REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) generalinis direktorius Darius Aleknavičius teigia, kad dėl pirmadienį prasidėjusio streiko dalyje maršrutų nepavyko užtikrinti net minimalių gyventojų poreikio. Anot jo, profesinė sąjunga nesilaikė savo įsipareigojimų ir kratosi atsakomybės. Pirmadienį po pietų įmonė ir profsąjunga sės prie derybų stalo.

„Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) generalinis direktorius Darius Aleknavičius teigia, kad dėl pirmadienį prasidėjusio streiko dalyje maršrutų nepavyko užtikrinti net minimalių gyventojų poreikio. Anot jo, profesinė sąjunga nesilaikė savo įsipareigojimų ir kratosi atsakomybės. Pirmadienį po pietų įmonė ir profsąjunga sės prie derybų stalo.

REKLAMA

VVT vadovo teigimu, šį rytą į gatves išvažiavo 247 transporto priemonės, dalyje maršrutų nepavyko užtikrinti minimalių paslaugų poreikio, nors tą privalu daryti pagal teisės aktus.

„To negalėjome užtikrinti dėl to, kad profesinė sąjunga nesilaikė savo įsipareigojimų, kurie yra pareiga tiek pagal darbo kodeksą, tiek pagal mūsų susitarimus, kad esant darbuotojų trūkumui, tam, kad galėtume užtikrinti minimalius poreikius, jie organizuoja darbuotojų taip, kad mes turėtume pakankamai darbuotojų tą dieną“, – kalbėjo D. Aleknavičius.

Pasak jo, daugiausia nukentėjo autobusų maršrutai ir greitųjų autobusų maršrutai. D. Aleknavičiaus teigimu, nuolat bendraujama su darbuotojų profesine sąjunga.

REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau profesinė sąjunga siekia išvengti savo atsakomybės ir permesti atsakomybę įmonei. Komunikuojame, bendraujame“, – sakė D. Aleknavičius.

REKLAMA

VVT vadovo tvirtinimu, pirmadienį 13 val. planuojamos derybos su profesinės sąjungos atstovais. Jeigu nepavyks susitarti su darbuotojais bent dėl minimalių maršrutų poreikio užtikrinimo, D. Aleknavičiaus, klausimas bus sprendžiamas teismo keliu.

„Keleiviams ir miestiečiams mes turime užtikrinti tai, ką esame įsipareigoję. Iš kitos pusės, vykdyti teismo sprendimus. Streikas yra sudėtinga situacija, stengiamės, kad ji kuo greičiau užsibaigtų. Deryboms turime skirti tiek, kiek reikia laiko tam, kad rastume sprendimus“, – komentavo D. Aleknavičius.

REKLAMA
REKLAMA

„Derybų sėkmė priklauso ne tik nuo vienos pusės, tačiau ir nuo kitos pusės noro susitarti ir ieškoti sprendimo“, – pridūrė jis.

Viena pagrindinių streiko priežasčių – nepasirašyta kolektyvinė sutartis. D. Aleknavičiaus teigimu, profesinė sąjunga nori kolektyvinėje sutartyje įtvirtinti savo įtaką įmonės valdyme.

„Kad su profsąjunga būtų suderinami visi teisės aktai, kuriuos įmonė priima. Tokiu atveju, profesinė sąjunga nori turėti veto teisę. Tai reiškia, kad visuomet turi būti pritarimas iš jos pusės, jei mes norime optimizuoti, efektyvinti veiklą ir daryti įmonėje pokyčius“, – pasakojo VVT vadovas.

Kita nesutarimų priežastis – darbo apmokėjimo sistema.

„Profesinė sąjunga nesutinka, kad mažiausiai uždirbantiems darbuotojams atlyginimai būtų keliami sparčiau“, – tvirtino D. Aleknavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis tikino, kad įmonės darbuotojau jau yra gavę padidintus atlyginimus.

„Derybos yra sudėtingas procesas. Taip, tai užtruko pusantrų metų ir tikrai turėjome nemažai atvejų, kai buvome radę bendrą matymą ir sutarimą su profesine sąjunga, tačiau atsitikdavo tokios situacijos, kad pati profesinė sąjunga pasitraukdavo iš derybų arba iškeldavo naujus reikalavimus.

Derybos turi būti konstruktyvios ir abi pusės turi siekti kompromisų ir ieškoti sutarimo. Tačiau deklaruojama viena viešumoje, o pačiose derybose ultimatyviai reikalaujama sutikti su tuo pasiūlymu, kurį pateikia profesinė sąjunga arba į įmonės pateiktus variantus atsakoma, kad „mes net neskaitysime jo“, – dėstė VVT vadovas.

REKLAMA

„Tokioje situacijoje derybos sudėtingos“, – pridūrė jis.

Vilniuje pirmadienį pradedamas neterminuotas viešojo transporto darbuotojų streikas reikalaujant geresnių sąlygų ir didesnių atlyginimų. Prognozuojama, kad į gatves gali neišvažiuoti iki ketvirtadalio viešojo transporto priemonių.

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ir savivaldybės duomenimis, streikuoti ketina apie 520, arba beveik pusė įmonės vairuotojų, daugiausiai – autobusų, tad vykstančiųjų jais laukia didesni nepatogumai, nei važiuojančiųjų troleibusais. Įmonė skelbia, kad naujausiuose sąrašuose pranešta apie 489 streikuojančius darbuotojus. 

REKLAMA

Nuo 6 val. bendrovė pranešė tinklalapyje stops.lt, programėlėje m.Ticket skelbsianti atnaujintus viešojo transporto grafikus, juos patariama tikrinti likus mažiau nei valandai iki išvykimo, o keliones planuoti su laiko atsarga. Tvarkaraščiai realiu laiku pateikiami ir „Google Maps“ ir „Trafi“ programėlėse.

„Noriu pakviesti vairuotojus pergalvoti savo sprendimą ir nestreikuoti, užtikrinti paslaugas vilniečiams“, – penktadienį vairuotojus pakeisti planus ragino Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Streikuojantys darbuotojai atlyginimo negaus, jiems VVT profesinė sąjunga žada mokėti po 40 eurų kompensacijas už kiekvieną dieną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Streikas rengiamas VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Ši kraštutinė protesto akcija planuota prieš metus, iš pradžių streikas atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.

Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.

Tačiau nesutariant dėl detalių, VVT administracija naują algų apmokėjimą patvirtino vienašališkai, pažadėdama darbuotojų algas pakelti 10–20 procentų. VVT kolektyvinėje sutartyje taip pat siekė mažesnio sprendimų derinimo su profesine sąjunga. Pastaroji su sąlygomis nesutinka.

REKLAMA

Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos. Iki šiol įmonėje taikyta vadinamoji išskaitų sistema, kai minėtas priedas buvo mažinamas už nepunktualumą, keleivių skundus ir kitus darbo drausmės pažeidimus.

Nuo gruodžio galiojanti sistema numato motyvacinį priedų mokėjimą, paremtą „taškų sistema“, pridedant jį prie fiksuoto atlyginimo. Anot VVT, pavyzdingiems darbuotojams šis priedas gali siekti daugiau nei 250 eurų per mėnesį.

Profesinė sąjunga sako, kad apie 80–100 eurų šio priedo gali būti mokama simpatijų ir antipatijų principu, nes į kriterijus įtraukti subjektyvūs kriterijai, kaip „komandiškumas, įtrauktumas“. 

REKLAMA

„Nė vienas darbuotojas nežino, kokį darbo užmokestį gaus rytoj, nes jis reguliuojamas vienadieniais direktoriaus įsakymais“, – tvirtino VVT profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius. 

Profsąjunga taip pat reikalauja atsisakyti priedo už kilnojamąjį darbą, įtraukiant jį į normalų valandinį atlyginimą.

VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veš įprastu grafiku.

Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.

O kodėl mums pateikiama tik vienos ginčo pusės skleidžiama informacija?
Keiskite vadovą ir tirlembusai vėl važiuos.
situacija kelia miestiečiams nepatogumų, bet profsąjungos reikalavimai teisingi. O žiniasklaida dabar parodys oj oj kokia nenaudėlė profsąjunga
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų