REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje – chaosas. Dėl prastų darbo sąlygų bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojai pradėjo neterminuotą streiką. Vairuotojai tikina, kad streiką baigs tada, kai į jų reikalavimus atsižvelgs įmonės vadovai.

Vilniuje – chaosas. Dėl prastų darbo sąlygų bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) darbuotojai pradėjo neterminuotą streiką. Vairuotojai tikina, kad streiką baigs tada, kai į jų reikalavimus atsižvelgs įmonės vadovai.

REKLAMA

Daugiau apie reikalavimus TV3 žinių „Dienos komentare“ papasakojo VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius.

Kiek vairuotojų šiandien neišvažiavo į gatves? Kokia situacija šiandien Vilniuje?

Šiandien Vilniuje neišvažiavo apie 50 procentų visų transporto priemonių, kurias išleidžia bendrovė. Tačiau turime atkreipti dėmesį, kad troleibusų išvažiavo šiek tiek daugiau, o autobusų išvažiavo šiek tiek mažiau. Bendras skaičius būtų – apie 50 procentų transporto priemonių.

O kiek čia būtų žmonių?

Neišvažiavo apie 240 transporto priemonių.

Kokie yra pagrindiniai reikalavimai? Ko jūs siekiate?

Mes jau turbūt daugiau nei 20 metų siekiame, kad darbuotojams būtų sudarytos kokybiškos darbo sąlygos. Šnekame apie tokias pamatines teises, kaip darbuotojų teisė į 5 darbo dienas per savaitę, mes kalbame apie tai, kad po 5 darbo valandų vairuotojams būtų užtikrinta teisė turėti ne mažiau kaip 30 minučių pailsėti ir pavalgyti. Kad grafikai būtų nustatyti normaliai, kad vairuotojai turėtų ir trumpalaikes pertraukas poilsiui.

REKLAMA
REKLAMA

Tai mes šnekame apie pamatines teises, kurios numato darbdaviui pareigą jas užtikrinti. Tačiau mes matome, kad bendrovė nenori kolektyviniais susitarimais susitarti dėl šių sąlygų.

REKLAMA

Mes girdime, kad jūs derėjotės, derėjotės, savivaldybė kartais sako, kad gal net jūs patys nenorite susitarti – tai kokia yra situacija su darbo sutartimi ir kokius punktus yra būtina įtraukti, jūsų manymu?

Mes reikalaujame, ir tai numato įstatymas, kad darbo apmokėjimo sistema, kuri saugo darbuotojų darbo užmokestį, būtų nustatyta kolektyvine sutartimi. Mes matome, kad bendrovė nori pereiti prie direktoriaus įsakymo, kai be darbuotojo sutikimo kiekvieną dieną gali keisti priedus, didinti ar mažinti darbo užmokestį. Tai nesudaro darbuotojams saugumo jausmo.

REKLAMA
REKLAMA

Mes šnekame apie tai, kad visi priedai ir darbo užmokestis turi būti kolektyvinėje sutartyje ir negali priklausyti nuo direktoriaus įsakymo.

Bet mero Šimašiaus patarėjas sako, kad esą yra susitarta ir dauguma streiko reikalavimų jau įgyvendinti anksčiau, ir esą atlyginimai pakelti daugiau negu jūs reikalavote. Kaip žiūrėtumėte į tokį pareiškimą?

Mes žiūrime labai paprastai – tai yra viešųjų ryšių akcija. Matome labai daug pranešimų, kad bendrovė gerina darbuotojų darbo sąlygas, vos ne kiekvienais metais stato po 5 modulinius namelius, kurių taip ir nepastatė.

Mes matome, kad tai yra tiesiog viešųjų ryšių akcija vietoj to, kad eitų į derybas ir konstruktyviai, sąžiningai kalbėtis. Priminsime, kad rugsėjo gale profesinė sąjunga pasirašė ketinimo protokolą, kuriame sutaria mediacijos būdu spręsti kolektyvinius ginčus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ir mes matome, kad bendrovė vienašališkai iš jo pasitraukė – be jokio teisinio pagrindo, šiurkščiai pažeisdama nutraukimo sąlygas bei prisiimtus įsipareigojimus. Mes nematome dialogo noro, bet matome tiesiog siekį ir toliau bendrovėje įgyvendinti reformas, kurios yra nepalankios ir nesaugios vairuotojų atžvilgiu.

Visą pokalbį žiūrėkite straipsnio pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų