Lietuvoje šaltis skrydžiams didelės įtakos kol kas nedaro, sako oro uosto atstovai. Tačiau, kai lauke - minusinė temperatūra, prieš skrydį atliekamos kai kurios specialios procedūros.
Ar atlikti procedūrą sprendžia orlaivio kapitonas
„Ledo pašalinimo procedūra, kuomet orlaivis apliejamas specialiu skysčiu, kurio temperatūra siekia apie 60 laipsnių. Jis ištirpdo visus kritulius, susikaupusius ant nešančiųjų orlaivio konstrukcijų, pavyzdžiui, sparnų ir stabilizatorių.
Taip pat atliekama antiledodaros procedūra, kuomet orlaivis apliejamas dar vienu skysčiu, kuris apsaugo nuo ledo susidarymo, kol orlaivis rieda iki kilimo ir tūpimo tako ir pakyla", - tv3.lt aiškino Agnė Mažeikytė, Lietuvos oro uosto komunikacijos projektų vadovė.
Anot pašnekovės, kad šios procedūros būtų atliekamos, reikalingos specialios oro sąlygos. Temperatūra gali būti ir ne tokia žema, kaip pastarosiomis dienomis.
„Dažniausiai ledo pašalinimo procedūra atliekama anksti ryte prieš pirmąjį orlaivio dienos skrydį – t.y. po orlaivio nakvojimo oro uoste. Dėl visų procedūrų poreikio sprendžia ne tik oras, bet ir orlaivio kapitonas. Jas atlieka antžeminio aptarnavimo kompanija, jos vyksta jau sulaipinus keleivius ir dažniausiai neviršija 10-15 minučių,” - pasakojo A. Mažeikytė.
Be šių specialių procedūrų, esant tokiam orui kaip dabar, oro uostuose tikrinamas kilimo ir tūpimo takas.
„Dabartinėmis oro sąlygomis yra tikrinamas kilimo ir tūpimo tako sukibimo koeficientas, o lengvas iškritęs sniegas yra nupučiamas nuo tako sniego valymo mašinų. Taip pat aerodrome ir ant takų beriamas specialus cheminis reagentas, kuris neleidžia susidaryti ledui,” - teigia pašnekovė.
Neišvengta skrydžių vėlavimo
Dėl prastų oro sąlygų ir kitose Europos šalyse, vėlavo kai kurie skrydžiai.
„Vėlavimų Vilniaus oro uoste yra – vėlavo atvykti orlaivis iš Stokholmo Arlandos oro uosto, laukiame žinių dėl skrydžio iš Romos, tačiau konkrečių vėlavimo priežasčių nežinome,” - pasakoja oro uosto atstovė.
Anot pašnekovės, kuomet orlaivis vėluoja atvykti, dėl jo rotacijos vėluoja ir kitas reisas, kuris turėtų būti vykdomas tuo pačiu orlaiviu. Taigi, nors Lietuvoje šiuo metu oro sąlygos geros ir nesninga, vėlavimų dėl sąlygų kituose oro uostuose gali pasitaikyti.
„Flightradar24.com duomenimis, šiandien su orlaivių vėlavimais susiduria Stokholmo, Neapolio, Romos oro uostai, tad reikėtų pasidomėti oro sąlygomis būtent ten,“ - pataria A. Mažeikytė.
Kol kas Lietuvą suspaudęs speigas, oro uostui didelių rūpesčių nesukelia. Jų atsirastų, jei imtų sparčiai šalti arba intensyviai snigtų.
„Tuomet reikia valyti kilimo ir tūpimo taką bei riedėjimo takus. Lietuvoje oro uostai yra pasiruošę tokioms sąlygoms, pavyzdžiui, Vilniaus oro uostas turi 7 sniego valymo mašinas, kurios išvažiuoja į aerodromo teritoriją vos pradėjus snigti. Per vieną važiavimą tokia mašina gali nuvalyti 4 metrų pločio juostą. Sostinės oro uosto kilimo ir tūpimo tako ilgis siekia 2 515 m, todėl gausiai sningant mašinos vairuotojai, pakaitomis dirbantys po 12 valandų per pamainą, suvažinėja net kelis šimtus kilometrų,” - tikina oro uosto atstovė.
„Dalis nuo tako ir perono nuvalyto sniego yra nuvežama į specialiai tam skirtą atokią vietą oro uosto teritorijoje, o kita dalimi pasirūpina pačios valymo mašinos, vadinamos sniego rotoriais. Pastarieji surinktą sniegą nusviedžia 40 metrų nuo nuvalyto kilimo ir tūpimo tako,” - pasakojo A. Mažeikytė.