Pasak Vilniaus viešojo transporto vadovų, troleibusų ir autobusų vienkartinių bilietų kaina turėtų būti 3 Lt. Kadangi vilniečiai "dar nepasiruošę tiek mokėti", vienkartinius bilietus Vilniaus valdžia kol kas pabrangins tik iki 1,5 Lt, o mėnesinius bilietus - 20 Lt, praneša "Sostinė".
Vilniečiams, važinėjantiems miesto visuomeniniu transportu, netrukus teks plačiau atverti pinigines. Pavyzdžiui, vietoj 1,10 Lt už vienkartį autobuso ar troleibuso bilietą teks pakloti 1,50 Lt, o mėnesinis bilietas pabrangs net 20 Lt. Taip pat didės lengvatinių ir terminuotųjų bilietų kainos. Pasak įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktoriaus Vaidoto Antanavičiaus, kad būtų padengtos visos troleibusų ir autobusų parkų skolos, vienkartinio bilieto kainą reikėtų didinti net iki 3 Lt.
Tačiau tokios kainos, anot jo, vilniečiai tikrai dar nepasiruošę mokėti.
Viešojo transporto kainų didinimo klausimą ateinančią savaitę dar turėtų svarstyti miesto taryba. Tada tiksliau paaiškės, nuo kurios dienos sostinės gyventojai autobusais ir troleibusais važinės brangiau.
Brangs ir „mikriukai“
Tarybos posėdyje bus svarstomas ir klausimas dėl važiavimo mikroautobusu kainų didinimo.
Jas žadama kelti 50 centų. Tokiu atveju už važiavimą mikroautobusu, kurio maršrutas driekiasi per miesto centrą, tektų pakloti 3,50 Lt. Kelionė atokesniais rajonais kursuojančiais mikroautobusais kainuotų po 2,5 Lt.
Lygiuosis į kitas šalis
„Kainų didinimas yra neišvengiamas. Gali būti, kad po dešimties metų už autobuso bilietą teks mokėti ir 5 ar net 6 Lt. Mes turėsime artėti prie tokių kainų, kokios yra ir bus kitose Europos Sąjungos šalyse“, – tvirtino V. Antanavičius.
Palyginimui jis pateikė jau dabar esančias visuomeninio transporto bilietų kainas kituose didžiuosiuose kaimyninių šalių miestuose.
Pavyzdžiui, vienkartinis bilietas Rygoje jau dabar kainuoja 1,50 Lt, Varšuvoje – 2 Lt, Taline – 2,20 Lt.
Pristigo lėšų atlyginimams
Vilniaus autobusų ir troleibusų parkai pajamas gauna trimis būdais: už parduodamus bilietus, kaip dotacijas iš savivaldybės ir kompensacijas už lengvatinius bilietus.
Tačiau parkams išlaikyti lėšų vis vien nepakanka.
Vien vairuotojų atlyginimams padidinti šiais metais prireikė papildomų 19 mln. Lt.
„Algas vairuotojams didinti reikėjo, nes tik taip galima išlaikyti darbuotojus. Šiuo metu abiem parkams ir taip trūksta apie šimto vairuotojų“, – aiškino V. Antanavičius.