REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Antradienį prie Kauno miesto savivaldybės piketą dėl mažinamo reisų skaičiaus bei sumažėjusio darbo krūvio ir atlyginimo surengę "Autrolio" vairuotojai nuogąstauja, kad sujungus, kaip ketinama savivaldybei priklausančias troleibusų ir autobusų įmones, dalis vairuotojų liks visai be darbo. Tačiau sujungimo iniciatoriai teigia, kad "Autrolio" ir "Kauno autobusų" sujungimas ženkliai sumažins tik valdymo išlaidas, o nė vienas vairuotojas dėl įmonių jungimo iš darbo nebus atleistas.

REKLAMA
REKLAMA

AB "Autrolis" ir UAB "Kauno autobusai" sujungimo į vieną juridinį asmenį galimybių studiją įmonių valdybų užsakymu atliko UAB "Savvin". Ekspertai patvirtino, jog sujungti įmones yra ekonomiškai tikslinga, o galimas "Kauno autobusų" ir "Autrolio" sujungimas kasmet leistų sutaupyti ne mažiau kaip 1,2 mln. litų.

REKLAMA

"Su studija ir jos išvadomis susipažino ir joms pritarė abiejų įmonių valdybos. Studija dabar perduota savivaldybės administracijos direktoriui, o sprendimą dėl įmonių pertvarkymo turi priimti miesto Taryba", - sakė abiejų įmonių valdybos pirmininkas Šarūnas Šiugžda.

Miesto meras Andrius Kupčinskas buvo susitikęs su Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko, iš kurio įmonės yra paėmusios paskolas, atstovais, jie iš principo neprieštaravo galimam šių įmonių pertvarkymui.

REKLAMA
REKLAMA

"Siekiame padidinti vežėjų veiklos efektyvumą, eliminuoti nelogišką konkurenciją tarp abiejų savivaldybės vežėjų dėl pajamų pasiskirstymo ir ridos bei sumažinti savivaldybės išlaidas viešajam transportui, kad jos atitiktų esamą finansinį savivaldybės pajėgumą", - sakė meras A. Kupčinskas.

Preliminariu ekspertų vertinimu, bendrovėms šio plano įgyvendinimas gali kainuoti apie 1 mln. litų. Reorganizavimas atsipirktų per 1-2 metus. Jei viskas vyktų sklandžiai, reorganizavimo procesas galėtų užtrukti apie 6-7 mėnesius, neskaitant integracijos laikotarpio po reorganizacijos. Prieš tai abiejų įmonių vadovai planuoja surengti susitikimus su darbuotojais, jiems bus paaiškintos bendrovių sujungimo priežastys ir siekiama nauda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš esmės pertvarkius maršrutų sistemą, Kauno miesto savivaldybė kasmet sutaupytų šimtus tūkstančius litų, o keleivių vežimo tinklas būtų maksimaliai optimizuotas. Be to, Kauno savivaldybė nori skatinti gyventojus naudotis viešuoju transportu ir dar labiau gerinti šio transporto paslaugas. Įmonių sujungimas tam suteiks papildomų galimybių.

Maršrutų sistemos pertvarkymas Kauno transporte jau prasidėjo - dalis reisų panaikinta, dalies maršrutų troleibusai savaitgaliais nevažinėja. Nuo antradienio panašūs procesai pradėti ir "Kauno autobusų" maršrutuose.

REKLAMA

Savivaldybė abiem transporto įmonėms skolinga per 30 mln. litų kompensacijų už lengvatas turinčių keleivių vežimą.

"Autrolio" gautinos kompensacijų sumos už socialiai remtinų žmonių vežimą iš savivaldybės 2009 m. gruodžio 31 d. siekė 14,5 mln. litų, o "Kauno autobusų" - 15,6 mln. litų. Tikimasi, kad šie rodikliai pagerėtų, jei "Autrolis" ir "Kauno autobusai" būtų reorganizuoti į vieną įmonę, nes įmonės laikytųsi vieningo keleivių vežimo plano ir strategijos, išnyktų iškreipta konkurencija, o subsidijos ir transporto priemonėms skiriama rida būtų perskirstytos bendrovės viduje.

REKLAMA

Ekspertai nerekomenduoja aklai remtis kurios nors vienos užsienio šalies patirtimi, o apibendrinus šias patirtis kurti tvarų viešojo transporto valdymo modelį Kauno mieste, atspindintį vietos situaciją ir poreikius.

Bendrovės ir dabar kai ką veikia bendrai. 2010 m. sausio 4 d. "Kauno autobusai" ir "Autrolis" sudarė Jungtinės veiklos sutartį, pagal kurią sutarė bendrai vykdyti veiklą kai kurios srityse. Tai - bendrų važiavimo autobusais ar troleibusais bilietų gaminimo ir platinimo paslaugų pirkimas, e. bilieto viešajame transporte ir keleivių informavimo sistemos sukūrimas, viešųjų pirkimų konkursų organizavimas ir pan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų