• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rad­vi­liš­kio sa­vi­val­dy­bė prieš ke­le­rius me­tus Au­to­bu­sų par­ką pa­gal kon­ce­si­jos su­tar­tį ati­da­vė valdyti pri­va­čiai bend­ro­vei „Emt­ra“. Jai va­do­vau­ja bu­vęs Dar­bo par­ti­jos na­rys Vla­das Mil­ko­nas. Į pri­va­taus ve­žė­jo ki­še­nę Sa­vi­val­dy­bė kas­met per­ve­da po ke­lis mi­li­jo­nus li­tų. Tie mi­li­jo­nai – be­veik vi­sos pri­va­ti­nin­ko pa­ja­mos. Bet ape­ti­tas ky­la be­val­gant.

REKLAMA
REKLAMA

Klau­si­mų ki­lo tik dviem

Praė­ju­sią savaitę Rad­vi­liš­kio ra­jo­no Ta­ry­bos po­sė­dy­je be­veik vien­bal­siai bu­vo leis­ta Rad­vi­liš­kio au­to­bu­sų par­ką val­dan­čiai pri­va­čiai UAB „Emt­ra“ di­din­ti va­žia­vi­mo kai­ną moks­lei­viams. Už moks­lei­vių pa­vė­žė­ji­mą mo­ka Sa­vi­val­dy­bė iš ra­jo­no biu­dže­to.

REKLAMA

Ko­mu­nis­ti­nius lai­kus pri­me­nan­tį Ta­ry­bos po­sė­dį, kur jo­kių klau­si­mų ne­ky­la ir pri­ta­ria­ma vien­bal­siai, iš­drį­so „paį­vai­rin­ti“ vos du po­li­ti­kai. Klau­si­mų, ko­dėl taip be­są­ly­giš­kai lanks­to­ma­si pri­va­čiai bend­ro­vei, ki­lo Ta­ry­bos na­riams Jo­nui Po­vi­lai­čiui ir Juo­za­pui Glins­kiui, opo­zi­ci­jos at­sto­vams.

REKLAMA
REKLAMA

„Ne­jau­gi Rad­vi­liš­kio sa­vi­val­dy­bė to­kia tur­tin­ga, kad pri­va­lo mo­kė­ti pri­va­čiai bend­ro­vei? Ko­dėl ta­da ne­mo­kam iš Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­to tak­si fir­moms?“, – re­to­riš­kai klau­sė po­li­ti­kai.

Per 2010 me­tus Rad­vi­liš­kio sa­vi­val­dy­bė UAB „Emt­ra“ per­ve­dė be­veik 2,35 mi­li­jo­no li­tų. 2011 me­tais – 2,649. O per 4 šių me­tų mė­ne­sius – jau dau­giau, nei mi­li­jo­ną li­tų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kad gra­žiau at­ro­dy­tų“

Pri­va­ti­nin­kas sa­vo pra­šy­mą di­din­ti va­žia­vi­mo kai­ną moks­lei­viams grin­dė tuo, kad „ku­ro kai­nos spar­čiai di­dė­jo, taip pat pa­di­dė­jo at­sar­gi­nių da­lių ir eksp­loa­ta­ci­nių me­džia­gų kai­nos“.

REKLAMA

Sa­vi­val­dy­bė yra įsi­pa­rei­go­ju­si pri­va­ti­nin­kui ap­mo­kė­ti iki cen­to pa­ti­ria­mus nuo­sto­lius.

„Ne­la­bai gra­žiai at­ro­do ei­lu­tė pa­va­di­ni­mu „nuo­sto­liai“, to­dėl su­gal­vo­ta pa­di­din­ti moks­lei­viams bi­lie­to kai­ną, o ją vis tiek den­gia Sa­vi­val­dy­bė. Taip pri­va­ti­nin­kui už vis­ką ir su­mo­ka­ma“, – „Šiau­lių kraš­tui“ aiš­ki­no J. Po­vi­lai­tis.

REKLAMA

Ta­ry­ba be­veik vien­bal­siai bal­sa­vo už tai, kad už vie­no mo­ki­nio nu­va­žiuo­tą ki­lo­met­rą Sa­vi­val­dy­bė ap­mo­kė­tų ne­be 27, o 35 cen­tus.

Ren­ta­bi­lu­mas – ne­rea­lus

J. Po­vi­lai­tis siū­lė Ta­ry­bai at­lik­ti „lė­šų pa­nau­do­ji­mo ana­li­zę“ pri­va­čio­je bend­ro­vė­je, į ku­rią plau­kia Sa­vi­val­dy­bės pi­ni­gai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis ste­bė­jo­si, kaip sunk­me­čiu įmo­nės ren­ta­bi­lu­mas ga­li bū­ti 8 pro­cen­tai. Bū­tent toks ren­ta­bi­lu­mo pro­cen­tas yra nu­ma­ty­tas kon­ce­si­jos su­tar­ty­je, pa­si­ra­šy­to­je tarp Sa­vi­val­dy­bės ir UAB „Emt­ra“.

J. Po­vi­lai­čio tei­gi­mu, to­kio ly­gio įmo­nė­se ren­ta­bi­lu­mo pro­cen­tas te­ga­li bū­ti vos 3–4 pro­cen­tai.

REKLAMA

Ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės Tur­to ir vie­ti­nio ūkio sky­riaus ve­dė­jas Sta­nis­lo­vas Mar­ty­no­vas, ku­ruo­jan­tis gy­ven­to­jų per­ve­ži­mus, ti­ki­no, kad 8 pro­cen­tų ren­ta­bi­lu­mas nu­sta­ty­tas pa­si­ra­šant kon­ce­si­jos su­tar­tį.

REKLAMA

„Ren­ta­bi­lu­mas yra be­veik tas pa­ts, kas pel­no nor­ma. Sus­kai­čia­vus nuo­sto­lius prie jų dar pri­de­da­mi 8 pro­cen­tai pel­no ir taip Sa­vi­val­dy­bės pa­den­gia­ma vi­sa įmo­nei nu­sta­ty­ta su­ma. Juk rei­kia įmo­nei duo­ti vys­ty­tis“, – ti­ki­no S. Mar­ty­no­vas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pri­va­ti­nin­kui – ypa­tin­gos są­ly­gos

Kon­ce­si­jos su­tar­tį su „Emt­ra“ Sa­vi­val­dy­bė pa­si­ra­šė 2008 me­tų vi­du­ry­je. „Emt­ra“ val­dy­ti Rad­vi­liš­kio au­to­bu­sų par­ko atė­jo pa­nai­ki­nus iki tol vei­ku­sią Sa­vi­val­dy­bės įmo­nę. Esą ji klim­po į nuo­sto­lius, Sa­vi­val­dy­bė jai bu­vo įsi­sko­li­nu­si ke­lis šim­tus tūks­tan­čių li­tų.

REKLAMA

S. Mar­ty­no­vo va­do­vau­ja­mo sky­riaus „Šiau­lių kraš­tui“ pa­teik­to­je len­te­lė­je aiš­kiai ma­to­si, kad ir „Emt­ros“ nuo­sto­liai ne ma­žes­ni. Per 2010 me­tus jie sie­kė be­veik 870 tūks­tan­čių li­tų, 2011 me­tais – jau 1,1 mi­li­jo­no li­tų. Vien per ke­tu­ris šių me­tų mė­ne­sius Sa­vi­val­dy­bė „Emt­rai“ jau pa­den­gė 429 tūks­tan­čius li­tų nuo­sto­lių.

REKLAMA

Skir­tu­mas tik tas, kad Sa­vi­val­dy­bės įmo­nei Rad­vi­liš­kio au­to­bu­sų par­kas nuo­sto­liai ne­bu­vo den­gia­mi – bu­vo au­gi­na­mos sko­los.

Pa­gal kon­ce­si­jos su­tar­tį UAB „Emt­ra“ 15-ai me­tų su ga­li­my­be pra­tęs­ti su­tar­tį iki 25 me­tų bu­vo per­duo­ti ne tik au­to­bu­sai, bet ir Rad­vi­liš­kio au­to­bu­sų sto­tis, ga­ra­žai, dirb­tu­vės, pri­klau­siu­sios Rad­vi­liš­kio au­to­bu­sų par­kui.

REKLAMA
REKLAMA

S. Mar­ty­no­vo tei­gi­mu, pri­va­ti­nin­kas da­lį bu­vu­sių Sa­vi­val­dy­bės įmo­nės au­to­bu­sų jau su­pjaus­tė ir par­da­vė, kaip me­ta­lo lau­žą.

„Už­si­dir­ba­me!“

Po ket­vir­ta­die­nio Ta­ry­bos po­sė­džio UAB „Emt­ra“ va­do­vas ir ak­ci­nin­kas Vla­das Mil­ko­nas „Šiau­lių kraš­tui“ ne­ga­lė­jo įvar­din­ti, kiek pa­pil­do­mai Sa­vi­val­dy­bės biu­dže­tui kai­nuos pa­bran­gęs mo­ki­nių ve­ži­mas.

Už­si­mi­nus, kad pri­va­ti įmo­nė gy­ve­na iš Sa­vi­val­dy­bės ki­še­nės, nes lai­ko tik tuos marš­ru­tus, ku­riais va­žiuo­ja moks­lei­viai, V. Mil­ko­nas tei­gė: „Dar nuo­mo­ja­me au­to­bu­sus, į Pa­lan­gą ve­ža­me ke­lei­vius. Už­si­dir­ba­me! Vi­sa ki­ta ne­tu­rė­tų jū­sų do­min­ti“.

V. Mil­ko­nas tei­gė, kad bend­ro­vės ak­ci­nin­kai yra trys, tarp jų ir jis pa­ts. Ki­tus du jis at­si­sa­kė įvar­din­ti.

Rad­vi­liš­kio ste­buk­lai

„Rad­vi­liš­kio ra­jo­ne daug ste­buk­lų, – ste­bė­jo­si Ta­ry­bos na­rys Juo­za­pas Glins­kis.– Ne­tu­rė­jo ati­duo­ti Au­to­bu­sų par­ko pri­va­čiai įmo­nei ir įsi­pa­rei­go­ti do­tuo­ti pri­va­ti­nin­ką biu­dže­to pi­ni­gais. Mo­kyk­las už­da­ro­me, dar­že­lius pa­da­ro­me sky­riais... At­ro­do, kad tau­pom pi­ni­gus... Tau­pom, kur ne­rei­kė­tų tau­py­ti – vai­kams. O čia mė­tom pi­ni­gus“.

REKLAMA

J. Glins­kis pri­si­pa­ži­no, kad šio­je is­to­ri­jo­je aiš­kūs po­li­ti­niai in­te­re­sai: „Kur la­ki, ten tu­ri lo­ti“.

Už­nu­ga­riai

Ko­dėl rei­kė­jo nai­kin­ti Sa­vi­val­dy­bės įmo­nę?

UAB „Emt­ra“ iki kon­ce­si­jos su­tar­ties pa­si­ra­šy­mo va­do­va­vo ir te­be­va­do­vau­ja Vla­das Mil­ko­nas. Jis kan­di­da­ta­vo 2007 me­tų sa­vi­val­dos rin­ki­muo­se į Rad­vi­liš­kio ra­jo­no Ta­ry­bą su Dar­bo par­ti­ja. Kan­di­da­to an­ke­to­je nu­ro­dy­ta, kad V. Mil­ko­nas ta­da bu­vo šios par­ti­jos na­rys, bet ta­da į Ta­ry­bą ne­bu­vo iš­rink­tas. 2008 me­tais, pa­si­ra­šant kon­ce­si­jos su­tar­tį su „Emt­ra“, Dar­bo par­ti­ja Rad­vi­liš­kio Ta­ry­bo­je bu­vo val­dan­čio­jo­je dau­gu­mo­je.

Tuo­met opo­zi­ci­nė­je ra­jo­no Ta­ry­bos par­ti­jo­je dir­bęs po­li­ti­kas, ne­no­rė­jęs, kad bū­tų vie­ši­na­ma jo pa­var­dė, pra­si­ta­rė, kad vis­ką, taip pat ir šį abe­jo­ti­nos šva­ros san­dė­rį, val­dė par­ti­niai su­si­ta­ri­mai ir vie­nas žmo­gus.

Pap­ra­šius pa­tiks­lin­ti, kas jis toks, po­li­ti­kas at­sa­kė: „Ar dar kam nors pa­slap­tis, kas iki šiol vis­ką val­dė ra­jo­ne ir da­bar te­be­val­do?“

REKLAMA

Pa­kar­ti šu­nys

„Vi­sus šu­nis da­bar ga­li­ma kar­ti ant Če­po­no­nio, nes da­bar la­bai pa­lan­kus mo­men­tas. Jei­gu Ta­ry­ba priė­mė to­kį spren­di­mą, va­di­na­si, jis bu­vo ko­le­gia­lus“, – at­sa­ko­my­bės kra­tė­si tuo me­tu bu­vęs Rad­vi­liš­kio ra­jo­no me­ru An­ta­nas Če­po­no­nis.

Į ko­rup­ci­jos skan­da­lą įsi­vė­lęs eks­me­ras pa­tvir­ti­no, kad su­si­pa­ži­no su „Emt­ros“ va­do­vu V. Mil­ko­nu as­me­niš­kai.

„Nei Au­to­bu­sų par­kas, nei vais­ti­nės Sa­vi­val­dy­bei tik­rai yra ne­rei­ka­lin­gos. Įmo­nių, kur yra kon­ku­ren­ci­ja ir ga­li bū­ti ki­ti tie­kė­jai, Sa­vi­val­dy­bei už­si­dė­ti sau naš­tą tik­rai ne­ver­ta“, – apie san­dė­rį ma­no A. Če­po­no­nis.

Pak­lau­sus, ar ne­ma­no, kad pri­va­čios įmo­nės yra per daug įlįs­ta į Sa­vi­val­dy­bės ki­še­nę, A. Če­po­no­nis at­sa­kė: „Kiek­vie­no­je sa­vi­val­dy­bė­je val­do vie­na ar ki­ta par­ti­ja. Rei­kė­tų klaus­ti tų, ku­rie šian­dien val­do Rad­vi­liš­kį“.

Sce­na­ri­jus ku­ria­mas ir Šiau­liuo­se

Kal­bin­ti „Bus­tu­ro“ dar­buo­to­jai ma­no, kad „Bus­tu­ras“ spe­cia­liai žlug­do­mas, kad ga­li­ma bū­tų jį pri­va­ti­zuo­ti ir „kaž­kas pa­siim­tų įmo­nę už „ačiū“.

REKLAMA

Sklei­džia­mos kal­bos, kad už­mies­čio marš­ru­tus yra nu­si­žiū­rė­jęs vie­no po­li­ti­ko sū­nus. Apie tai už­si­mi­nus „Šiau­lių kraš­tui“ į re­dak­ci­ją pa­skam­bi­no vie­nas Šiau­lių mies­to Ta­ry­bos na­rys ir ti­ki­no, kad tai – tik­rai ne jo sū­nus, nors pa­var­dė vie­šai ir ne­bu­vo pa­mi­nė­ta.

Su­gal­vo­ta pa­di­din­ti moks­lei­viams bi­lie­to kai­ną, o ją vis tiek den­gia Sa­vi­val­dy­bė.

R. Žadeikytė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų