudos ieškojimo yra. Bet ir iš tų pačių kavinių, restoranų, kiek teko girdėti, tai tik vienetai galvoja apie Galimybių pasus, o kad patys reklamuotų, tai tikrai nesitiki“, – komentavo VPVA atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų