• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekdama visoje ES švelninti didelių avarijų keliuose pasekmes, šiandien Europos Komisija priėmė du pasiūlymus siekdama užtikrinti kad iki 2015 m. automobiliuose būtų įdiegta automatinė skambinimo pagalbos tarnyboms funkcija patekus į didelę avariją. Didelės avarijos atveju eCall sistema automatiškai skambina Europos bendruoju pagalbos telefono numeriu 112. Ji praneša pagalbos tarnyboms transporto priemonės vietą net jei vairuotojas yra netekęs sąmonės arba pats negali paskambinti. Prognozuojama, kad tokia sistema per metus galėtų išgelbėti iki 2 500 gyvybių.

Siekdama visoje ES švelninti didelių avarijų keliuose pasekmes, šiandien Europos Komisija priėmė du pasiūlymus siekdama užtikrinti kad iki 2015 m. automobiliuose būtų įdiegta automatinė skambinimo pagalbos tarnyboms funkcija patekus į didelę avariją. Didelės avarijos atveju eCall sistema automatiškai skambina Europos bendruoju pagalbos telefono numeriu 112. Ji praneša pagalbos tarnyboms transporto priemonės vietą net jei vairuotojas yra netekęs sąmonės arba pats negali paskambinti. Prognozuojama, kad tokia sistema per metus galėtų išgelbėti iki 2 500 gyvybių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šie teisės aktų projektai užtikrins, kad nuo 2015 m. spalio mėn. visų naujų modelių keleiviniuose automobiliuose ir lengvosiose transporto priemonėse būtų įdiegta sistema „112 eCall“. Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siim Kallas sakė: „Šiandienos pasiūlymai žymi naują erą užtikrinant didesnį saugumą ES keliuose. Pernai ES keliuose žuvo 28 000 asmenų, o 1,5 mln. buvo sužeista. Įvykus avarijai kiekviena minutė yra gyvybiškai svarbi norint išgelbėti sužeistus asmenis. Technologija „eCall“ suteikia daug galimybių išgelbėti žmonių gyvybes, nes visoje ES gerokai sumažėja pagalbos tarnybų atvykimo laikas.

REKLAMA

Per sistemą „eCall“ gauti duomenys leis skubios pagalbos tarnyboms greičiau suteikti pagalbą transporto priemonių vairuotojams ir keleiviams. Taip bus išgelbėta daugiau gyvybių ir greičiau pradėtas gydymas susižalojus. Prognozuojama, kad sistema „eCall“ leis 40 % sutrumpinti reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse ir 50 % – kaimo vietovėse.

Sistema „eCall“ aktyvuojama automatiškai, kai tik automobilyje įrengti jutikliai nustato, kad įvyko didelė avarija. Įsijungusi sistema surenka Europos pagalbos numerį 112, užmezga telefono ryšį su atitinkamu pagalbos skambučių centru ir nusiunčia detales apie avariją gelbėjimo tarnyboms, nurodydama avarijos laiką, tikslią transporto priemonės vietą ir judėjimo kryptį (tai itin svarbu greitkeliuose ir tuneliuose). Sistemą „eCall“ galima aktyvuoti ir rankiniu būdu, paspaudus automobilyje esantį mygtuką; tai gali padaryti, pavyzdžiui, didelę avariją pamatęs asmuo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų