Tyrimą koordinuojančios Klaipėdos apygardos prokuratūros vyriausiasis prokuroras Simonas Minkevičius BNS ketvirtadienį sakė, kad A.Mačiulio kraujyje teismo medicinos ekspertai nustatė 0,77 promilės alkoholio. Tai lengvas girtumo laipsnis.
„Papildomi tyrimai daromi ir informacija tikslintina, bet pirminė yra tokia“, - BNS sakė S.Minkevičius. Daugiau komentarų prokuroras sakė pateikti negalįs.
Anksčiau buvo nustatyta, kad šį pilotą mirtis ištiko dėl paskendimo. Ant piloto kūno rasta nežymių odos nubrozdinimų, tačiau, pasak ekspertų, tai nebuvo vyro mirties priežastis.
Klaipėdos prokurorai ikiteisminį tyrimą atlieka dėl galimų darbų saugos reikalavimų pažeidimų ir dėl be žinios dingusio asmens. Dingusiu be žinios laikomas antras pilotas Alvydas Selmistraitis, jo kūnas nerastas.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „Klaipėdos avialinijų“ lėktuvas „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais A.Mačiuliu ir A.Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje.
„An-2“ avariją tiriantis B.Merkys: girtumas neabejotinai turi įtakos orlaivio valdymui
Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys sako, kad į Baltijos jūrą nukritusio lėktuvo „An-2“ pilotui Adolfui Mačiuliui nustatytas girtumas turės įtakos tyrimui.
Jo teigimu, alkoholis neabejotinai svarbus gebėjimui valdyti lėktuvą.
„Aš manau, kad taip, be abejo, čia vienareikšmiai, jeigu nebūtų įtakos, niekas nedraustų apsvaigusiam skristi. Net automobiliui valdyti įtakos turi, tai orlaivio - be abejo. Aš manau, kad tikrai turėjo įtakos - bent jau pasekmėms. Apsvaigęs žmogus ne visada gali priimti adekvačius sprendimus“, - BNS sakė B.Merkys.
„Be abejo, kad (girtumas) turės įtakos tam tyrimui“, - teigė jis.
Pasak B.Merkio, jis kol kas nėra informuotas, kad A.Mačiuliui nustatytas lengvas girtumas, prokurorai jam yra pateikę tik preliminarią išvadą dėl piloto mirties - kad jis nuskendo.
Anot B.Merkio, pilotams galioja nulio promilių reikalavimas.
„Visai negali įpūsti“, - aiškino jis.
Pasak Susisiekimo ministerijos atstovo, jo praktikoje girtas pilotas yra išskirtinis atvejis.
„Čia išskirtinis atvejis, kiek esu aviacijoje, nelabai teko su tokiais atvejais susidurti. Vieną kartą buvo avarija, kur parasparnio vairuotojas buvo išgėręs. Bet čia profesionalas - jeigu taip iš tikrųjų yra, tai yra labai blogai. Tai iš tikro labai blogai ir viems kolegoms, visuomenės akyse bus lyg toks vaizdas, kad ko jie girti skraido. Labai blogai, labai blogai vertinu“, - dėstė jis.
Anot B.Merkio, dalies pilotų blaivumas yra paliktas jų pačių atsakomybei.
„Dauguma aviakompanijų turi gydytojus, kurie tikrina pilotų sveikatą prieš skrydį, o privačių pilotų ar mažesnių aviakompanijų (pilotų) - tai pačių pilotų reikalas. Kaip ir automobiliu važiuojant kiekvieną kartą jūsų netikrina“, - pasakojo jis.