• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po eismo įvykio prabėgus daugiau kaip 1 metams, teismas paskelbė sprendimą dėl dvi transporto priemones apgadinusio ir vieną žmogų sužalojusio asmens kaltės.

Po eismo įvykio prabėgus daugiau kaip 1 metams, teismas paskelbė sprendimą dėl dvi transporto priemones apgadinusio ir vieną žmogų sužalojusio asmens kaltės.

REKLAMA

Bylos duomenimis, Romas L. vairuodamas kelių transporto priemonę pažeidė kelių eismo saugumo taisykles, dėl ko įvyko eismo įvykis, per kurį kitam asmeniui nesunkiai sutrikdyta sveikata.

2021 m. liepos 9 d., apie 19.53 val., Vilniaus rajone, vairuodamas automobilį ,,Škoda Fabia“, Romas L. važiavo keliu Vilnius–Utena, kryptimi nuo Utenos link Vilniaus. Jis nepasirinko saugaus greičio, laiku nesustabdė vairuojamo automobilio, dėl ko atsitrenkė į priekyje ta pačia kryptimi važiavusius ir prie sankryžos sustojusius automobilius.

Pirmiausia į pirmoje eismo juostoje sustojusį automobilį „Audi A4“, kurį vairavo A. J., o tada į antroje eismo juostoje sustojusį automobilį „Toyota Auris“, kurį vairavo T. R. Eismo įvykio metu buvo sužalotas automobilio „Audi A4“ keleivis A. J. Jam dėl eismo įvykio metu patirtų sužalojimų buvo nesunkiai sutrikdyta sveikata.

REKLAMA
REKLAMA

Teigė, kad sugedo stabdžiai

Teisme kaltinamasis prisipažino kaltu tik iš dalies. Jis važiavo į savo kaimą, pirmoje sankryžoje sustojo, tada viskas dar buvo gerai. Kadangi sankryžų daugiau nebuvo, tai jis važiavo 90 kilometrų per valandą greičiu.

REKLAMA

Netoli Riešės važiavo 70 kilometrų per valandą greičiu. Nuo kalniuko važiuodamas išjungęs bėgį važiavo ir galvojo – sustabdys. Jis paspaudė stabdžių pedalą, bet mašina nestojo. Supratęs, kad nesustos, jis įvairavo tarp sustojusių mašinų.

Kaltinamasis pasakojo, kad stabdžius nuspaudė iki galo, bet jie nesuveikė. Tada dar bandė užtraukti rankinį stabdį, bet ir tai niekuo nepadėjo. Romas L. teigė, kad prieš dvi savaites buvo pataisęs kaladėles, diskus.

Vyras kaltę pripažino tik dėl to, kad nepatikrino ar stabdžiai veikia. Tikino, kad daug metų vairuoja, todėl tikrai pedalų nesumaišė. Tarp mašinų pasuko, kai liko 30-40 metrų, nežino kas būtų buvę, jei nebūtų pasukęs tarp mašinų.

REKLAMA
REKLAMA

Įvykio metu stabdė, kai liko 20-15 metrų iki stovinčių mašinų, nebeturėjo, ką daryti. Nežinojo, kad reikia anksčiau stabdyti, kad nėra stabdžių. Buvo užtikrintas, kad viskas gerai su stabdžiais. Romas L. pridėjo, kad pirmą kartą jam taip nutiko.

Lūžo nosis

Nukentėjusysis A. J. ikiteisminio tyrimo metu ir teisme pasakojo, kad 2021 m. liepos 9 d., apie 19.50 val., važiavo automobiliu „Audi A4“, kurį vairavo kitas asmuo.

Prie sankryžos stovėjo pirmoje eismo juostoje. Jų automobilis buvo pirmas prie perėjos. Laukė kol užsidegs žalias šviesoforo signalas. Tačiau pajuto smūgį į jų automobilio galinę dalį.

Nuo smūgio automobilį nubloškė į priekį ir slysdamas automobilis „Audi A4“ priekine dalimi atsitrenkė į dešinėje kelio pusėje, už kelio važiuojamosios dalies ribų, stovintį stulpą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis sėdėjo galinėje keleivio sėdynėje už vairuotojo. Saugos diržu prisisegęs nebuvo. Jam eismo įvykio metu sulaužė nosį. Jam išaiškinta teisė kreiptis į kaltininko draudimo bendrovę dėl sveikatos sutrikdymo.

Svarbi eksperto išvada

Ekspertas teisme patvirtino savo pateiktas išvadas. Jose paminėta, kad buvo tikrinta stabdžių sistema, jos veikimas užvedus ir neužvedus variklio veikimo.

Paaiškina, kad tikrinama buvo taip: spaudžiamas stabdžio pedalas ir sukami rankomis ratai. Tikrinama ar paspaudus stabdžio pedalą ratai yra stabdomi.

Buvo nustatyta, kad spaudžiant stabdžio pedalą ratai buvo stabdomi. Kiekvieno rato stabdis yra veikiantis.

Priekinis dešinysis rato ratlankis buvo deformuotas, pažeista rato pakaba, ratas prispaustas prie kėbulo. Tyrimo metu meistrai atlenkė ratą, kad galima būtų prasukti tikrinant stabdymo mechanizmo veikimą.

REKLAMA

Taip pat pridėta, kad rankinis stabdis yra skirtas, kad stovintis automobilis nepajudėtų iš vietos, o ne tam, kad jis važiuojantis sustotų.

Pripažino kaltu

Vilniaus regiono apylinkės teismo Vilniaus rajono rūmų teisėjai nusprendė Romą L. pripažinti kaltu dėl šio eismo įvykio.

Vairuotojui paskirta 1,5 tūkst. eurų bauda, kurią vyras įpareigotas sumokėti per 2 mėnesius nuo nuosprendžio įsiteisėjimo dienos.

Taip pat nuspręsta Romui L. paskirti baudžiamojo poveikio priemonę – uždrausti 1 metus naudotis specialia teise vairuoti visų rūšių transporto priemones.

Nuosprendis per 20 dienų nuo jo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos teismui, paduodant skundą per Vilniaus regiono apylinkės teismo Vilniaus rajono rūmus.

Mobiliaka nelaikyk rankoje ir visi ,,stabdžiai,,- veiks puikiai
rankomis tikrinantis stabdziu efektyvuma.Pagarba
Koks debilas ar nevisprotis gali sugalvoti teiginį "buvo pataises kaladėlės, diskus" Kas man galėtų paaiškinti, kaip galima pataisyti, tiksliau suremontuoti šias detales? Priklijuoti prie kaladėlių metalinės dalies atsokusius frikcinius antdeklus, tekinti susideformavusius diskus, arba apvirinti ir tekinti diskus? Tuo užsiimti nebent nestabilios psichikos žmogus. Galvokit ką rasot arba sakot, bukagalviai!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų