• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iki Prezidento rinkimų likus mažiau nei trims savaitėms Lietuvoje – priešrinkiminės kampanijos štilis, kokio dar nėra buvę. Miestų gatvėse – vos vienas kitas kandidatų plakatas, o koks, pavyzdžiui, Gitano Nausėdos rinkimų šūkis, neaišku net politikos tyrinėtojams.

Iki Prezidento rinkimų likus mažiau nei trims savaitėms Lietuvoje – priešrinkiminės kampanijos štilis, kokio dar nėra buvę. Miestų gatvėse – vos vienas kitas kandidatų plakatas, o koks, pavyzdžiui, Gitano Nausėdos rinkimų šūkis, neaišku net politikos tyrinėtojams.

REKLAMA

Kodėl nemato jokių kandidatų reklamų ir agitacijos, nesupranta ir pasirinkti turintys žmonės. O viso to priežastis gana paprasta – mažai kas abejoja dabartinio šalies vadovo pergale, tad jam nė neverta persistengti, o dalis konkurentų irgi nemato prasmės tuščiai eikvoti energiją ir pinigus. 

Daugiau apie tai – TV3 žiniose. 

Kandidatė su stuburu – tokiu plakatu premjerė Ingrida Šimonytė vilniečius kviečia ją rinkti prezidente. Šūkis pasikeitė kilus skandalui, kad ankstesnė frazė apie stiprią prezidentę ir stiprią šalį atkartojo Putino šūkį Rusijos pseudorinkimuose.

Tik štai plakatų ar kitokios reklamos tiek sostinėje, tiek regionuose galima ieškoti su žiburiu. Prieš penkerius metus skelpimų lentose rinkėjus viliojo itin gausus kandidatų plakatų kiekis, o šiandien, kas nori valdyti valstybę, nesimato. 

REKLAMA
REKLAMA

Rinkiminė kampanija – išskirtinai pasyvi

Žmonės teigia, kad jiems reklamos ir agitacijos trūksta. Tai pastebi ir kvietimus į rinkimus po butus nešiojantis radviliškietis: „Manęs klausia žmonės irgi, dabar šitam name buvau, irgi klausia – kodėl reklamos nėra? Ką aš žinau, sakau.“

REKLAMA

Rinkiminės kampanijos pasyvumą pastebi ir ekspertai:

„Tenka konstatuoti, kad prezidento rinkiminė kampanija normaliai dar neprasidėjo. Tada lieka klausimas, ar ji iš viso prasidės. Pirmą kartą mes turim tokią pasyvią rinkiminę kampaniją“, – sako VU profesorius Andrius Šuminas. 

Lauko reklamos bendrovės „JCDecaux“ duomenimis, šiemet kandidatų plakatų yra 3,5 karto mažiau nei prieš praėjusius rinkimus. Ne ką aktyvesni kandidatai ir internete.

Dabartinio šalies vadovo štabas įkėlęs vos vieną reklaminį klipą. Nausėdos komanda nusprendė, kad žodžių nė nereikia. Klipe – vien rankų paspaudimai su pasaulio lyderiais.

REKLAMA
REKLAMA

„Aš nežinau, koks yra prezidento rinkiminis šūkis, kaip atrodo jo rinkiminis plakatas ir panašiai. Susidaro vaizdas, kad prezidentas Nausėda tikisi laimėti nieko per daug nedarydamas“, – teigia A. Šuminas. 

„Aš jau esu populiarus, tai už mane ir balsuokit“ – kitokios strategijos aš nematau“, – kalba politologas Ignas Kalpokas. 

Intrigos rinkimuose mažai

Šimonytės komanda irgi susuko tik vieną klipą iš kandidatės prisistatymo Kaune.

Po regionus Šimonytė pradės važinėti ir, jos žodžiais, „kalėdoti“ tik dabar. Tam ji apleido premjerės pareigas – išėjo atostogų.

„Vargu, ar galima tikėtis, kad Ingrida Šimonytė kažkaip įtikins tuos rinkėjus, kurie ir šiaip nemėgsta konservatorių, arba pradėjo jų dar labiau nemėgti per šią kadenciją“, – tikina I. Kalpokas. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Aktyvesnis internete Ignas Vėgėlė. Jis kelia mėgėjiškos kokybės klipus iš susitikimų su žmonėmis regionuose.

„Parodyti, kad jis yra nesisteminis kandidatas ir kad ateina naujasis gelbėtojas“, – kalba VU profesorius Šuminas. 

Kodėl kandidatai šykšti aštrios agitacijos, reklamų ir plakatų, ekspertai aiškina viena priežastimi – intrigos šiuose prezidento rinkimuose mažai, tad varžovai esą nemato prasmės persistengti. Už Nausėdą balsuoti ketina apie 40 proc. apklaustųjų, kai už Vėgėlę ar Šimonytę – tik po 10 proc.

„Visuomenės nuomonių apklausos rodo, kad yra labai aiškus favoritas ir turbūt nelabai kam kyla klausimų, kas laimės šiuos rinkimus“, – teigia A. Šuminas. 

REKLAMA

„Jam, kaip stipriam favoritui, naudinga, kad viskas yra nuobodu, kad konkurentai nelabai tiki savo sėkme“, – sako politologas Kalpokas.

Nausėda aukų surinko mažiausiai 

Mažiausiai piniginių aukų iš lyderių trejeto kol kas surinkęs Nausėda – per 60 tūkst. eurų. Šimonytė ir Vėgėlė turi beveik vienodai – per pusantro šimto tūkstančių. Tiesa, konservatorių kandidatei beveik visą sumą skyrė partija, o Nausėdai su Vėgėle aukoja verslas, giminės ir pavieniai žmonės.

Ekspertai stebisi, kad partijos neišnaudoja šios kampanijos pasireklamuoti prieš Europarlamento ir Seimo rinkimus. O ir pačių rinkėjų atžvilgiu toks priešrinkiminis štilis esą ydingas.

REKLAMA

„Aštriai debatuodamas ir bent jau parodydamas realų pasirinkimą, jau parodai elementarią pagarbą rinkėjams, kad aš darau ne vien dėl paukščiuko. Tos pagarbos rinkėjams man truputį trūksta“, – tikina I. Kalpokas. 

Pirmasis Prezidento rinkimų turas – jau po 19 dienų, gegužės 12-ąją.

Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reporaže, esančiame straipsnio viršuje. 

tv3.lt

Tautos kandidatas yra Eduardas Vaitkus. Deja tai supranta tik tie kurie masto ir nori taikos.
Konservatoriai ir laisvės partija pardav
Konservatoriai ir laisvės partija pardav
pardavė kacapams,Vilnius užimtas ir lietuviams čia jau nėra vietos.Tai sušiktos valdžios nuopelnas
Uzkniso juodai tie """"ekspertai""""
Uzkniso juodai tie """"ekspertai""""
Vienintelis Eduardas Vaitkus yra nesusitepes, nesisteminis, protingas kandidatas kuris DIRBA ir DIRBS tik LIETUVAI ir jos interesams.

Visi kiti kandidatai yra KARO kurstytojai!! Bet lietuviai issirinks ko nusipelne

O dabartine valdzia ir visi Nausedos, Simonytes ir Zalimai, tiek daug pridare Rusijos naudai ir pakenke LIETUVAI, kad baisu... nekalbant apie rusakalbius ir ukrainos migrantus
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų