Vilniaus tarptautinio oro uosto (TVOU) administracija sostinės taksi kompanijoms išsiuntinėjo pranešimą, kad keleivius galės aptarnauti tik tos įmonės, kurių automobiliai ne senesni nei penkerių metų.
Pasiūlymas primena ultimatumą
Kai TVOU išplatino pranešimą, kad panaikina “Martono taksi” monopolį aptarnauti į Vilnių atskrendančius keleivius, šią žinią daugelis palaikė reformų pradžia, tačiau dabar, Respublikinės taksi ir mažųjų autobusų vairuotojų profesinės sąjungos pirmininko Viačeslavo Volovojaus teigimu, gali atsitikti taip, kad taksistai neturės kur išleisti į reisus atvykstančių keleivių.
Pasirodo, prie pasiūlymo taksi kompanijoms pridėta ir schema, kurioje numatytos stovėjimo vietos tik 9 taksi automobiliams, o atvežantiems į oro uostą keleivius taksistams pasiūlyta išleisti juos autobusų stotelėse, tačiau tai daryti draudžia eismo taisyklės.
Jeigu TVOU pasiūlyme būtų kalbama tik apie taksi keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo tvarką, būtų pusė bėdos, tačiau jame pranešama apie mokesčius, kuriuos turės mokėti oro uoste teisę aptarnauti keleivius gausiančios taksi kompanijos. Todėl TVOU pasiūlymas labiau primena ultimatumą, o ne dalykinį raštą.
Vienoda spalva
TVOU generalinio direktoriaus pavaduotojo Svajūno Jakučio teigimu, oro uostas pasirengęs sudaryti palankias sąlygas teikti taksi paslaugas atvykimo terminalo prieigose, jei kompanija galės “užtikrinti žemiau nurodytų reikalavimų įgyvendinimą”, t.y. automobiliai bus ne senesni nei 2005 m. gamybos, turės standartinį ženklinimą, kuriame bus aiškiai identifikuota taksi paslaugas teikianti įmonė, o automobiliai bus vienodos spalvos. Priešingai nei automobiliams, personalui keliami visai pagrįsti reikalavimai - vairuotojai privalės įkyriai nesiūlyti paslaugos, nes “Martono taksi” vairuotojų priekabiavimas visiems įkyrėjo iki gyvo kaulo, taip pat mokėti bent vieną užsienio kalbą.
TVOU taip pat pateikė preliminarias komercines sąlygas - nedalomą paslaugų paketą, kurį sudaro galimybė vienam taksi automobiliui stovėti neribotą laiką prie atvykino terminalo centrinio įėjimo bei užmokestis už galimybę 4 automobiliams stovėti terminalo prieigose.
Paketo kaina - 3000 litų, tačiau už stovėjimą prieigų aikštelėse kiekvienam automobiliui teks primokėti dar po 150 litų. Tad vieno taksi automobilio išlaikymas TVOU kainuos apie 800 litų. V.Volovojaus teigimu, preliminarūs skaičiavimai rodo, kad taksi turės vieną kilometrą vežti už 10 litų.
Kaina sunkmečiu tikrai nereali, nes ji yra kelis kartus didesnė nei Vokietijoje ar Lenkijoje. Kita vertus, gali susidaryti keleivių eilės, nes vienu metu prie atvykimo terminalo galės stovėti tik vienas taksi kompanijos automobilis, o kitas privažiuos tik tada, kai pirmasis išvyks su keleiviais. Štai tokią kalėdinę dovaną TVOU administracija ruošia keleiviams, o autoritetingi šaltiniai teigia, kad pasiskelbę, jog keleivio mokestis - tik 4 litai, TVOU vadovai pristigo lėšų ir bando jų prisigraibyti didindami mokesčius oro uostą aptarnaujančioms kompanijoms.
Viktoras ARMALIS